سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

نیمه ماه رمضان و سفره‌هایی به وسعت یک دریا بخشندگی

بروجرد - ایرنا - رمضان ماهی سرشار از عشق و تمرین بندگی خدا است و بخشش و انفاق در این ماه پر برکت به وسعت یک دریا گسترده می‌شود.

  • 21 اردیبهشت 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2232
  • 0 نظرات
نیمه ماه رمضان و سفره‌هایی به وسعت یک دریا بخشندگی

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، به نقل از ایرنا،

رمضان ماهی است که قرآن معجزه پیامبر (ص) در این ماه نازل شد، ماهی که سراسر رحمت و مغفرت بوده و انسانها با روزه داری در این ماه بار دیگر بندگی را تمرین می کنند.
رمضان فرصتی است تا انسان به دور از همه تکاپوهای دنیوی، در مسیر انسان سازی حرکت کند، نه تنها با تحمل تشنگی و گرسنگی حال نیازمندان را درک کند بلکه فرصتی است تا کارهای ناشایست را ترک و کارهای نیک را جایگزین کند.
ماه رمضان ماه مهمانی خداست، ماهی که مسلمانان یک ماه را روزه می گیرند، به نیازمندان کمک می کنند، پرهیزگاری پیشه می کنند و رفتارهای ناپسند را از خود دور می کنند که بهترین ایام برای تمرین بندگی است.
دستگیری از نیازمندان و انفاق در این ماه به اوج می رسد، کمک به مستمندان در دین اسلام بسیار سفارش شده و در ماه رمضان بخشش و انفاق از اعمالی است که پرهیزکاران در این ماه انجام می دهند.
در پرتو آموزه های دینی، عمل به سفارشات از سوی خدا و پیامبران در این ماه سبب می شود تا انسان به نوعی از آرامش برسد، علاوه بر ثواب روزه داری ثواب های دیگری را برای توشه آخرت خود آماده می کند.
پانزدهم ماه رمضان مصادف با ولادت امام حسن(ع) است و کریم و بخشنده بودن از صفات بارز این امام شیعیان است، هر ساله در چنین ایامی سفره های افطاری در مساجد، حرم های مطهر، حسینیه ها و مکان های دیگر گسترده می شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا و بسته بودن حرم ها و مساجد این افطاری های کریمانه به گونه ای دیگر برگزار می شود.
هر یک از افراد هر آنچه در توان دارند برای کمک به نیازمندان بخشیده اند، قطره های انفاق حالا دریایی از بخشش را به راه انداخته که سراسر عشق و همدلی را به دنبال دارد.
به برکت این ماه و افطارهای کریمانه، روزه داران زیادی از رحمتش افطار می کنند و دست های شاکرانه خود را تا آسمان بالا برده و دعاها را زیر لب زمزمه می کنند.
سخاوت و بخشش را می توان در میان بسته های غذایی مشاهده کرد، سخاوتی که به یُمن میلاد امام حسن(ع) مضاعف شده و همه خیرین در تلاش و تکاپو برای افطاری های کریمانه هستند و بتوانند نیازی از نیازمندان را برطرف کنند.
وقتی صدای اذان از گلدسته های مسجد محله شنیده می شود، نیازمندان به برکت بخشش های کریمانه انسان ها روزه خود را افطار می کنند و همگی بر سر سفره کریم اهل بیت(ع) اطعام می شوند.
یک شهروند بروجردی که در یکی از مناطق حاشیه شهر بروجرد ساکن بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان حمایت های مردم سخاوتمند از نیازمندان بیشتر می شود.

این شهروند بروجردی افزود: در نیمه ماه مبارک رمضان و ایام ولادت امام حسن(ع) کمک ها و بسته های حمایتی هر روز در مناطق حاشیه ای شهر توزیع می شود و نیازمندان به برکت ولادت امام حسن(ع) بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: این روزها نیازمندان سفر های افطاری شان از برکت سخاوت دستان پرمهر خیرین خالی نیست و خیرین با کمک های نقدی و غیر و نقدی دلهای بسیاری را شاد می کنند.

یک روحانی جوان که در مسجد محله قاآنی بروجرد فعالیت دارد در این باره گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا با شروع ماه مبارک رمضان مساجد مانند هر ساله از حضور مردم خالی شد ولی کاربری مساجد به مکانی برای تهیه و توزیع بسته های حمایتی برای نیازمندان تبدیل شد.

حجت الاسلام محمد معظمی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در مساجد مختلف تهیه و به نیازمندان تحویل داده شده است، در این راستا خیرین گمنام هزینه های بسته های غذایی را پرداخت کرده اند.

وی اظهار داشت: در نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن(ع) کمک های مومنانه مردم سخاوتمند بیشتر شده است و توزیع بسته های غذایی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: نیمه ماه مبارک رمضان با نام امام حسن(ع) آذین بندی شده است و هر ساله در نیمه ماه مبارک رمضان انفاق و کمک های مردمی برای نیازمندان بیشتر می شود.

حجت الاسلام صادق جعفر پور افزود: امام حسن(ع) در طول عمر بابرکت خود ۲ بار اموال خود برای در راه خدا و کمک به نیازمندان انفاق کرد و این موضوع برای شیعیان یک درس بزرگ است که هیچگاه دستگیری از نیازمندان و انفاق مال را فراموش نکنیم.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه بیماری کرونا همگیر شد و بسیاری از کسب و کار ها تعطیل شد نیازمندان جامعه بیشتر شد و افراد بسیاری برای تهیه مایحتاج روزانه خود با مشکل روبرو شدند.

وی بیان کرد: یک خیز بزرگ در بروجرد مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان را در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد قرار داد تا توسط روحانیون مستقر در مساجد حاشیه شهر به نیازمندان برسد.

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: روحانیون مستقر در حاشیه شهر با شناسایی نیازمندان واقعی در محلات خود کمک هایی را به صورت نقدی در اختیار آنان قرار دادند.

حجت الاسلام جعفر پور افزود: امروز همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) هیات های مذهبی بروجرد بیش از یک هزار بسته غذایی را بین نیازمندان محلات مختلف شهر بروجرد توزیع می کنند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای ماه مبارک رمضان دستور کمک مومنانه را صادر کردند و ملت مسلمان ایران در لبیک به ندای رهبری سیل کمک های خود برای نیازمندان را به راه انداختند و به برکت این ماه عزیز سفرهای بسیاری از نیازمندان خالی نماند.

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان