سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

دومین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد

دومین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه دومین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر استان با موضوع پیشنهاد و ارائه راهکارهای بهرمندی از فضای مجازی در راستای آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر با حضور تمامی دستگاه های عضو کمیته فرهنگی، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی در محل بهزیستی استان برگزار شد.

در این جلسه شرکت کنندگان توضیحاتی در خصوص عملکرد هر سازمان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر ارائه دادند.

در دومین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر استان، مسئول امور سلامت و مشارکت های اجتماعی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: سازمان جهت آگاهی بخشی و غنی سازی هر چه بهتر اوقات شهروندان در استفاده از فضای مجازی با آماده کردن فضای استودیو در صدد آن است که تمامی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  فرهنگسراهای خود را زیر نظر اساتید مجرب ضبط نموده و به صورت مجازی در اختیار شهروندان قرار دهد.

معصومه سبزچی با بیان این که یک ستون از گاهنامه تهیه شده از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه  به صورت انحصاری به حوزه مواد مخدر و راههای مبارزه با این امر اختصاص داده شده است، بیان کرد:  تمامی دستگاهها در صورت تمایل می توانند محتواهای تولید شده خود را در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی جهت درج در گاهنامه در اختیار این سازمان قرار دهند.

در این جلسه مطرح شد که امروزه جوانان در دام هرمی مانند مثلث برمودا گرفتارند که جوانان را به کام خود می کشد و راه نجاتی برای آن ها نمی گذارد به طوری که این هرم از سه راس مواد مخدر، فضای مجازی و دیگر آسیب های اجتماعی تشکیل شده است.

در بحث مواد مخدر که روز به روز مواد جدید با ترکیبات بسیار خطرناکتر وارد بازار می شود می توان به ماده مخدر بسیار وحشتناکی به نام بونزای اشاره کرد که البته یک ماده نیست بلکه ترکیب شیمیایی که در آن مواد مختلف را بدون نیاز به آزمایشگاه و ... به نسبت های متفاوت با هم مخلوط کرده اند و به صورت قرص و کپسول به راحتی در بین جوانان پخش می کنند.

نکته قابل توجه که نظر همگان را به خود جلب نموده این است که این ماده به هیچ عنوان قابل ترک نمی باشد و حتی بعضی از متخصصین ترک اعتیاد نیز هنوز چاره ای برای این موضوع پیدا نکرده اند.

موضوع دیگری که در این جلسه به آن پرداخته شد  فضای مجازی و اینترنت می باشد که به صورت یک تیغ دو لبه عمل کرده و رشد سریع تکنولوژی را که باعث تحولات پرشتاب در جوامع بشری گردیده و آثار مثبت و منفی بسیار زیادی در پی داشته است.

استفاده از اینترنت و فضای مجازی اگر به صورت آگاهانه و با کنترل غیر محسوس خانواده ها انجام نگیرد می تواند آثار سوء بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد به طوری که امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا اکثر آموزش ها از طریق اینترنت انجام می گیرد و جوانان  و نوجوانان بیشتر در  فضای مجازیحضور دارند، لذا خانواده ها باید سواد رسانه ای خود را افزایش دهند تا بتوانند به صورت نا محسوس و دوستانه جلوی بسیاری از خطرها را بگیرند.

مطلب قبلی حضور ریاست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در سی و نهمین نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در هتل شیراز
مطلب بعدی قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه: شعر ناب، برآیند روح لطیف شاعرانه و خلاقیت ذهنی شاعر است.
Print
1476

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان