سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

آغاز فصل جدید از تعامل برای تقویت حوزه اطلاع رسانی

به دنبال دعوت و پیشنهاد این فرهنگسرا، ناصر رکاب رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اورمیه در معیت معاونین و کارشناسان این اداره در فرهنگسرای رسانه حاضر شد

آغاز فصل جدید از تعامل برای تقویت حوزه اطلاع رسانی

در ابتدای این نشست مدیر فرهنگسرای رسانه با ابراز خرسندی از تشکیل جلسه، نظر به حساسیت های مقوله رسانه و حواشی موجود در روابط فرهنگسرای رسانه  و دیگر ارگانها بویژه روابط عمومی شهرداری اورمیه خاطرنشان کرد که مجموعه تحت مدیریتیش هیچ برنامه و هدفی در رویارویی یا موازی با برنامه ها روابط عمومی ها و تشکل های رسانه ای دنبال نمی کند و ماهیت این مرکز فرهنگی معطوف داشتن توجه عموم مردم به مقوله رسانه به عنوان یکی از ابتلائات ناگزیر زندگی شهروندی در جهت بهره گیری صحیح از این ابزار دنیای مدرن است.

حامد عطائی تصریح کرد: نه مجموعه مدیریت شهری و نه حتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انتظاری از فرهنگسرای رسانه برای ورود به فاز اجرایی اطلاع رسانی نداشته و این مرکز به عنوان بازوی تقویت تخصص های حوزه اطلاع رسانی برای ماموریت های درون سازمانی از یک سو و ایجاد تعامل و ارتباط میان اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی سایر ارگانها و دستگاهها می تواند ایفای نقش کند.

وی هدف غایی و نهایی برنامه های فرهنگسرای رسانه را تعمیم آموزش های رسانه ای به عموم آحاد جامعه و تربیت طبقه آگاه، مسئول، مطالبه گر نسبت به محیط پیرامونی و دغدغه مند تحت عنوان «شهروندخبرنگار» است که با فراگیری آگاهی های لازم در حوزه رسانه این کالای فرهنگی را در جهت تقویت روحیه مسئولیت و مشارکت پذیری و مطالبه گری حقوق حقه خود به کار بندند.

تولید نشریات داخلی، الکترونیکی، پوستر، نرم افزارهای کاربردی، آثار سمعی و بصری از دیگر امکاناتی بود که فرهنگسرای رسانه وعده داد در جهت آموزش و عملیاتی نمودن آنها حاضر است با روابط عمومی شهرداری و دیگر ارگانها همکاری نماید.

برگزاری نشست های آسیب شناسی در عموم موضوعات زندگی شهری، ایجاد پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری برای طرح مطالبات و بیان مشکلات زندگی شهری و آمادگی برای مدیریت برگزاری نشست های خبری معاونت ها و سازمانهای متبوعه شهرداری از جمله توافقات نشست مشترک روابط عمومی شهرداری مرکز ی و فرهنگسرای رسانه بود.

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اورمیه در ادامه با تاکید بر اینکه همه فعالین حوزه اطلاع رسانی شهرداری از یک خانواده و یک تن واحد هستند اعلام کرد: روابط عمومی شهرداری هرگز در جهت تقابل با فرهنگسرای رسانه نبوده و این مجموعه را پتانسیل بزرگی می داند برای ایجاد تعامل میان روابط عمومی ها و جامعه خبری.

وی خواستار آن شد که فرهنگسرای رسانه از اساتید ارتباطات و روزنامه نگاری برای تقویت دانش و بنیه جامعه خبری و همکاران روابط عمومی در قالب کارگاهها و دوره های آموزشی بهره ببرد.

رکاب با اشاره به اینکه کلیه پرسنل حوزه روابط عمومی های شهرداری بایستی به دانش خبرنگاری و مهارتهای لازم در این خصوص مجهز شوند جایگاه فرهنگسرای رسانه را خصوص بسترسازی برای کسب این مهارتها حائز اهمیت توصیف کرد.

همچنین حامد صفاری معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اورمیه نیز طی سخنانی بر لزوم جدی گرفتن آموزش های لازم نیروهای روابط عمومی تاکید کرد.

وی از فرهنگسرای رسانه به عنوان خانه خبرنگار نام برد و عنوان کرد که این مجموعه می تواند در تقویت بلوغ حرفه ای جامعه رسانه ای نقش مهمی ایفا نماید.

صفاری تجهیز مدیران روابط عمومی کلیه ارگانهای تابعه شهرداری به مهارتهای اطلاع رسانی را از ضروریات دانست و خواستار آن شد که اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری با اهتمام به بحث آموزش حرفه ای نیروهای خود فاصله روابط عمومی مرکزی با دیگر سازمانهای تابعه را در این خصوص کم کند.

عضو شورای سیاستگزاری فرهنگسرای رسانه هم در این نشست رویکرد فرهنگسرای رسانه را ایجاد محلی برای دورهمی و بحث و تبادل نظر اصحاب رسانه دانست.

سیدحامد طباطبایی پیشنهاد کرد صندوق حمایت از اصحاب رسانه با محوریت فرهنگسرای رسانه تاسیس گردد.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان