سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

ویژه مراسم بزرگداشت استاد شهریار با حضور پرشور اهالی فرهنگ، هنر و ادب در سالن آمفی تئاتر شهرداری ارومیه برگزار شد

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در 27 شهریور ماه، هم زمان با سالروز بزرگداشت استاد شهریار و روزملی شعر و ادب فارسی میزبان شهروندان هنرمند و هنردوست آذربایجان بود

ویژه مراسم بزرگداشت استاد شهریار با حضور پرشور اهالی فرهنگ، هنر و ادب در سالن آمفی تئاتر شهرداری ارومیه برگزار شد

این مراسم با حضور اعضا شورای اسلامی شهر، رییس حوزه هنری آذربایجان غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رییس بسیج کارمندان استان، مدیرعامل سازمان آمار و فناوری شهرداری ارومیه، رییس نظام مهندسی معدن استان، اعضا حقیقی شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگ،هنر و ادب آذربایجان، رییس ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری، مسئول امور ایثارگران و مسئول امور بانوان شهرداری، رییس دفتر روح الله حضرتپور نماینده مردم ارومیه در مجلس، مدیران فرهنگسراهای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه و با حضور فرزند استاد شهریار در 27 شهریور ماه سالروز بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب در سالن آمفی تئاتر شهرداری ارومیه  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، در ساعات آغازین این مراسم مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، ضمن تبریک روز بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعرو ادب گفت: برخود وظیفه دانستیم که در  27 شهریور ماه در سالروز بزرگداشت مرحوم استاد شهریار با این چنین مراسم در حد بضاعت مجموعه شهرداری ارومیه که توصیه اصلی شورای محترم اسلامی شهر ارومیه، اعضای کمسیون فرهنگی شورای اسلامی و شهردار ارومیه بوده در خدمت شما هنر دوستدان باشیم.

احد یوسفی با بیان این که افتخار داریم که در این مراسم شاهد جمع ادیبانه هنرمندان شهر باشیم، اظهار کرد: یکی از افتخارات این شهر دارا بودن این چنین هنرمندان و هنر دوستان است.

وی اولویت اصلی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه راحمایت و بزرگداشت از هنرمندان این شهر دانست و افزود: ارج نهادن به هنرمندان و قراردادن در سرلوحه کارهای فرهنگی نوعی  خدمت به فرهنگ و اصالت مردم این شهر است.

در ادامه مراسم برنامه های متنوع هنری و ادبی، طراحی چهره استاد شهریار در ویژه مراسم بزرگداشت این شاعر پرآوازه، حضور گروه سرود عرفان و اجرای شعر علی ای همای رحمت از استاد شهریار، سخنرانی و شعرخوانی استاد رامین خدایی از شعرای اورموی و همچنین شعرخوانی از روی متن بریل توسط صدفپور مسئول واحد پژوهش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

در این مراسم بزرگداشت آشیق قربان پورولی از اساتید بنام این حوزه با اجرای هنرمندانه خود حال و هوای خاصی به این مراسم بخشید.

گروه هنرهای نمایشی" تیک" با موضوع شعر بهجت آباد خاطره سی به سفارش سازمان فرهنکی ورزشی شهرداری ارومیه خاطره ای بی نظیر از زندگی محمد حسین بهجت که در اشعار و سروده های این شاعر پر اوزاده بیشتر دیده می شود را اجرا نمود.

گروه موسیقی سنتی مقامی به سرپرستی شکرالله احمدی با اشعاری از شهریار به انتخاب و سفارش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه اجرا شد.

در ادامه برنامه اجرای هنرمندانه حاج بیت الله جعفری از اساتید رشته شعر و اجرای بندهایی از منظومه حیدربابایا سلام استاد شهریار توسط هنرمند نونهال محنا عابدی شور و اشتیاق حاضرین در این مراسم را دو چندان کرد.

دقایق پایانی مراسم با سخنرانی هادی بهجت فرزند استاد شهریار در مراسم بزرگداشت این شاعر نامدار و تقدیم تابلوی طراحی چهره استاد شهریار از طرف هنرمند رشته طراحی بهادری به فرزند استاد شهریار تقدیم شد.

در پایان مراسم  از استاد پیشکسوت و نامدار عرصه شعر و هنر آذربایجان حاج علی نشانی پس از چندین دهه تلاش و کوشش در سن 91 سالگی با دریافت لوح سپاس از دستان فرزند استاد شهریار و خانواده شهید شهریار نجف پر  تجلیل و قدردانی شد.

 

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان