سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

برگزاری کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی در فرهنگسرای اندیشه

برگزاری کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی در فرهنگسرای اندیشه


برگزاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه

بررسی مشکلات فرهنگسراهای شهرداری ارومیه
یکصد و چهل و هشتمین جلسه فرهنگی ،اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست دکتر علیزاده امامزاده و با حضور اعضای کمیسیون ،احد یوسفی،مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه و مدیران فرهنگسراهای شهرداری ارومیه در محل فرهنگسرای اندیشه با دستور جلسه پیرامون رسیدگی به مشکلات فرهنگسراها و ارائه راهکارها و پیشنهادات در راستای بالا بردن سطح توانایی فرهنگسراها برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه ، در این جلسه دکتر محمد رضا علیزاده گفت:امروز در جهت رسیدن به راهکارهای مفید و نیز برطرف نمودن مشکلات فرهنگسراها،تعامل شورای اسلامی شهر و مدیران فرهنگسراها باید نسبت به گذشته افزایش یابد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه افزود:در جهت حمایت شورای اسلامی شهر ارومیه از فعالیت ها و جایگاه فرهنگسراها،برنامه های فرهنگسراها به کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی شورای اسلامی شهر فرستاده شود تا بتوانید دفاعیات لازم را در این خصوص انجام دهیم.
محمد رضا علیزاده امامزاده خطاب به مدیران فرهنگسراها گفت:فرهنگسراها به عنوان یک محل آموزشی و رفاهی در هر منطقه می تواند اقدامات مهمی را انجام دهد ،لذا بررسی معنای فرهنگ و وظیفه آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
ایشان در ادامه سخنانش اذعان داشت:شورای اسلامی شهر ارومیه در راستای توسعه زمینه های فرهنگی و نیز فضای آموزشی برای خانواده ها و جوانان از فرهنگسرا ها حمایت کرده و در راستای رسیدن به اهداف کلی فرهنگسراها در کنار آنها خواهد بود.
در ادامه جلسه،حسین بخشایشی،نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تقدیر از تلاشها و فعالیت فرهنگسراها گفت:امروز با توجه به اینکه فرهنگسراهای شهرداری ارومیه جدیدالاحداث می باشند لذا نیاز به حمایت همه جانبه دارند.
وی در ادامه سخنانش افزود:فرهنگسراها ،مشکلات دارند،امام باید در راستای رفع مشکلات آنان تلاش کرد و این امر محقق نمی شود مگر با همکاری و همیاری مدیران فرهنگسراها.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه گفت:شهر ارومیه بعنوان مهد علم و هنر شناخته شده است و جزو پیشکسوتان عرصه هنر در کشور است ،لذا فرهنگسراها باید در جهت شناسایی شخصیت های فرهنگی و هنری شهر ارومیه تلاش کنند و از ایده ها و تجربیات آنان در جهت پیشبرد اهداف استفاده نمایند.
حیسن بخشایشی همچنین در ادامه سخنانش اذعان داشت:شناسایی و معرفی هنرمندان برای جامعه یک نیاز اساسی برای خانواده ها است و فرهنگسراها با راه اندازی بانک اطلاعاتی هنرمندان در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی تلاش کنند.
وی همچنین با اشاره با اینکه باید بدنبال شناسایی معضلات و مشکلات شهری باشیم گفت:سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در این چند سال گذشته با اجرای برنامه ها مهم فرهنگی و آموزشی اقدامات قابل قبولی انجام داده است امام این دلیل نمی شود که نباید به دنبال شناسایی معضلات و مشکلات خانواده ها نباشیم لذا باید در جهت شناسایی چنین مسائلی بیش از پیش تلاش مضاعفی انجام گیرد و با ارائه راهکارها و رفع معضلات شهری تلاش کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور نیز در ادامه گفت:فرهنگسراها در بخش های هنری و فرهنگی به دنبال استعدادیابی از بین جوانان باشند..
وی در ادامه سخنانش افزود:امروز دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در بخش فرهنگ و تربیت صحیح جوانان در جامعه است و فرهنگسراها می توانند در این زمینه با ارائه راهکارهای مهم نقش موثری داشته باشند
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:استفاده از نیروهای تخصصی در فرهنگسراها بسیار مهم است و لذا در انتخاب نیروهای انسانی جهت فعالیت در فرهنگسراها باید با دقت بیشتری انجام گیرد و در غیر اینصورت برای رسیدن به اهداف سازمانی با مشکل مواجه خواهند شد،لذا از مدیران فرهنگی می خواهیم در جهت رعایت انتخاب نیروهای که در زمینه های فرهنگی و هنری تخصصی ندارند دقت بیشتری شود.
همچنین مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در ادامه جلسه با اشاره به فعالیت ها و مشکلات فرهنگسراها گفت:فرهنگسراها،سفیران فرهنگی مناطق هستند و امروز این شعار با تلاش های شبانه روزی تلاشگران عرصه فرهنگ در شهر ارومیه دیده می شود.
احد یوسفی در ادامه سخنانش با تقدیر از حمایت های شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش فرهنگ و فرهنگسازی افزود:اگر امروز شاهد فعالیت های فرهنگی و هنری در تمامی نقاط شهر ارومیه هستمی همگی حاصل حمایت های شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش فرهنگ است و این نشان می دهد که شورای اسلامی شهر ارومیه توجه بسزایی نسبت به مقوله فرهنگ ئ دغدغه های خانواده ها دارد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت:نگاه حرفه ای به مسائل فرهنگی از مهمتریت سیاست های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه است و امروز با افتخار از تلاشها و فعالیت های شبانه روزی عزیزانی که بطور شبانه روزی در بخش فرهنگ تلاش کرده اند دفاع می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:دغدغه جوانان ،امروز مهمترین دغدغه مسئولان است و می توانیم با ارائه راهکارهای مفید در بخش فرهنگ برای جامعه و خانواده ها این دغدغه ها را کاهش دهیم.
در پایان جلسه هر یک از مدیران فرهنگسراها با ارئه راهکارها و پیشنهادات خود در راستای رفع مشکلات و معضلات شهری به ایراد سخن پرداختند.
گفتنی است که در پایان جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با بررسی های لازم موارد ذیل مصوب و مقرر گردید:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری ارومیه با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی ضمن نظارت مستمر بر وضعیت فنی و مهندسی تمامی ساختمان های فرهنگسراها و سایر اماکن تحت نظارت این سازمان تمامی نواقصات و مشکلات فنی این بناها را حداکثر تا یک ماه رفع نماید و گزارشی جامع از اقدامات انجام شده را جهت استحضار اعضای شورای اسلامی شهر به کمیسیون ارجاع نماید.
سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ضمن تهیه بانک اطلاعاتی جامع تمامی هنرمندان بومی شهر در رشته های مختلف از ظرفیتها ، نظرات و پیشنهادات این عزیزان در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به بهترین نحو استفاده نماید.
با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه هر دو ماه یکبار در یکی از واحد های زیر مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری جلسه فوق العاده برگزار خواهد شد تا اعضای شورای اسلامی شهر ضمن آگاهی از اقدامات انجام شده فرهنگی در شهر ارومیه ، در جریان مسائل و مشکلات موجود از زبان مسئولین اجرائی این حوزه مهم قرار گیرند.
شهرداری ارومیه ضمن استفاده از نیروهای مجرب با داشتن سابقه ی علمی و تجربی در حوزهای لازم نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی و توانمندسازی تمامی نیروها قبل از هر گونه بکار گیری در واحدهای موجود اقدام نماید * در هر جلسه یکی از معضلات فرهنگی شهر بعنوان دستور جلسه کمیسیون بعدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
و همچنین مقرر گردید : جلسه بعدی کمیسیون ضمن دعوت از اعضای شورای فرهنگی شهرداری ارومیه با موضوع انسجام واحدهای فعال و دست اندرکار حوزه فرهنگ و در جهت حفظ منابع ، حصول نتیجه و راهکارهای لازم در برخورد با معضلات فرهنگی برگزار گردد.
موضوعات مطرح شده در کمیسیون جهت تصویب و اتخاذ تصمیم نهایی در صحن شورا مطرح خواهد شد.

 

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان