سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

نقش پررنگ مردم در مدیریت شهری با محله محور بودن فرهنگسراها امکان پذیر است/تقویت تیم والیبال شهرداری ارومیه در نیم فصل دوم

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه دغدغه شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه را احیا فرهنگ ها و سنت ها در قالب محلات در فرهنگسرا های شهر دانست و گفت: درصدد آن هستیم که با محله محور بودن فرهنگسراها شاهد نقش پر رنگ مردم در مدیریت شهری باشیم.

نقش پررنگ مردم در مدیریت شهری با محله محور بودن فرهنگسراها امکان پذیر است/تقویت تیم والیبال شهرداری ارومیه در نیم فصل دوم

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، احد یوسفی در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی اظهار کرد: تقویم فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه  در سال 96  برای تمامی مناسبت ها، ایام و فصول تدوین شده و برنامه های فرهنگی و اجتماعی بر اساس این برنامه اجرا شده است و در ماه های آینده اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم قبل از ایام محرم و صفر متناسب با فضای محرم در پارک ها  با موضوعات متفاوت و با محوریت فرهنگ سرا ها در محلات مختلف  انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه دغدغه شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه را احیا فرهنگ ها و سنت ها در قالب محلات در فرهنگسرا های شهر و ایجاد اتحاد و اجماع نظری در حوزه هر فرهنگ سرا دانست و افزود: درصدد آن هستیم که با محله محور بودن فرهنگسراها شاهد  نقش پر رنگ مردم در مدیریت شهری باشیم.

به گفته وی با توجه به اهمیت ایام محرم و صفر در اسلام و فرموده امام خمینی (ره)  که "محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است" شاهد  اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در نقاط مختلف شهر در این زمینه بوده ایم.

یوسفی با بیان این که برای نخستین بار نمایشگاه عکس عاشورایی با اثر بیش از 29 عکاس مطرح و آماتور در خیابان امام خمینی (ره)2 به نمایش گذاشته شده بود، ادامه داد: نگاه ویژه در این برنامه این موضوع بود که همه بدانند هنر و  بحث های فرهنگی دور از امورات مذهبی نیستند.

وی تصریح کرد: درصدد آن بودیم که با تلفیق حوزه های هنری مختلف و با دربرگیری توانایی های مجموعه آداب و سنن اصیل آذربایجانی، آداب مذهبی را عجین  کرده و این را به نمایش بگذاریم.

یوسفی با توجه به در پیش بودن هفته وحدت اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای هفته وحدت صورت گرفته است.

وی ضمن ابراز تاسف و تسلیت و همدردی با مرم زلزله زده کرمانشاه گفت:  مردم ما تنها در بحث های دفاعی و نظامی وحدت و همبستگی ندارند بلکه در بحث های انسانی نیز تمامی هموطنان در خط مقدم بوده و این را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان این که چندین پویش انسانی در این شهر برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه تشکیل شده و شهرداری ارومیه با مرکزیت ساختمان مرکزی شهرداری ارومیه بیش از 35 محموله  را به مناطق زلزله شده ارسال کرده است، بیان کرد: پویش انسانی بحث خود جوش انسانی به  دور از  دستگاه های اجرایی بوده است که  در روز اول این پویش با محوریت فرهنگسرای رسانه برپا شده بود که شاهد حضور شخصیت های  حقیقی  بوده ایم تا حقوقی.

یوسفی در پاسخ به سوال شهروندی که به صورت تلفنی با برنامه تماس گرفته بود، درباره  نبود زمین ورزشی کافی برای جوانان در منطقه چهار بخش ارومیه گفت: در این منطقه اراضی بسیاری وجود دارند اما مالکیت بیشتر این زمین ها شخصی بوده و شهرداری نمی تواند اقداماتی انجام دهد اما با بررسی های لازم و شناسایی مکان های مناسب ایجاد فضای ورزشی مناسب برای  شهروندان و نوجوانان صورت می گیرد.

وی درجواب سوال مجری برنامه شهریمیز درباره اینکه جوان گرایی تیم والیبال شهرداری ارومیه قبل از شروع فصل مطرح شده بود اما روند طوری شد،که شاهد جوان گرایی در تیم نبودیم،تصریح کرد:  باشگاه شهرداری ارومیه فقط از  تیم سوپر لیگ و 14 بازیکن  تشکیل نشده است  و معیار سیاست های کلان ما در این موضوع و این تیم نیست بلکه سایر تیمهای والیبال نیز موجود است که باید مدنظر قرار دهیم اما باید قبول کنیم که تیم والیبال لیگ برتر ویترین  اصلی این مجموعه محسوب می شود.

یوسفی تأکید کرد: در اردیبهشت سال 96  تصمیم گرفته شد که سیاست اصلی تیم والیبال شهرداری ارومیه، جوان گرایی و بومی گرایی در  تمامی رده های تیمی باشد.

وی ادامه داد: در باشگاه شهرداری ارومیه تیم  رده سنی جوانان، نوجوانان دسته یک و سوپر لیگ وجود دارد که خوشبختانه رده سنی نوجوانان و جوانان بومی  و در رده سنی مناسب برای آینده والیبال شهر هستند.

به گفته یوسفی در اوایل تیرماه با حضورترکیبی از جوانان و باتجربه های ارومیه تیم والیبال شهر داری ارومیه اعم از مرتضی شریفی، حضرت پور، توخته، فلاحت خواه، صالحی، خداپرست، فرج زاده و ساربازیکنان قرار داد عقد قرارداد شد که  در آن زمان بحث نبود که  تیم  ملی نوجوانان در قالب سوپر لیگ شکل گرفته و در مسابقات  شرکت کند.

وی بیان کرد: تیم ملی نوجوانان  از چهار  بازیکن ارومیه ای تشکیل شده است که تنها دلیل حضور بازیکنان در تیم شمس با توجه به سیاست های فدراسیون در کنار هم بودن این تیم بوده است و ارزش مالی نسبت به سایر باشگاهها برای این بازیکنان را به همراه ندارد اما بازی کردن این چهار بازیکن در مدت 6 ماه و در لیگ برتر کشور با توجه به شرایط سخت جغرافیایی، هنر است و توفیق برای والیبال ایران را به همراه دارد.

یوسفی در پاسخ به سوال مجری برنامه شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی با بیان این که  اگر نوجوانان نیز حضور داشتند اجازه بازی برای بازیکنان را نمی دادند، گفت:  از هواداران خواهش می کنم فضای ورزشی باشگاه ارومیه را با هیچ باشگاهی مقایسه نکنند، ما در ارومیه فقط نگاه نتیجه گرایی داریم.

وی ادامه داد: اگر این وضعیت را با وضعیت والیبال 93 که بدون باخت به فینال راه یافتیم مقایسه کنیم هواداران به غیر از بازی هایی که به نفع تیم شهرداری ارومیه و نتیجه پیروزی را به همراه داشته است در سالن حضور نداشتند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه همچنین با اشاره به انتقاداتی در خصوص نرخ بلیتها و با بیان این که نرخ بلیت در تمامی سالن های ورزشی یکسان بوده و هیچ تغییری نیافته است و کاهش قیمت بلیت نقشی در حضور هواردان در مسابقات را ندارد، بیان کرد: برگزاری یک مسابقه هزینه های ویژه خود را دارد و در این امر 11 دستگاه دخالت دارند.

یوسفی با بیان این که تقویت تیم والیبال لیگ برتر در نیم فصل دوم قطعا باید صورت گیرد، اظهار کرد: با توجه به جلسه های برگزار شده در این زمینه پیگیر جذب بازیکن موثر از داخل یا خارج کشور برای بازی در فصل دوم هستیم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه اظهار کرد: تمامی تیم ها در نیم فصل دوم تقویت می شوند و شاهد صحنه های متفاوت خواهیم بود.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان