سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

طرح قرآنی «اسوه» در استفاده از فضای مجازی پیشگام است

تهران- ایرنا- رئیس طرح آموزشی تربیتی «اسوه» گفت: توجه جدی به امکانات فضای مجازی در برگزاری جلسات و کلاس‌های قرآنی در این طرح به اندازه‌ای است که می‌توان آن را پیشگام در استفاده از فضای مجازی دانست.

  • 23 اردیبهشت 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2430
  • 0 نظرات
طرح قرآنی «اسوه» در استفاده از فضای مجازی پیشگام است

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، محمدتقی میرزاجانی روز دوشنبه در نشست خبری برنامه های سیزدهمین دوره طرح آموزش تربیتی اسوه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: برنامه های این طرح شامل جلسات آموزشی به صورت هفتگی برگزار می شود و فعالیت در فضای مجازی از یک سال پیش آغاز شده است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۲ دوره حضوری و فعالیت های مجازی این طرح قرآنی اظهار کرد: طرح اسوه با هدف آموزش و تربیت قاریان و حافظان برجسته و مبلغان متدین و انقلابی با رویکرد معرفی الگوهای موفق از سال ۹۳ آغاز شده است.

میرزاجانی مخاطبان این طرح را قاریان و حافظان نوجوانی دانست که با حضور در این طرح به سن جوانی می رسند و اکنون ۶۰ نفر به عنوان عضو رسمی و ۳۰ نفر نیز عضو افتخاری فعالیت دارند. ورود به عرصه های اجتماعی یکی از اهداف برگزاری این طرح است و به عنوان نمونه می توان به حضور قاریان و حافظان قرآن در مناطق سیل زده استان گلستان به ویژه در آق قلا و گمیشان اشاره کرد که به صورت جهادی صورت گرفت.

وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره میزان موفقیت شرکت کنندگان در طرح اسوه برای کسب رتبه های ملی و بین المللی گفت: کسب رتبه های مسابقات ملی و بین المللی قرآن در این طرح هدف گذاری نشده ولی چون برنامه های جامع برای اعضای طرح اجرا می شود، طبیعی است که به کسب مقامات نائل شوند. 
وی افزود: سیدمحمد حسینی پور سال گذشته موفق به کسب رتبه اول مسابقات دانش آموزی شد و اکنون به عنوان یک جوان مدرس طرح اسوه می باشد. امیرحسین رحمتی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات دانش آموزان جهان رتبه اول را کسب کرد.
میرزاجانی از محمدرضا زاهدی به عنوان قاری نماینده ایران در مسابقات امارات یاد کرد و گفت: بسیاری از این افراد همچون حسینی پور و رحمتی اکنون دانشجوی علوم قرآنی دانشگاه تهران هستند و در فعالیت های قرآنی تاثیرگذار می باشند. 
آغاز ثبت نام دوره جدید طرح اسوه
معاون اجرایی شورای عالی قرآن از آغاز ثبت نام دوره سیزدهم این طرح خبر داد و گفت: ثبت نام تا پایان خرداد ادامه دارد و قاریان و حافظان زیر ۱۲ سال می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی اسوه ضمن مطالعه شرایط و ضوابط طرح، اثر خود را ارسال کنند. آثار دریافت شده توسط اساتید ارزیابی می شود و شرکت کنندگان می توانند پس از طی مراحلی به عضویت آزمایشی درآیند و در صورت احراز توانمندی و کسب توانایی های لازم به عضویت ثابت و رسمی پذیرفته می شوند. 
وی برگزاری این دوره ها را به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و مشارکت شورای عالی قرآن دانست و گفت: برخی از قاریان شرکت کننده در این طرح موفق به حفظ کل یا برخی اجزای قرآن شده اند و برخی از این قاریان در محضر رهبر معظم انقلاب به تلاوت قرآن پرداخته اند.

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان