سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

مسجدی‌ها در رفع نیاز محله‌های خود فعال‌تر از همیشه

  • 11 اردیبهشت 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2122
  • 0 نظرات
مسجدی‌ها در رفع نیاز محله‌های خود فعال‌تر از همیشه

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، به نقل از ایسنا، یکی از کارکردهای مساجد کارکرد اجتماعی آن است و امسال این کارکرد اجتماعی مساجد بیشتر از همیشه در سطح جامعه خود را نشان داده است و مسجدی‌ها از هر فرصتی برای رفع مشکلات نیازمندان محله‌های فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، یکی از مواردی که امسال خیلی به آن پرداخته می‌شود بحث تبلیغ و ترویج فعالیت مساجد و کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، عبادی و ... مساجد در فضای مجازی  و در بین مردم است.

با توجه به این که حدود دو ماه است درب مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده است اما در این بین گروه‌های جهادی اکثر مساجد فعال بوده و  کارکردهای مساجد به خصوص کارکردهای اجتماعی آن فعالیت زیادی داشته است.

مقام معظم رهبری در آستانه ماه مبارک رمضان نسبت به کمک رسانی به نیازمندان تاکید زیادی داشتند و این موضوع در فضای مجازی تحت عنوان "رزمایش  همدلی" از سوی مسجدی‌ها سرعت گرفت. یکی از این مساجد مسجد الرسول (ص) است که این مسجد با گروه‌های جهادی خود درصدد کمک رسانی به نیازمندان در  ماه مبارک رمضان است.

ناصر محجوب- عضو گروه جهادی هیات رهروان شهدا- در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که گروه جهادی این مسجد پس از توصیه مقام معظم رهبری برای خدمت به نیازمندان جانی دوباره گرفت اظهار کرد: خوشبختانه کمک‌های مردمی برای تهیه اقلام نیازمندان در این مسجد به صورت خودجوش و خوبی شکل گرفت. در مرحله اول ۱۱۰ بسته اقلام غذایی شامل نیازهای اولیه خانواده‌ها هر کدام به ارزش ۳۵۰ هزار تومان تهیه و در بین نیازمندان خانی آباد و ورامین توزیع شد.

وی گفت: در روزهای گذشته نیز به همت جوانان بسیجی بسته‌بندی این اقلام صورت گرفته و در بین نیازمندان تقسیم شده است. در مرحله دوم نیز بنا داریم در منطقه جنوب تهران برای رفع نیاز نیازمندان برنامه ریزی کنیم.

 

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان