سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

شهردار ارومیه: شهروندان هر محله هرچه بیشتر با ارائه خدمات فرهنگسراها آشنا شوند.

شهردار ارومیه از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه بازدید کرد

  • 11 خرداد 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2518
  • 0 نظرات
شهردار ارومیه: شهروندان هر محله هرچه بیشتر با ارائه خدمات فرهنگسراها آشنا شوند.

شهردار ارومیه: شهروندان هر محله هرچه بیشتر با ارائه خدمات فرهنگسراها آشنا شوند.

شهردار ارومیه در جریان بازدید از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه و دیدار با رئیس و کارکنان این سازمان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت عظیم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به ویژه فرهنگسراها خاطرنشان ساختند تبدیل شهر ارومیه به یک شهر فرهنگی به عنوان رویکرد اساسی تحقق سند راهبردی چشم‌انداز ارومیه در افق 1404 بدین معنی است که فرهنگسراها به زیرساخت فرهنگی و ارومیه به شهر فرهنگی تبدیل شود.

حضرت‌پور شهردار ارومیه ، در جریان این دیدار در موضوعات متنوعی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از جمله دوره های زبان انگلیسی، روانشناسی و دوره های مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات در فرهنگسراهای متعدد شهرداری ارومیه با ناصر رکاب رئیس جدید این سازمان گفتگو کرده افزودند:

فرهنگسراها با بهره مندی از سیستم فیبر نوری و شبکه ارتباطات در بستر اینترنت می توانند به ارائه خدمات به شهروندان در مناطق کم برخوردار بپردازند.

ناصر رکاب، رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه با اشاره به ظرفیت بسیار بالای فرهنگسراهای شهرداری، برنامه ریزی منسجم برای درآمدزایی و تامین هزینه های اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی را از طرح های اولویت دار سازمان برشمردند.

شهردار ارومیه در بخش های دیگری از سخنان خود استقرار سیستم های اخذ عوارض شهرداری در جهت وصول عوارض کسب و پیشه در محل فرهنگسراها را از برنامه های آتی شهرداری ارومیه عنوان کرده و گفتند:

20 درصد از درآمدهای تحقق شده از محل وصول عوارض شهرداری برای توسعه و ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات فرهنگسراها اختصاص خواهد یافت و فرهنگسراها می توانند بر اساس بلوک بندی سطح شهر به ارائه خدمات در حوزه تعریف شده خود پرداخته و از مزایای این طرح بهره مند شوند.

در ادامه این دیدار، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه؛ زمانبندی فعالیت ها و برنامه ریزی های انجام شده در سازمان را در مسیر تحقق برنامه های مورد تاکید شهردار محترم تشریح کرده و بیان نمودند پرسنل فرهنگسراها در دو شیفت صبح و عصر به صورت شیفت بندی شده در فرهنگسراها فعالیت خواهند نمود به گونه ای که هر روز 2 نفر از همکاران در شیفت عصر برای دریافت عوارض شهرداری در فرهنگسراها حضور داشته باشند.

حضرت‌پور شهردار ارومیه ؛ کنترل ساخت و ساز شهری با محوریت محلات را از دیگر برنامه های شهرداری برشمرده افزودند: شهروندان هر محله می بایست هرچه بیشتر با ارائه خدمات فرهنگسراهای اطرف خود آشنا شوند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به عقد تفاهم نامه مشترک فی مابین شهرداری ارومیه و سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی اشاره کرده ، شناسایی دانش آموزانی که در محلات مختلف شهر به سبب مشکلات مالی از تحصیل خود بازمانده اند را از بحث های محوری این تفاهم نامه یاد کردند. شهردار ارومیه اجرای این تفاهم نامه را با بهره گیری از ظرفیت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه مهم ارزیابی کرده و افتتاح تعداد 4 مدرسه غیرانتفاعی برای برخورداری دانش‌آموزان شناسایی شده در اجرای این طرح را در همین راستا توصیف نمودند.

شهردار ارومیه نقش کلیدی فرهنگسراها در زمینه شناسایی دقیق این دانش آموزان و برگزاری دوره های مختلف برای آنان را نیز مهم و برجسته اعلام کردند.

ناصر رکاب، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه؛ برنامه‌ریزی برای تربیت نیروی انسانی خلاق در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی را از جمله اهدافی دانست که می بایست با تدوین ساز و کارهای لازم و برنامه ریزی اثربخش از طریق برگزاری دوره های متنوعی همچون خبرنگاری، عکاسی ، مجری‌گری، کارشناس رسانه و تولید نماآهنگ ، فعال فرهنگی و مذهبی ، موسیقی و سرود در فرهنگسرای هنر شهرداری به مرحله اجرا درآیند.

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه با ابراز قدردانی از نگاه اصولی شهردار محترم ارومیه به مقوله فرهنگی و اجتماعی و توجه خاصی که به ظرفیت و جایگاه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری دارند خروجی اثربخش و تحقق اهداف بلندمدت سازمان را برآیند و ثمره سیاستگذاری درست و استراتژی شهردار محترم در همین رابطه عنوان کرد و گفت: قطعاًً مجموعه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری برای تحقق اهداف و برنامه ها و دستیابی به چشم اندازهای ترسیم شده در سند راهبردی ارومیه 1404 با تمام ظرفیت منابع و نیروی انسانی خود تلاش خواهند کرد.

در خاتمه این دیدار؛ شهردار ارومیه ضمن قدردانی از تلاش های مدیران، معاونان و کارکنان سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه ، ایجاد و ارتقای کمی و کیفی شاخص های فرهنگی و اجتماعی و بهبود و افزایش زمینه های تفریحی را تصریح و اجرای اردوهای مختلف با رویکردهای فرهنگی اجتماعی و ورزشی در مراکز تفریحی و فرهنگسراهای شهرداری را بخشی از اقدامات قابل انجام در این راستا عنوان کردند.

@farhangi_urmia_ir

 

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان