سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

رفع تنش های خانوادگی با تقویت گفت و گو در خانه نشینی کرونایی

  • 3 اردیبهشت 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2174
  • 0 نظرات
رفع تنش های خانوادگی با تقویت گفت و گو در خانه نشینی کرونایی

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه به نقل ازایرنا - یک روانشناس شخصیت معتقد است، با تقویت مهارت‌های ارتباطی و افزایش گفت وگوهای فردی می‌توان از اختلاف و تنش‌های خانوادگی در دوران خانه‌نشینی کرونایی کاست.

عطاءالله محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص دلایل بروز اختلافات خانوادگی در دوران خانه نشینی اظهار داشت: اکنون با شیوع کرونا ویروس و حضور مداوم در خانه، بروز برخی رفتارهای از اعضای خانواده سبب اختلاف و ناسازگاری می‌شود.

وی افزود: دخالت طرفین در امور شخصی و اجتماعی هم گاه سبب افزایش ناسازگاری، خشونت و پرخاشگری می‌شود و این امر زمینه‌ساز سوءاستفاده‌های کلامی و جسمانی و رفتارهای آزارگرایانه است.

محمدی ادامه داد: این آسیب خانوادگی گاه با انتظارات فرزندان نیز همراه و فرسودگی و آزردگی را تقویت می‌کند.

این روانشناس شخصیت افزود: شرایط جدید همواره نیازمند آموزش و پاسخ‌های جدید است و این ضرورت در خزانه رفتاری جامعه مشاهده نمی‌شود؛ همچنین انجام اقدامات تکراری و بی‌هدف فرزندان و والدین را ناتوان و فرسوده می‌سازد.

محمدی تاکید کرد: برای کاهش این آسیب‌ها باید از روش گفت وگو استفاده شود؛ خانواده‌ها باید در خصوص مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی خود با یکدیگر گفت وگو کنند، چنانکه اکنون برای رفع چالش‌ها در سطح جهانی نیز اقدام به مذاکره می‌شود.

عضو پیشین کانون اصلاح و تربیت ادامه داد: امروزه توسعه و گسترش فضای مجازی دستیابی به مهارت‌های ارتباطی همچون گفت وگو با همسر و فرزندان و کسب آمار و اطلاعات در خصوص کرونا ویروس را نیز از طریق مراجعه به سایت‌های معتبر جهانی نظیر سازمان جهانی بهداشت و نظام روانشناسی و مشاوره ایران محقق کرده است.

محمدی تصریح کرد: بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای سازمان بهزیستی کشور نیز با شماره تماس ۱۴۸۰ با کاهش اضطراب و تنش ناشی از شرایط بحران اختلاف‌های خانوادگی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: مرکز مشاوره دانشگاه تهران هم برای مقابله با آسیب‌های روانی ناشی از این بیماری فعال شده و با شماره تماس ۶۶۹۶۲۳۷۷ به منظور کاهش ناسازگاری‌های روانی اقدام به مشاوره می‎‌کند.محمدی با بیان این‌که خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران برای عموم آزاد و رایگان است، گفت: شماری راهکار نیز برای کاهش آسیب‌ها و مقابله با اضطراب ناشی از کرونا ویروس در سایت مرکز درج شده است.

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان