سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

فراخوان تعیین روز فرهنگی ارومیه برای ثبت در تقویم رسمی کشور

فراخوان تعیین روز فرهنگی ارومیه برای ثبت در تقویم رسمی کشور

فراخوان تعیین روز فرهنگی ارومیه برای ثبت در تقویم رسمی کشور

با توجه به نامگذاری 31مرکز استان کشور به‌عنوان نمادهای تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در تقویم رسمی کشور از طریق طرح در شورای فرهنگی کشور و نظر به اهمیت این اقدام در راستای تقویت هویت ملی کشور عزیزمان، شورای اسلامی شهر و مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه در همین راستا جلسه‌ای جهت دریافت نظرات صاحبنظران، اساتید و پژوهشگران برای تعیین روز فرهنگی ارومیه برگزار نموده و در این نشست پیشنهاداتی از سوی حضار مطرح گردید. در جلسه فوق، روز ولادت یا روزهای منتسب به مشاهیری همچون: شیخ صفی‌الدین اورموی، حسام‌الدین چلبی اورموی، شیخ یزدانیار اورموی، محدث اورموی، پروفـسور جلال افشار، آیت‌الله عسگرآبادی، امیرتومان و ... مطرح گشت و در خاتمه مقرر شد علاوه بر گزینه‌های ذکر شده، نظرات عموم شهروندان نیز احصا و بررسی شود..

شایان ذکر است؛ همچنین نظرات متفاوتی از جمله: “پایان بلوا و ناامنی‌های طول تاریخ ارومیه که از آنان به عنوان تولد دوباره این شهر یادشده”، “سکونت کلبعلی خان و ایل افشار در ارومیه” و همچنین “فصول خاصی از سال که طبیعت این شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد”، از سوی حضار به عنوان گزینه مناسب برایِ روز فرهنگی ارومیه پیشنهاد شده است.

نمونه‌های موجودِ روز فرهنگی:

مشاهیر) همدان: از آنجا که نام شیخ الرئیس ابوعلی سینا با همدان ارتباطی در هم تنیده دارند، زادروز وی “اول شهریور” روز همدان نامگذاری شده است..
تاریخی) سنندج: روز ششم اردیبهشت سال 1046 هـ . ق در زمان شاه صفی، “سلیمان خان اردلان” مرکز حکومت را از قله های حسن آباد و پالنگان در جنوب سنندج، به شهر “سنه” منتقل کرد.
طبـیعی) شیراز: شیرازی‌ها نیمه بهار (15اردیبهشت) را به عنوان روز فرهنگی خود انتخاب نموده‌اند. در این راستا همه شهروندان و صاحبنظران می‌توانند گزینه‌های پیشـــنهادی خود را در قالب ذیل تهــیه و تا روز دوشنبه 24 دی ماه 1397 به آدرس مندرج در این فراخوان تحویل یا ارسال نمایند.

آذربایجان_غربی#شهرداری#ارومیه#باغشهر#حضرتپور#شهردار#فرهنگ#صفایی_پور#سازمان_فرهنگی_اجتماعی_ورزشی_شهرداری_ارومیه#فراخوان_تعیین_روز_فرهنگی#ارومیه_ثبت_تقویم_رسمی#

 

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان