سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران#(مانا) برگزار شد

اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران#(مانا) از سوی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران#(مانا) برگزار شد

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، معاونت اجتماعی سازمان با مشارکت بهزیستی آذربایجان غربی، اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) را در فرهنگسرای محمد رسول الله (ص) ، ساعت 10 صبح روز سه شنبه 26 شهریور ماه 98 برگزار کرد.

در این مراسم مشاور ارشد روانشناسی و مربی بهزیستی آذربایجان غربی  با اشاره به این که این طرح در راستای ارتقای توانمندی های نوجوانان در شناسایی مشکلات و ارائه راه حل های مختلف از دیدگاه خود نوجوان با استفاده از همفکری و مشارکت گروهی و به چالش کشیدن،صورت گرفته است، گفت:  شناسایی مشکلات نوجوانان در محیط خانه، محیط اجتماعی و مدرسه و ارائه راه حل مناسب طی یک کار گروهی برای حل مشکلات، سبب  تقویت و کسب  مهارت نوجوان در  کارگروهی و اجتماعی می شود.

فرخ نیا در آغاز مراسم اختتامیه  گفت: این طرح  در دو ماه و با حضور 14 نفر شرکت کننده در  رده های سنی 13 تا 18 سال در قالب 2 گروه هفت نفره در فرهنگسرای محمد رسول الله (ص) صورت گرفته است.

 وی در ادامه توضیحاتی در خصوص برگزاری کارگاه به صورت  کارگروهی، مشارکتی به  گروه های شرکت کننده ارائه داد.

این مشاور ارشد روانشناسی  در ادامه صحبت ها با بیان این که ترسیم  نقاشی های دلخواه، به تصویر کشیدن  کروکی و آدرس یک مکان در محله خود ، ابراز احساسات خود با نقاشی ایموجی های شاد و یا غمگین در خصوص مغازه ها و شغل ها و مکان ها از جمله مهمترین بخش های این کارگاه محسوب می شود، اظهار کرد: در پایان این کارگاه با ترسیم جدولی مشکلات آن محل از نظر نوجوانان دسته بندی و امتیاز داده شده است.

وی ادامه داد: برای مشکلات ترسیم شده درختی رسم می شود که در ریشه آن علت و پیامدهای مشکلات بررسی و کشف می شود..

به گفته فرخ نیادر مرحله ی بعدی از شرکت کنندگان خواسته شد که راه حل های خلاقانه خود را برای مشکلات ترسیم و نقاشی کنند ، تمام راه حل ها در گروه بررسی و برای آن ها آرمی توسط خود نوجوانان طراحی و شعاری به آن اختصاص داده شد.

وی در نهایت مستنداتی در قالب لوح های فشرده و فیلم به ارگان هایی که می توانند به رفع این مشکلات کمک نمایند ارسال و از مراجع مربوطه درخواست پیگیری و اقدام آن را داشت.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان