سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالروز ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی( ره )بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالروز ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی( ره ) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور جمع کثیری از مسئولین و اقشار مختلف مردم انقلابی و شهید پرور ارومیه در سالن همایش سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

  • 13 خرداد 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 3214
  • 0 نظرات
مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالروز ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی( ره )بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالروز ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی( ره )بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالروز ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی( ره ) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور جمع کثیری از مسئولین و اقشار مختلف مردم انقلابی و شهید پرور ارومیه در سالن همایش سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالروز ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی( ره ) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به همت سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه و با مشارکت سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ، ناحیه مقاومت سپاه پاسداران ارومیه ، حوزه نه بسیج ادارات ارومیه ، امور بانوان شهرداری ارومیه و با حضور جمع کثیری از مسئولین و اقشار مختلف مردم انقلابی و شهید پرور ارومیه در سالن آمفی تئاتر سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم که پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با صدای حاج وحید وکیلی از قاریان بین المللی و نثار سلام و صلوات به ارواح طیبه شهدای اسلام و انقلاب؛ حجت الاسلام والمسلمین  محمد خلیل پور ، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه  با بیان این که امام خمینی(ره) شخصیت بزرگوار و بسیار برجسته تاریخ انقلاب اسلامی هستند، گفت: تمام اهدافی که  امام خمینی  (ره) در دوران باشکوه انقلاب ترسیم نموده بودند تحقق یافته است.

خلیل پور  با اعلام این که قدرتمند شدن جمهوری اسلامی ایران در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نتیجه تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری به عنوان ادامه دهنده راه امام راحل دانست و ادامه داد:  به لطف الهی پرچم این انقلاب با دستان مبارک مقام معظم رهبری، به دست صاحب الزمان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین سرایی، نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، سخنران بعدی این مراسم بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، استفاده از تصاویر مبارک شهدای گرانقدر در صحن سالن را که به تعبیر ایشان اسطوره های دوران دفاع مقدس و پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) بودند گامی بسیار ارزشمند توصیف کرده؛ زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان والامقام اسلام و انقلاب را بسیار مهم و با اهمیت عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سرایی با اشاره به طراحی و تلفیق موضوعات عرفانی و دینی و سیاسی از سوی حضرت امام خمینی (ره) ، این حرکت را در مسیر انقلاب شکوهمند ایران اسلامی یکی از ارزشمندترین اقدامات امام راحل دانست و گفت که دیانت و سیاست و ملازمه‌ این دو بسیار مهم و باارزش است و امام رحمه الله علیه بعد عرفانی را نیز به این دو مقوله افزوده و در پربارتر شدن آن نقش برجسته ای داشته اند .

وی در ادامه سخنان خود ، دلیری ها و حرکت شجاعانه رزمندگان اسلام برای پاسداری از آرمان های نظام توانمند و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در طول دفاع مقدس را‌ مهم دانست و گفت: فرزندان میهن که مخلصانه در جبهه های دفاع مقدس با شهامتی بی‌نظیر در صف اول حضور داشتند همگی فرزندان امام و تربیت یافتگان مکتب امام خمینی (ره) بوده اند و قطعاً عامل عزت و سرافرازی ایران و انقلاب حضرت امام خمینی (ره )و تربیت یافتگان مکتب امام راحل بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات گهربار و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) گفت: اینکه امام خمینی (ره) می فرمودند من با هیچ کس عقد اخوت نبسته ام و یا تاکید بر اینکه ملاک حال فعلی افراد است اینهمه نشان دهنده عزم راسخ این شخصیت والای تاریخ انقلاب و اسلام در مسیر تحقق آرمان های بلند ترسیم شده برای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سرایی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه نام امام ، راه امام و یاد امام در دل ها باقی مانده است خاطر نشان ساخت: یکی از واژه های بسیار مهم و ارزشمندی که امام راحل به ما آموخته اند واژه تکلیف و عمل به تکلیف است و ما نیز بایستی همچون امام که باور به خدا و باور به مردم داشت با همان باور راستین به تکلیف خودمان عمل نمائیم.

وی مقام معظم رهبری را شاگرد خلف حضرت امام خمینی (ره) و تربیت یافته در مکتب  ایشان عنوان کرد و گفت: در طول ۳۱ سال بعد از ارتحال این شخصیت بی نظیر تاریخ ایران اسلامی که ۳۱ سال عزت و ۳۱ سال تدبیر است ، سکان هدایت انقلاب اسلامی با تدابیر ارزنده و عزت‌آفرین مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله امام خامنه ای به سمت اوج قله های عزت و اقتدار و افتخار میهن اسلامی هدایت می شود.

ارایه شعر انقلابی از محمد میلانی، شاعر آیینی استان با مضمون ولایت، حُسن‌ختام مراسم پر فیض گرامیداشت سی و یکمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام ره و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر قیام پانزده خرداد بود. ابیات زیر بخش هایی شعر زیبای این شاعر به شرح زیر است :

 

رسول وار رساندی پیام قرآن را

حسین وار رسیدی قیام یعنی تو

 

تو آمدی که بدانم غرور یعنی چه

تو آمدی که بدانم امام یعنی تو

 

محمد میلانی ، شاعر آیینی استان شعری نیز با مضمون بزرگداشت نام و یاد شهدای گرانقدر ایران اسلامی به ویژه برای گرامیداشت رشادت های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کرده و اینگونه به مقام رفیع شهداء ادای احترام کرد:

 

گفته بودی که پر از شوق شهادت هستم

دانش آموخته مکتب عزت هستم

 

گفته بودی که نگویند به تو فرمانده

فخرم این است که سرباز ولایت هستم

 

 

@farhangi_urmia_ir

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان