سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

گردهمایی شورای عفاف و حجاب بانوان شاغل در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد

  • 20 مرداد 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2382
  • 0 نظرات
گردهمایی شورای عفاف و حجاب بانوان شاغل در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد


ناصر رکاب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در گردهمایی عفاف و حجاب ویژه بانوان شاغل در سازمان گفت: اجرای دقیق مفاد منشور اخلاقی عفاف و حجاب در شهرداری و سازمان‌های تابعه یکی از موضوعاتی است که مورد تاکید شهردار محترم ارومیه بوده و یکی از اولویت‌های سازمان، بسترسازی برای تحقق موارد مندرج در منشور عفاف و حجاب است. 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه در جامعه اسلامی، رعایت عفاف و حجاب از اهم مسائلی است که ریشه در باورها، اعتقادات و آموزه‌های دینی و اسلامی داشته و تحقق بندهای آن در ایجاد فضای معنوی در سازمان‌ها و ادارات موثر می باشد، افزود: کلیت مسائل و موضوعات مندرج در منشور عفاف و حجاب به بهبود شرایط محیط کار و ایجاد فضای معنوی برای فعالیت اداری تاکید دارد. 
ناصر رکاب با اعلام این که زنان علاوه بر ایفای نقش اصلی در حوزه تعیلم و تربیت فرزندان، در صحنه های اجتماعی نیز حضور فعالی دارند، اظهار کرد: در جوامع اسلامی حفاظت و مراقبت از مقوله عفاف وحجاب برعهده تمام زنان و مردان جامعه بوده ، حفظ حرمت و رعایت الزامات عفاف و حجاب تنها وظیفه زن نبوده و مردان نیز دراین موضوع مسئولیت انسانی واجتماعی ویژه‌ای دارند.
در بخشی از این گردهمایی؛ بهناز یارمحمدی مدیر امور بانوان شهرداری با ابراز خرسندی از اینکه کلیه بانوان شاغل در سازمان با رعایت کامل مفاد منشور عفاف و حجاب در جایگاه‌های اداری خود حضور یافته و به انجام وظایف اداری خود مشغول هستند، گفت: عفاف و حجاب تنها ویژه بانوان نیست بلکه کارکنان مرد سازمان نیزمشمول مفاد منشور عفاف و حجاب هستند که برگزاری گردهمایی با موضوع عفاف و حجاب برای شاغلین مرد سازمان و مراکز اداری نیز می‌تواند در تقویت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نقش اثربخش داشته باشد. 
مدیر امور بانوان شهرداری ارومیه با اشاره به پوشش صحیح زنان و مردان در محیط اداری، بیان کرد: مردان و زنان باید بر اساس اصولی که برایشان تعریف شده با لباس مناسب در محیط اداری حاضر شوند که الحمدالله در سازمان همه همکاران ملاحظات مربوط به منشور عفاف و حجاب را با جدیت و نظم و مطابق با اصول اخلاقی مورد تاکید در منشور یاد شده رعایت می نمایند. 
درادامه این مراسم، رئیس ناحیه گلمان طی سخنانی حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، هنری و علمی جامعه را نشأت گرفته از بستر مناسب اجتماعی متاثر از آموزه‌های دینی و باورهای و اعتقادات ارزشمند اسلامی دانست و خاطرنشان ساخت توجه به مقام و جایگاه زن در جامعه اسلامی همچنانکه در بیانات گهربار حضرت امام خمینی ره نیز متبلور است از ضرورت‌های جامعه ایران اسلامی است و به حمد الله بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، مقوله تکریم زن و در خانواده و جامعه و فراهم‌نمودن زمینه حضور بانوان در ساختارهای اداری و اجرایی کشور در تمرکز برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته و امروز شاهد حضور بانوان در جایگاه‌های مختلف اجتماعی ، اداری و سیاسی کشور هستیم. 
تهمینه بلندرفتار با تاکید بر اینکه تبدیل تهدید ها به فرصت ها و استفاده از آن برای رشد و بالندگی کشور عزیزمان ایران اسلامی یکی از ضرورت‌های جامعه امروز است، گفت: اگرخودباوری در وجود آحاد ملت به ویژه در زنان ایجاد و تقویت شود دشمنان به هیچ وجه نمیتوانند مارا شکست دهند.
در پایان این گردهم‌آیی، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مومن دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری ارومیه، با اشاره به سخن گهربار حضرت امام خمینی (ره) که در باب جایگاه زن در جامعه اسلامی بیان داشته‌اند از دامن زن، مرد به معراج می رود، بیان کرد: زن در خانواده ایران اسلامی، نقش بسیار موثری برعهده دارد و می تواند انسان را به کمال مطلق برساند. 
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری ارومیه با بیان این که رعایت حق‌الناس در محیط اداری از اهمیت و اولویت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: بعنوان یک فرد به هیچ عنوان حق نداریم حق دیگران را زایل کنیم.
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری ارومیه با بیان این که در بحث اداری باید دوره های آموزشی ضمن خدمت برای تبیین نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده برگزار شود، بیان کرد: حجاب و عفاف اگر رعایت نشود امنیت روانی جامعه بهم می ریزد./ انتهای پیام

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان