سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

دیدار و تجلیل سرپرست فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه از خانواده شهید اهل قلم و رسانه

سرپرست فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه و رییس بسیج رسانه آذربایجان غربی در سالروز قیام دوم بهمن مردم ارومیه علیه طاغوت و همچنین میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار از خانواده شهید اهل قلم و رسانه دیدار و تجلیل کردند.

دیدار و تجلیل سرپرست فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه از خانواده شهید اهل قلم و رسانه

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  شهرداری ارومیه، در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با دوم بهمن، سالروز جانباز شدن شهید هوشنگ اکبری در حماسه تاریخی به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه در 2 بهمن 57، رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی و سرپرست فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه با همراهی تعدادی از اعضای بسیج رسانه با خانواده این شهید اهل قلم و رسانه دیدار و گفت و گو کردند.

احمد اسدی، سرپرست فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه در این دیدار اظهار کرد: شهدا همانند ستارگان فروزانی هستند که راهنما و هدایتگر راه پرتلاطم ما و به ویژه در عرصه رسانه در جهانی پر از ظلمت و تاریکی هستند.

وی که اولین برنامه و اقدام پس از تصدی مدیریت فرهنگسرای رسانه را دیدار با خانواده یکی از شهدای رسانه برنامه ریزی کرده بود، در ادامه افزود:  حضور در منزل شهید نویسنده و روزنامه نگار و دیدار با خانواده ایشان در نخستین روزهای مدیریت بنده توفیق بزرگی است که امیدوارم با تاسی از شهداء در ادامه مسیر آنها قدم بردارم.

سرپرست فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه گفت: امروز هم از جهت تجلیل از مقام آن شهید بزرگوار در سالروز جانباز شدنشان و هم از جهت اینکه این ایام مقارن با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار است، بسیار ضروری به نظر می رسید تا برای قدردانی از همسر آن شهید که 33 سال وظیفه  پرستاری وی را برعهده گرفته بود در این محل حضور یابیم.

یوسف حق دوست رییس بسیج رسانه آذربایجان غربی نیز در این دیدار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، شهید هوشنگ اکبری را از شهدای شاخص رسانه استان خواند و افزود: زندگی این شهید بزرگوار سرشار از روحیه انقلابی گری است که با الهام از این روحیه نیز کتب و مقالات ارزنده ای را به رشته تحریر درآورده اند.

وی شهید هوشنگ اکبری را مدال افتخاری برای اصحاب رسانه استان و کشور خواند و افزود: حضور در منزل این شهید به اهالی رسانه انگیزه مضاعف می دهد که در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تداوم مسیر شهدا گام بردارند.

حق دوست در ادامه  با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: همسران شهدا و به ویژه شما بانوی بزرگوار که 33 سال تمام در کنار جانباز 70 درصد و قطع نخاع زندگی کرده و سختی ها را با ایمان به خدا و صبر و بردباری تحمل کرده اید، جایگاه بسیار والایی دارید و در واقع رهروان واقعی حضرت زینب (س) هستید.

در این دیدار سرپرست فرهنگسرای رسانه شهرداری ارومیه از همسر شهید هوشنگ اکبری با اهدای لوح سپاس و هدیه ای به پاس زحمات و تلاش های 33 سال زندگی مشترک با شهید اکبری قدردانی شد.

شهید هوشنگ اکبری در شمار با سابقه‌ترین جانبازان انقلاب اسلامی بود که تیرماه امسال بعد از تحمل 38 سال درد و رنج ناشی از جانبازی 70 درصدی که در یکی از تظاهرات زمان انقلاب از ناحیه کمر گلوله خورده و به جانبازی نائل شده بود، به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار نویسنده کتاب‌ها «مافیای سیاسی شرق و غرب»، «بررسی مسائل آمریکای لاتین»، سلسله مقالات مظلومیت پاکستانی‌ها، «جاسوسی و قدرت‌ها»، «انحراف یک جامعه»، «چشم سوم» و کتابی با موضوع «جوابیه‌ای برای سلمان رشدی» و از روزنامه نگاران قبل از انقلاب در روزنامه های کیهان و اطلاعات بود.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان