سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

حرکت در مسیر سیاستگذاری‌های کلان شهردار ارومیه با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی می‌تواند ارومیه را به عنوان شهر خلاق به جامعه جهانی معرفی کند

  • 1 مرداد 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2199
  • 0 نظرات
حرکت در مسیر سیاستگذاری‌های کلان شهردار ارومیه با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی می‌تواند ارومیه را به عنوان شهر خلاق به جامعه جهانی معرفی کند

حرکت در مسیر سیاستگذاری‌های کلان شهردار ارومیه با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی می‌تواند ارومیه را به عنوان شهر خلاق به جامعه جهانی معرفی کند.
در اولین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای شناسایی ظرفیت‌ها، استخراج شاخص‌ها و اتخاذ تمهیدات جهت معرفی شهر ارومیه به عنوان شهر خلاق که به همت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه تشکیل گردید، ناصر رکاب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، شهر ارومیه را با لحاظ ویژگی‌ها، ظرفیت‌های عظیم گردشگری و پتانسیل‌های توسعه شهری، واجد ویژگی‌های یک شهر خلاق جهت پیوستن به شبکه شهرهای خلاق توصیف کرد و گفت: حرکت در مسیر سیاستگذاری کلان شهردار محترم ارومیه با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی می‌تواند شهر ارومیه را به عنوان شهر خلاق به جامعه جهانی معرفی کند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، تحقق سیاستگذاری‌های کلان شهردار ارومیه در زمینه توسعه شهری ارومیه و معرفی به عنوان شهر خلاق را نیازمند عزم جدی، برنامه‌ریزی و مشارکت تیمی بیان کرد و گفت: تشکیل دبیرخانه شهر خلاق در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، در دستور کار قرارداده و در این بین نیازمند همکاری و هماهنگی همه مدیران، معاونان و کارکنان شهرداری و سایر سازمان‌های تابعه شهرداری ارومیه هستیم.
ناصر رکاب با بیان اینکه تجربیات ارزشمند کار تیمی در پیاده‌سازی و اجرای طرح‌های خلاقانه گذشته همچون جشنواره انگور می‌تواند الگویی برای مشارکت گسترده تیمی در راستای محقق ساختن برنامه‌های ابلاغی شهردار محترم در زمینه دستیابی به اهداف مدنظر از پروژه مهم شهر خلاق ارومیه واقع شود و یقیناً برنامه‌ریزی‌ها در این مسیر با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: تشکیل کارگروه و راه‌اندازی دبیرخانه شهر خلاق ضرورت اجتناب‌ناپذیر و گامی مهم در مسیر انجام مطالعات و تحقیقات اصولی در مسیر شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه ارومیه به عنوان یک شهر خلاق و معرفی آن در ابعاد جهانی است و مطابق برنامه‌ریزی‌های ابلاغی شهردار محترم، دبیرخانه و کارگروه شهر خلاق با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی در سازمان تشکیل خواهد شد.
در ادامه این جلسه، محبوبی معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، تشکیل تیم پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه شهر خلاق ارومیه همچنین تهیه فایل الکترونیک حاوی مسائل و ملاحظات مربوط به این موضوع جهت ارائه به اعضای تیم پژوهشی شهر خلاق را ضروری خواند و از نگاه موشکافانه و سیستمی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه به خاطر همکاری‌های جدی در این زمینه ابراز قدردانی کرد.
در خاتمه این جلسه، برنامه‌ریزی برای تشکیل منظم جلسات و ارائه گزارشات مستمر در این زمینه از دیگر مواردی بود که در این جلسه از سوی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه مورد توصیه و تاکید قرار گرفت.
ایده شبکه شهرهای خلاق در سال 2004 از سوی سازمان جهانی یونسکو با هدف ترویج همکاری میان شهرهای دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خلاقانه تشکیل شده است که خلاقیت و رویکردهای فرهنگی را محور برنامه‌های توسعه شهری در بعد محلی و ملی و بین‌المللی قرار داده‌ و متعهد شده‌اند تا ضمن به اشتراک گذاشتن دستاوردهای مثبت خود با دیگر شهرها، زمینه مشارکت بخش‌های مختلف جامعه در زمینه توسعه خلاقانه و فرهنگ‌محور را فراهم کنند. / انتهای پیام

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان