سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

برگزاری نخستین یادواره عملیات لیله القدر در ارومیه

دبیر ستاد نخستین یادواره عملیات لیله القدر از برگزاری این رویداد فرهنگی در ارومیه خبر داد.

برگزاری نخستین یادواره عملیات لیله القدر در ارومیه

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه مصطفی میلان لک در نشست خبری که درسالن جلسات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: نخستین یادواره عملیات لیله‌القدر در ارومیه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف 23 تیر ماه ساعت 11 برگزار می‌شود.
وی محل برگزاری این رویداد فرهنگی را سالن اجتماعات امام علی (ع) نیروی انتظامی استان عنوان کرد و از مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری، قرارگاه حمزه سیدالشهداء، سپاه شهدا، فرماندهی شمال غرب ارتش، فرماندهی انتظامی استان، فرماندهی مرزبانی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کنگره ملی 12 هزار شهید استان، صدا و سیما، دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی، شورای اسلامی و شهرداری ارومیه قدردانی کرد.
این مسئول سخنران ویژه این مراسم را سردار غلامرضا جلالی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد و گفت: همچنین از نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام سید مهدی قریشی و استاندار آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری دعوت به عمل آمده است.
وی بازدید از منطقه عملیاتی، حضور در منزل یکی از جانبازان عملیات فوق و برپایی شب خاطره گویی، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مراسم اصلی در مجموعه امام علی (ع)، رونمایی از مستند لیله القدر، تجلیل از فرماندهان عملیات فوق، افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی با عنوان لیله القدر و ... را از جمله برنامه‌های این یادواره برشمرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پس از برقراری امنیت در روستاهای منطقه انزل، مرگور و ترگور ۷۰۰ نفر از شورشیان دمکرات، کومله، چریک‌های فدایی خلق، سازمان مجاهدین خلق و اشرار وابسته به صنار مامدی و طاهرخان سیمیتقو، در روستاها و ارتفاعات نوار مرزی شمال و جنوب سرو استقرار پیدا کردند و به این ترتیب جاده‌ها و روستاهای اطراف ارومیه را ناامن می‌کردند.
در نهایت با تصمیم قرارگاه حمزه سیدالشهدا، قرارگاه عملیاتی به فرماندهی غلامرضا جلالی در روستای هورسین استقرار یافت و با ایجاد چهار قرارگاه فرعی، عملیات لیله‌القدر را در ۳۰ خرداد ۱۳۶۳ مصادف با ۲۱ رمضان، برای پاکسازی منطقه و برقراری امنیت آغاز کرد.
در این عملیات شورشیان از حضور یگان‌های سپاه، ژاندارمری و عشایر محل در منطقه اطلاع یافتند و به خاک ترکیه متواری شدند ولی ۳۲ نفر از آنان به هلاکت رسید، ۴۱ نفر زخمی و ۱۰ نفر اسیر شدند، بعد از خاتمه عملیات ۴۰۰ نفر خود را تسلیم کردند تا امان نامه اخذ کنند.
در این عملیات حسن طاهرنژاد مسئول اطلاعات عملیات قرارگاه حمزه و ۱۵ نفر دیگر از نیروهای خودی به شهادت رسیدند و ۲۰ نفر نیز مجروح شدند.


منبع: خبرگزاری فارس آذربایجان غربی

#شهرداری#ارومیه#باغشهر#حضرتپور#شهردار#احدیوسفی#رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی#شورا#شهر#یادواره_عملیات_لیله_القدر#مصطفی_میلان_لک#

 

 

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان