سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

" ارومیه شهری زیبا و کهن با شهروندان شاداب و با فرهنگ شهرنشینی بالا ؛ شعار فرهنگسرای مظاهری برای تدوین و اجرای برنامه های دراز مدت"

  • 18 مهر 1402
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 194
  • 0 نظرات
" ارومیه شهری زیبا و کهن با شهروندان شاداب و با فرهنگ شهرنشینی بالا ؛ شعار فرهنگسرای مظاهری برای تدوین و اجرای برنامه های دراز مدت"
فرهنگسرای مظاهری با برگزاری کارگاهای آسیب شناسی اجتماعی در مدارس، ضمن ارتباط تنگاتنگ با مربیان مدارس و اولیای دانش آموزان؛ به چهار آسیب اجتماعی شایع در بین دانش آموزان از قبیل خشونت؛ اعتیاد؛ انحرافات جنسی و هویتی و نیز خودباختگی فرهنگی می پردازد.
به گزارش امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ، کارشناسان این فرهنگسرا با حضور در جلسات اولیا و مربیان مدارس اقدام به معرفی برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی و تفریحی فرهنگسرا و نیز ارتباط تنگاتنگ با اصلی ترین کانون شکل گیری هویت نوجوانان می کنند.
کارشناسان این فرهنگسرا معتقدند ریشه تمام ناهنجاریها و انحرافات اخلاقی از عدم آگاهی والدین در حوزه تربیت کودک و ارتباط گیری های نادرست کودکان و نوجوانان با همسالان خود نشات میگیرد پس حضور مشاورین اجتماعی و روانشناسی در جمع اولیا و مربیان موثرترین راهکار جهت رودررویی جامعه هدف است.
حضور در جلسات اولیا و مربیان، برگزاری کارگاه آسیبهای اجتماعی در مدارس، مراجعه اولیا به مشاورین و فرهنگسرا جهت ابراز مشکل نوجوان خود، ارائه راهکارهای کارآمد به اولیا؛ برقراری ارتباط با نوجوانان با هدف تقویت روحیه خودباوری، خود دوستی، احساس ارزشمندی و در نهایت رعایت هنجارها و پاسداست ارزشهای جامعه توسط نوجوان از جمله پروسه ای است که این فرهنگسرا در راستای حفظ دانش آموزان از آسیب های اجتماعی اجرا می کند.
بنا به اظهار کارشناسان جامعه شناس این فرهنگسرا گوش دادن به نوجوانان نخستین گام برای حل مشکلات اخلاقی نوجوانانی است که آینه تمام نمای جامعه فردای این شهر هستند.
فرهنگسرای شهید مظاهری بر این باور است که شهر زیبا با سهروندانی با فرهنگ دلنشین تر و شاداب تر است پس در تلاش است با بهره گیری از مشاورین روانشناس و جامعه شناس بتواند فرهنگ شهر نشینی و خودباوری را در بین جوانان و نوجوانان تقویت نماید.
Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان