سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه مطرح کرد

مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه مطرح کرد

مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: سالنامه فرهنگی شهر ارومیه در 365 صفحه‌ تهیه شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، مرتضی صدف‌پور با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه اظهار داشت: این واحد در حالی در پنج ماهه گذشته برای نخستین بار به وجود آمد که برای راه‌اندازی آن، ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی بسیار زمانبر بود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه از لحاظ سخت افزاری با برخی کمبودها مواجه بودیم اما با این حال، فعالیت‌های مورد نظر انجام شد.

مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: در این رابطه ضمن ایجاد زیرساخت‌ها، سعی شد اقداماتی که تاکنون انجام نشده بود به سرعت انجام شده تا به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه کارکرد پیامهای فرهنگی از نخستین اقدامات بود افزود: در این زمینه با سازمان‌هایی که در این موضوع فعالیت کرده بودند مانند معاونت پیشگیری از جرائم دادگستری، پلیس فتا، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی و سایر ارگان‌ها مثل شرکت‌های آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق و ستاد اقامه نماز ارتباطاتی برقرار و مجموع آنها در قالب مجموعه‌ای گردآوری و در اختیار  سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برای استفاده در معابر عمومی و برنامه‌های اجرایی جشنواره‌ها قرار گرفت.

صدف‌پور با اشاره به وجود فرهنگسراهای جدیدالاحداث در ارومیه بیان کرد: در این زمینه با توجه به تراکم جمعیتی و موقعیت فرهنگسراهای شهر ارومیه، باید حدود حوزه فعالیت فرهنگسراها برای روی نقشه مشخص می‌شد که کار دشواری بود.

وی گفت:   در یک مدت دو ماهه، نقشه مورد نظر ترسیم و مورد موافقت سازمان قرار گرفت و با توجه به اینکه این فرهنگسراها بر روی نقشه گوگل ارث قرار نداشتند، نقطه‌گذاری فرهنگ‌سراها با علامت، نشانی و شماره تماس بر روی نقشه قرار گرفت و بنابراین از این پس هر شهروند ارومیه‌ای یا ایرانی می‌تواند با سهولت و با جستجو در آن، اطلاعات کلی و محل دقیق را در اختیار داشته باشد.

مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با عنوان  اینکه از سایر اقدامات مهم این واحد، تهیه تقویم و سالنامه فرهنگی بود اظهار داشت: در این سالنامه پیام‌ها و مناسبت‌های فرهنگی روز گنجانده شده که برای هر کدام برخی برنامه‌های مقطعی و بلندمدت پیش‌بینی شده است و در این رابطه، با وجود اینکه در شهرهای اراک و اصفهان نیز به این کار اقدام شده بود اما در اختیار عموم قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه این سالنامه برای طرح‌های اجرایی به منظور مناسبت‌های فرهنگی شهر ارومیه و مناسبت ملی در 365 صفحه‌ تهیه شد گفت: در این زمینه نیز کم و کیف برنامه‌ها سنجیده و این سالنامه در دست تولید قرار گرفت.

صدف‌پور بیان کرد: برای مثال با سازمان فرهنگی تفریحی مشهد، تهران و اصفهان ارتباطاتی برقرار و برنامه‌های آنها دیده و بررسی شد و با توجه به موقعیت شهر، یک سالنامه‌ای در این زمینه ارائه شده تا برای کارهای فرهنگی آینده شهر راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه از سایر اقدامات واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، بررسی و مشخص کردن شاخص‌های فرهنگی در فرهنگسراها و ارزیابی محلات بود تصریح کرد: در این صورت با توجه به ظرفیت محله‌ها، برنامه‌های دقیقی را که با محلات مرتبط باشد ارائه می‌شود.

مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: از سوی دیگر در زمینه تولید محتوا، همشهریان، هم استانی‌ها یا هم‌وطنان می‌توانند با فراخوانی که داده می‌شود، برنامه‌های خود را در قالب طرح پروپوزال در رابطه با موضوعاتی همچون فرهنگ و اجتماع، آسیب‌های اجتماعی، طلاق و معضلات آن انجام داده که این کار با همکاری روابط عمومی در دست اقدام است و به زودی به مرحله اجرایی در می‌آید.

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان