سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

مطالعات جدید نشان‌دهنده مقاومت بیشتر ویروس کرونا در سطوح است

  • 27 فروردین 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2293
  • 0 نظرات
مطالعات جدید نشان‌دهنده مقاومت بیشتر ویروس کرونا در سطوح است

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه،به نقل از  ایرنا- رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مطالعات جدید نشان‌دهنده مقاومت بسیار بیشتر از تصور ویروس کرونا در سطوح مختلف است و باید روند پیشگیری از شیوع بیماری بین مردم، روز به روز با حساسیت بیشتری دنبال شود.

علی‎احمد آقاپور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات جدیدی در خصوص میزان مقاومت و پایداری ویروس کرونا در سطوح مختلف و در صورت استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده‌ها صورت‌گرفته که نشان می‌دهد بیشترین میزان ماندگاری ویروس به مدت هفت روز در سطح بیرونی ماسک است.

وی اضافه کرد: همچنین طبق این مطالعات، میزان پایداری ویروس کرونا در سطح استیل، پلاستیک و سطح داخلی ماسک هفت روز، شیشه چهار روز، چوب و پارچه ۲ روز و کاغذ سه ساعت است.

وی بیان کرد: همچنین بررسی ویژه‌ای در خصوص میزان مقاومت ویروس کرونا در دماهای مختلف صورت‌گرفته که نشان می‌دهد مقاومت این ویروس در دمای چهار درجه بالای صفر، بیش از ۲ هفته است.

وی اظهار کرد: همچنین مقاومت این ویروس در ۲۲ درجه سانتی‎گراد ۲ هفته، ۳۷ درجه ۲ روز و ۵۶ درجه سانتی‌گراد، ۳۰ دقیقه است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین این مطالعات نشان می‌دهد که مقاومت این ویروس حتی در دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد، پنج دقیقه است.

آقاپور گفت: میزان ماندگاری این ویروس در الکل رقیق شده نیز پنج دقیقه و حتی پس از شستن با آب و صابون ۲۲ درجه ۱۵ دقیقه برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، از آغاز شیوع بیماری کرونا مطالعات بسیار زیادی در خصوص رفتار این ویروس انجام شده که نتایج قابل توجهی داشته است.

شیوع بیماری کرونا از هفته نخست اسفند در ایران آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر در دنیا و افزون بر ۷۰ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده اند.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان