سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

به هیچ عنوان اجازه تشکیل اسرائیل دوم را نخواهیم داد / برنامه های هفته دفاع مقدس به صورت مردمی برگزار شود

هفته دفاع مقدس باید به صورت مردمی برگزار شود و مردم خود پای کار بیایند چراکه در دوران دفاع مقدس نیروهای نظامی به وظیفه خود عمل کرده اند.

به هیچ عنوان اجازه تشکیل اسرائیل دوم را نخواهیم داد /  برنامه های هفته دفاع مقدس به صورت مردمی برگزار شود

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیه، امیر جواد باجلانی در ویژه مراسم به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای شهید مظاهری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیه اظهار کرد: برنامه های ارزشمندی در طول هفته دفاع مقدس اجرا می شود که برای تبیین و تبلیغ رشادت های ایثارگران بسیار ضروری است.

فرمانده تیپ 41 متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه که از دفاع مقدس میخواهیم امروزه می بینیم جامعه به آن رسیده است و ما این را میخواهیم.

باجلانی ادامه داد: امروزه گفتن تاکتیکهای جنگی ارزشی برای مردم و به ویژه جوانان ندارد بلکه فرهنگ دفاع مقدس باید در میان نسل جوان تبیین شود و شاهد آن هستیم که به شایستگی ارزشها منتقل شده است.

وی یادآور شد: درباره صدام باید متذکر شد که خود وی توان درگیری و جنگ با کشورمان را نداشت بلکه برای جنگیدن با ایران انتخاب شده بود، چون خوی وحشی گری و جنگ طلبی در وی فوران می کرد.

باجلانی تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بلوک شرق و غرب در تضاد ایدئولوژیکی شدیدی با یکدیگر بودند و جنگ سرد ادامه داشت و همدیگر را قبول نمی کردند اما در مورد جمهوری اسلامی ایران و انتخاب صدام برای جنگ با کشورمان شرق و غرب متحد شدند و این اتحاد برای اولین بار بود.

وی افزود: با توجه شواهد متعدد و آشکار می بینیم که صدام را جهان پشتیبانی می کرد.

باجلانی با بیان اینکه دفاع مقدس را پاس میداریم و این موضوع به حق است و نباید به فراموشی سپرده شود، اظهار کرد: در جنگ و دفاع مقدس خیر برای کشورمان بود و نسلهای آینده باید این موارد را بدانند.

وی تأکید کرد: هنرمندان باید ارزشهای دفاع مقدس را به صورت هنری بیان کنند و جاودانه سازند و شاهکارهای هنری را بیافرینند.

باجلانی ادامه داد: دستاوردهایی که با افتخار پس از جنگ به آن رسیدیم، عزتمندی را برایمان به ارمغان آورد.

به گفته وی نباید دفاع مقدس تنها از بعد نظامی بررسی شود آنچه که رزمندگان را تقویت می کرد دعا و نیایش بود که از خانه ها شروع شده و تا خط مقدم جبهه ادامه داشت و جاری بود.

فرمانده تیپ 41 نزاجا ادامه داد: در آن دوران نیروهایی بودند که بر حسب وظیفه در خط مقدم کار خودشان را انجام دادند و به دفاع ایران اسلامی پرداختند اما دو مولفه در موفقیت ها و پیروزیها فراموش شدنی نیست یکی مدیریت بسیار الهی حضرت امام خمینی(ره) و دیگری پشتیبانی بسیار ارزشمند مردم در پشت جبهه ها بود.

وی تصریح کرد: اگر تحمل و حمایت خانواده ها نبود جبهه ها پر از جوانان ایثارگر نمی شد و جوانان نمی توانستند در مقابل دشمنان سربلند شوند و اکنون نیز به پشتوانه مردم و رهبری قدرتمند است که نیروهای نظامی در سطح منطقه و جهان عرض اندام می کنند.

باجلانی متذکر شد: درباره همه پرسی در اقلیم کردستان عراق به هیچ عنوان اجازه تشکیل اسراییل دوم را نخواهیم داد و به هیچ وجه اجازه برافراشته شدن پرچم رژیم غاصب صهیونیستی در نزدیکی مرزهایمان را نمی دهیم همانطور که در دریای خزر این حضور میسر نشد و اجازه ندادیم.

وی تأکید کرد: همسایگان جمهوری اسلامی ایران باید بدانند کوچکترین حرکتشان را با اقتدار نیروهای مسلح روبرو شده و پاسخ دندان شکنی خواهیم داد و باید همیشه به یاد داشته باشند به هیچ عنوان کنار نخواهیم آمد.

وی یادآور شد: همه بدانند کسانی که قهرمانسازی می کنند وافرادی که می خواهند قهرمان اقوام لقب بگیرند از نظر ما مردود است و اینها همانهایی هستند که در هنگام حمله داعش طلاهایشان را در چمدانهایشان گذاشته و فرار می کردند که ما نگهشان داشتیم و در برابر داعش آنها را محافظت کردیم.

فرمانده تیپ 41 متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مطمئن باشید اینگونه افراد درد و دغدغه هیچ قومی را ندارند و همانند صدام از طرف آمریکا و صهیونیسم برای مأموریتی انتخاب شده اند و به جز درد و عذاب برای قومشان ارمغانی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

 

 

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان