سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

مراسم افتتاحیه اولین جشنواره دوی امدادی، دور دریاچه ارومیه برگزار شد

مراسم افتتاحیه اولین جشنواره دوی امدادی، دور دریاچه ارومیه از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

مراسم افتتاحیه اولین جشنواره دوی امدادی، دور دریاچه ارومیه برگزار شد

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه مراسم افتتاحیه اولین جشنواره دوی امدادی دور دریاچه ارومیه از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با حضور رئیس و قائم مقام سازمان، جمعی از مدیران شهری و خانواده های دوندگان دوی امدادی برگزار شد.

در این مراسم رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ضمن خوش آمد گویی خدمت تمامی حاضرین با بیان این که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با حمایت های بی دریغ شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه ، اقدام به برگزاری اولین جشنواره دو امدادی دور دریاچه ارومیه کرده است، گفت: اجرای این چنین برنامه هایی در معرفی ارومیه در سال 2020 به عنوان یک مجموعه گردشگری ایده آل بین الملل تاثیر به سزایی دارد.

فرهنگ صفایی پوراظهار کرد: اهمیت اکوسیستم دریاچه ارومیه، گسترش توریسم و گردشگر، آیین شکرگزاری نزولات آسمانی و همچنین استفاده بهینه از آب به منظور استمرار دریاچه ارومیه از جمله مهمترین اهداف اجرای این برنامه ها محسوب می شود.

وی برگزاری جشنواره دوی امدادی دور دریاچه ارومیه را در بحث های فرهنگی، اقتصادی و جذب توریسم در منطقه به ویژه در استان ها و شهرهای هم جوار موثر دانست و افزود:  با توجه به بهبود وضعیت اکولوژی، محیط زیستی وافزایش تراز سطح آب دریاچه ارومیه و افزایش نزولات آسمانی برنامه ای با عنوان دوی امدادی دور دریاچه ارومیه با هدف استفاده و مدیریت بهینه از آب، سفره های زیرزمینی صورت گرفته است.

رئیس سازمان ادامه داد:خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها برای آذربایجان غربی به عنوان تهدید زیست محیطی محسوب می شود، بلکه می تواند تاثیر نامناسبی در وضعیت زندگی و معاش شهروندان در استان های هم جوار را به همراه داشته باشد.

صفایی پوربا اعلام این که باید با مشارکت و همکاری شهروندان در زمینه مصرف بهینه آب ازخشک شدن دریاچه ارومیه جلوگیری کنیم، اظهار کرد: دریاچه ارومیه می تواند به عنوان یک قطب اصلی جذب توریسم  در ارومیه و آذربایجان غربی محسوب شود.

وی در پایان مراسم ضمن تشکر از تمامی حاضرین و دست اندرکاران اجرای این برنامه و همچنین آرزوی موفقیت و سلامتی برای تمامی دوندگان گفت: اختتامیه مراسم روز دوشنبه 25 شهریور ماه بر روی پل میان گذردریاچه ارومیه برگزار خواهد شد.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان