سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

مراسم زیارت عاشورا و سوگواری اربعین حسینی در فرهنگسرای رسانه اورمیه

مراسم سوگواری اربعین حسینی و قرائت زیارت عاشورا با حضور برخی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای شورای شهر ارومیه در فرهنگسرای رسانه این شهر برگزار شد.

مراسم زیارت عاشورا و سوگواری اربعین حسینی در فرهنگسرای رسانه اورمیه

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، امروز اصحاب رسانه مرکز استان آذربایجان غربی همگام با دیگر اقشار مختلف مردم ضمن پوشش خبری در آیین‌های عزاداری و سوگواری اربعین حسینی شرکت کرده و عشق و ارادت خود به سالار شهدا را نشان دادند.

امروز در شهر ارومیه آئین های مختلفی برای عزاداری اربعین حسینی برگزار شد و یکی از این مراسم‌ها نیز مراسم سوگواری اربعین حسینی و قرائت زیارت عاشورا در فرهنگسرای ارومیه بود که توسط اصحاب رسانه و مسئولان فرهنگی و رسانه ای این شهر برگزار شد.

مراسم سوگواری اربعین حسینی و زیارت عاشورا در فرهنگسرای ارومیه با استقبال اهالی قلم، عکاسان خبری و تیم‌های رسانه ای این شهر مواجه شد که البته این مراسم چند مهمان ویژه از جمله اعضای شورای شهر و روح‌الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس و دیگر مسئولان شهری نیز داشت.

در ابتدای این مراسم رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارومیه سخنرانی کرده و سپس مراسم مداحی و سوگواری و قرائت زیارت عاشورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اورمیه در این مراسم اظهار داشت: حرکتی که مردم در اربعین حسینی و در قالب پیاده‌روی در مسیر کربلا انجام می‌دهند نشان از وحدت جامعه اسلامی به‌ویژه شیعیان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خلیل‌پور افزود: امروز از سوی سفیر عراق اعلام شد که در پیاده‌روی اربعین افزون بر بیست میلیون نفرشرکت کرده اند و این رقم برای کشوری است که تنها 25 میلیون نفر جمعیت دارد در حالیکه تاکنون دنیا چنین تجمع انسانی عظیمی را به خود ندیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اورمیه گفت: متأسفانه نمی‌توانیم از این تجمع بزرگ به خوبی استفاده کنیم و غول‌های رسانه غربی امروز از رسانه ای شدن این رویداد بزرگ جلوگیری می‌کنند ولی با این همه ما تلاش خود را همیشه به کار می‌گیریم تا پیام این تجمع به جهانیان برسد.

وی خاطرنشان کرد: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های فرد مومن است و این موضوع پدیده‌ای نوظهور نیست و انجام ان توسط ائمه معصومین به کرات سفارش شده است.

خلیل پور تأکید کرد: امروزه عده‌ای از جاهلان موضوع پیاده روی اربعین را بر نمی‌تابند و این در حال است که مقام معظم رهبری این رویداد را سفر حاوی احیاء شور و شوق درونی انسان برای ارتقا از مقام خاکی به مقام افلاکی می‌داند.

وی بیان کرد: امروزه عشق امام حسین (ع) روزبه‌روز در دل شیعیان و مسلمانان جهان افزایش می‌یابد و احادیثی فراوانی که در این مورد بیان شده است نشانه اهمیت زیارت اربعین بوده و ثمرات آن‌ها بی شمار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اورمیه تصریح کرد: امام حسین (ع) در زمان خود برای دوری مردم از جهالت از جان و مال، خانواده و یارانش گذشت تا جاودانه شد و اگر بخواهیم آزاده باشیم و رسم آزادگی را در دنیا پیاده کنیم باید رهرو این مکتب باشیم و در همه حال باید تلاش کنیم تا به معنی واقعی کلمه با بصیرت زندگی کنیم

وی یادآور شد: امروزه در برابر هجمه‌های غربی باید ظرفیت خود را افزایش دهیم و با هر حرکتی جوگیر نشویم ولی متأسفانه برخی از افراد جامعه ما این‌گونه نیستند و با هر موضوعی از جای به در می‌شوند.

منبع:خبرگزاری تسنیم آذربایجان غربی

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان