سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

فرهنگسرای هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه شروع بکار کرد

فرهنگسرای هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در 22 بهمن ماه همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه و مسئولین شهری و همچنین جمعی از هنرمندان و هنردوستان دربوستان استقلال شروع بکار کرد.

فرهنگسرای هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه شروع بکار کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، در این مراسم نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تشکر از مجموعه تلاشگر شهرداری ارومیه، تبریک ایام الله دهه فجر  و همچنین تشکر ویژه از مردم به سبب حضورپرشور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: برای ایجاد یک مسیر فرهنگی باید یک کار عمرانی شروع شده و یک جایگاه مشخص برای توسعه هنر و هنرمند تعیین شود.

عادل فتاحی با اعلام این که  ساخت فرهنگسراها در محله های مختلف به ویژه در مناطق محروم از دوره دوم شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح شده است، بیان کرد: امروزه شاهد پیشرفت در ساخت فرهنگسراها در مناطق مختلف هستیم.

به گفته وی در نظر داریم در سال آینده برای هر منطقه از شهر 2 فرهنگسرا و سالن ورزشی برای ایجاد زمینه های رفاه شهروندان در نظر بگیریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حضورهنر در کنار امور ورزشی واقعا احساس می شد که ساخت فرهنگسرای هنر در تکمیل این راه نقش موثری را به همراه دارد.

 

بهترین زبان برای انتقال فرهنگ؛ هنر است

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تشکر ویژه از مردم به سبب حضورپرشور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: امید آن است که روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه درفرهنگسراهای شهرداری باشیم.

احد یوسفی با بیان این که با افتتاح فرهنگسرای هنر تعداد فرهنگسراهای موجود در شهر به 15 عدد افزایش یافته است، بیان کرد: افتخار این را داریم که از دوره دوم شورای اسلامی شهر و مصوبات مطرح شده و اجرای این مصوبات، امروزه شاهد افزایش تعداد فرهنگسراها در تمامی نقاط شهر،  به ویژه مناطق کم برخوردا و حاشیه هستیم.

وی از افتتاح یک فرهنگسرای دیگر در روبه روی بیمارستان امید در ماه آینده خبر داد و افزود: ایجاد فرهنگسراهای تخصصی رسانه، بانوان و هنر در این مسیرکمک می کند تا جوانان ما از آسیب های  دشمنان قسم خورده که سال به سال بودجه های میلیاردی را به تهاجمات فرهنگی اختصاص می دهندو سبب معضلات اجتماعی می شوند در امان بمانند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: باید  بپذیریم کار سختی داریم و امید است که در کنار سیاست شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه بتوانیم این سختی ها  و مشکلات را سپری کنیم.

وی در پایان سخنان با  اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بهترین زبان برای انتقال فرهنگ؛ هنر است.

 

در این مراسم یکی از کارگردانان مطرح سینمای آذربایجان غربی گفت: بحث فرهنگی و هنری همیشه مظلوم واقع شده است.

باقر پیران ضمن تشکر از مجموعه شهرداری به  سبب احداث فرهنگسرای هنر بیان کرد:  ایجاد مکان های فرهنگی نوید بسیار خوبی برای این شهررا به همراه دارد.

به گفته وی شکل گیری این چنین حرکت ها و توجه به هنر، نشان دهنده ایجاد یک مسیر مناسب برای توسعه و پیشرفت در زمینه هنر است.

 

در این مراسم همچنین  یکی دیگر از کارگردان مطرح آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اظهار تاسف از اینکه شهر ما پلاتو نداشت افزود:خوشبختانه امروز پلاتو به شکل حرفه ای در ارومیه به همت شهرداری ارومیه راه اندازی شده که در مقایسه با سایر شهرهای صنعتی از سطح استاندارد مناسبی برخوردار است که جای قدردانی و تشکر از شهردار محترم و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه دارد.

 

پدرام  رحمانی با بیان اینکه راه اندازی پلاتو برای تمام فرهنگسراها ضروری است اظهار کرد:پلاتو کاربردهای فراوانی دارد که باید کاربرد پلاتو صرفا به امر تئاتر اختصاص یابد.

 

وی افزود: تماشای تئاتر در پلاتوی فرهنگسرای هنر شهرداری ارومیه لذت بخش بوده بطوریکه ارتباط هنرمند و مخاطب به شکل مطلوبی برقرار می شود که این نعمت را مجموعه شهرداری ارومیه برای شهروندان ارومیه ای هدیه داده اند.

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان