سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

به زیارت مجازی منطقه شهادت شهیدان باکری و همت دعوت هستید

  • 13 فروردین 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2645
  • 0 نظرات
به زیارت مجازی منطقه شهادت شهیدان باکری و همت دعوت هستید

به گزارش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، به نقل از خبرگزاری ایسنا

یادمان طلائیه معراج و میعادگاه شهیدان بسیاری از جمله شهید ابراهیم همت و شهید حمید باکری در دوران دفاع مقدس است که هر ساله میزبان زائران و عاشقان شهداست.

به گزارش ایسنا، شیوع ویروس کرونا امسال باعث شد تا عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور همچون دیگر فعالیت‎ها و برنامه‌های کشور لغو شود. با این وجود دل‌های مشتاق و زائران حقیقی شهدا به دنبال راهی برای زیارت معنوی شهدا اقدامات خوبی را برای زیارت مجازی فراهم کرده‌اند.

یادمان‌های دفاع مقدس اگرچه این روزها خالی از زائر هستند اما مردم زیادی سال خود را با خاطره حضور در یادمان‌های عملیاتی نو کردند. لحظات نابی که در خاطره همه زائران راهیان نور به روشنی می‌ماند و خواهد ماند. از جمله اقدامات برای فراهم کردن امکان زیارت مجازی، تهیه تصاویر و فیلم‌های هوایی از سوی مرکز هنری رسانه‌ای «راوی» از یادمان‌‎های مختلف است که مخاطبان را برای چند دقیقه زائر مناطق عملیاتی می‌کند. یکی از این نقاط یادمان طلائیه است که تصاویر هوایی این یادمان را در ادامه می‎بینید.

جست‌وجو مجازی گوهر ناب شهیدان در طلائیه/ محل عروج فرماندهان شهید

طلائیه را در خوزستان به نام «طلیه» می‌شناسند. این منطقه در غرب این استان در دهستان بنی‌صالح هویزه واقع شده است که از سمت جنوب و غرب با کشور عراق، همسایه است.

طلائیه با آغاز جنگ تحمیلی در شهریور سال ۵۹ توسط نیروهای عراق اشغال شد و تا پایان جنگ در اختیار عراق باقی‌ ماند. از این‌رو این منطقه از محورهای اصلی حمله عراق در سال ۵۹ برای پیشروی به‌سمت حمیدیه و اهواز بود و نیروهای عراقی بیشترین موانع و استحکامات خود را در این منطقه ایجاد کردند.

منطقه طلائیه در ۲۲ اسفند سال ۶۲ مهم‌ترین محور عملیاتی خیبر به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش بود که با هدف انهدام نیروهای سپاه سوم ارتش بعثی در این منطقه آغاز شد. همچنین این منطقه در سال ۶۳ شاهد عملیات بدر بود که با هدف ادامه انهدام نیروهای ارتش عراق به‌صورت گسترده به فرماندهی سپاه انجام شد.

فرماندهانی همچون ابراهیم همت، حمید باکری و ... در این منطقه عملیاتی به شهادت رسیدند.

بعد از جنگ، مقری برای تفحص پیکر مطهر شهدا در طلائیه دایر شد. در یکی از نقاط این منطقه تعداد زیادی از شهدای دفاع مقدس کشف شدند که در آن محل حسینیه‌ای به نام حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) بنا شد که هم‌اکنون به عنوان زیارتگاهی معروف در مناطق عملیاتی جنوب شناخته شده است.

در حال حاضر بسیاری از سنگرها و موانعی که به‌عنوان استحکامات توسط نیروهای عراقی در منطقه طلائیه ایجاد شده بود، همچنان باقی مانده است. انواع دژ، میادین مین، تله‌های انفجاری، سنگرهای بتنی، موانع خورشیدی و سیم خاردار از نقاط مهم طلائیه هستند.

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان