سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

کرونا می‌تازد؛ طبیعت نفس می‌کشد

  • 30 فروردین 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2276
  • 0 نظرات
کرونا می‌تازد؛ طبیعت نفس می‌کشد

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، به نقل از ایرنا- شیوع بیماری کووید-۱۹ که بیشتر کشورهای جهان را در نوردیده است، با وجود خبرهای نگران‌کننده درباره آینده بشر، به دلیل کاهش آسیب‌های محیط زیستی مجالی را فراهم آورده تا طبیعت نفسی تازه کند و حیوانات و گیاهان کمتری آسیب ببینند.

رویترز در گزارشی با عنوان «طبیعت از این تغییر استقبال می‌کند»، نوشت: در غیاب گردشگران، پارک طبیعی ملی در کالیفرنیا به جولانگاه جانوران حیات وحش تبدیل شده است.
در پارک ملی شمال کالیفرنیا، محدودیت‌های ناشی از کرونا به این معناست که هیچ گردشگری در این پارک تردد نمی‌کند و این امر حیات وحش را زنده کرده است.

صدای طبیعت، حیات وحش و پرندگان تصاویر شگفت‌انگیزی را به تصویر کشیده است.  
پارک ملی یوسمیتی در کالیفرنیا به درخواست اورژانس بهداشت عمومی از اواسط اسفندماه تعطیل شده است. این پارک به عنوان یکی از مشهورترین پارک‌های ملی در آمریکاست که به دلیل آبشارها و درختان غول پیکر، به طور متوسط بیش از سه میلیون گردشگر در سال جذب می‌کند.

« فرانک دنت » رئیس بخش حفاظت از این پارک می‌گوید: فکر می‌کنم طبیعت از این تغییر استقبال می‌کند. خرس‌هایی که از خواب زمستانی بیدار می‌شوند ، اکنون کمتر مخفی شده و احساس راحتی بیشتری می‌کنند. کایوت‌ها (گرگ‌های صحرایی) بیشتر از جانوران دیگر این تغییر را حس می‌کنند. آنها اکنون روزها بیرون می‌آیند و ترسی ندارند.

« ایگور اندرسون » از کارشناسان محیط زیست سازمان ملل پیشتر در سخنانی گفت: «با همه‌گیری ویروس کرونا و تداوم بحران آب‌وهوایی، طبیعت به ما پیام می‌دهد. بشر فشار زیادی را بر طبیعت وارد کرد که پیامدهای مخربی داشته است و ناتوانی در حفظ کره خاکی به این معناست که ما قادر به مراقبت از خود نخواهیم بود».
2023

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان