سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

امنیت امروز کشور و استان مدیون شهداء است و بدون‌تعارف، همه مدیون شهداء هستیم.

حجه‌الاسلام والمسلمین سرایی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غرب:امنیت امروز کشور و استان مدیون شهداء است و بدون‌تعارف، همه مدیون شهداء هستیم.

  • 26 تیر 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2582
  • 0 نظرات
امنیت امروز کشور و استان مدیون شهداء است و بدون‌تعارف، همه مدیون شهداء هستیم.

مراسم یادواره شهدای روستای بند به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه و با همکاری و هماهنگی مسئولانه سپاه شهدای استان آذربایجان غربی ، اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان ، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ، امور ایثارگران استانداری آذربایجان‌غربی ، ستاد کنگره ملی دوازده هزار شهید استان آذربایجان‌غربی و مساعدت شهردار محترم ارومیه با حضور خانواده‌های معظم این شهدای گرانقدر در محل روستای بند برگزار شد.

 

حجه‌الاسلام والمسلمین سرایی نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان‌غربی با تاکید بر اهمیت زنده‌ نگه‌داشتن نام و یاد شهدای گرانقدر و ضرورت یادآوری فداکاری‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های آنان گفت: برگزاری یادواره شهدای روستای بند واقعاً کار ارزشمندی است به ویژه که این مراسم در این مکان و با حضور خانواده‌های 14 شهید گرانقدر برگزار گردیده است و من تشکر ویژه دارم از سروران عزیزی که این طرح بسیار ابتکاری، خلاقانه و زیبا را اجراء نموده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان‌غربی با اشاره به حضور همیشه در صحنه مردم انقلابی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان ساخت: مردم این استان نه فقط از سال 59 تا سال 67 بلکه در همه سالها با پیروزی انقلاب اسلامی و هجمه‌های دشمنان انقلاب و ضدانقلاب، همچنان در صحنه حضور داشته و در مقابل دشمنان نظام و انقلاب در جای جای این استان ایستادگی کرده‌اند.

 

حجه‌الاسلام والمسلمین سرایی نقش مردم استان آذربایجان‌غربی در انقلاب اسلامی را نقش پیشتازانه و پرافتخار توصیف کرد و افزود: در تمام دوران جنگ تحمیلی، رزمندگان استان آذربایجان‌غربی ضمن اینکه در جای جای این استان درگیر مقابله با هجمه دشمنان انقلاب و ضدانقلاب بودند عده عظیمی از همین رزمندگان استان، مناطق جنگی جنوب را هم از یاد نمی‌بردند گردان‌هایی که در جنوب مخصوصاً لشگر عاشورا که طراحی می‌شد، شاکله این گردان‌ها جملگی متعلق به استان آذربایجان‌غربی بود گردان‌های ثابت مثل گردان حضرت علی‌اکبر ، گردان حضرت امام سجاد علیه السلام و بیشترین کادر لشگر عاشورا در دفاع مقدس متعلق به استان آذربایجان غربی بود، بنابراین نقش پیشتازی مردم استان آذربایجان‌غربی در انقلاب اسلامی واقعاً کاملاً مشخص است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه شهداء آذربایجان‌غربی؛ ضمن یادآوری حدیث نبوی لانعمه اهنا من الامن بر اهمیت و اولویت مقوله امنیت در جامعه تاکید کرد و از امنیت به عنوان بالاترین نعمتی یاد کرد که خداوند متعال به انسانها عطا نموده است.

 

ایشان در ادامه سخنان خود بخشی از دعاهای پیامبر گرامی اسلام (ص) را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و مسلمین، ایمان و امنیت را در دعاهای خود در ماه مبارک رمضان از خداوند تبارک و تعالی طلب می‌کرد و در ادامه با طرح این سوال که این امنیت را در جامعه ایران اسلامی چه کسانی ایجاد و تثبیت کرده‌اند خاطرنشان ساخت : امنیت امروز ایران با جانفشانی و ازجان‌گذشتگی شهدای گرانقدر میهن اسلامی‌مان حاصل شده است و ما امروز مدیون خون شهدا هستیم؛ مردم از اول انقلاب تا امروز در دوران مختلف، صحنه‌های بسیار زیبایی از ایثار و فداکاری را ترسیم نموده‌اند که در دنیا بی‌نظیر است.

 

حجه‌الاسلام والمسلمین سرایی با اشاره به حوادث استان آذربایجان‌غربی در دوران انقلاب و همزمان با جنگ تحمیلی گفت: همه به یاد دارید که اگر یک نفر می‌خواست از ارومیه به سمت قوشچی یا به سمت اشنویه برود تا اقدامات تامینی انجام نمی‌شد مگر می‌توانست جرأت حرکت داشته باشد. این امنیت متعلق به چه کسی است؟ این امنیت متعلق به همین شهدای بزرگوار است و بدون تعارف، همه مدیون این شهداء هستند. مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر راحت در این جایگاه‌ها قرار دارند همه متعلق به همین شهدا هستند که جان‌های خود را فدا کرده و راه را باز کرده و هموار نموده‌اند. این حرکت، حرکتی بی‌نظیر است.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهداء آذربایجان‌غربی؛ سخنان مقام معظم رهبری پیرامون بحث تحول‌آفرینی در سیره حضرت امام ره که در 14 خرداد امسال مطرح نمودند را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: آیا تحولی بالاتر از این در عالم می‌توانید پیدا کنید که شخص حاضر شود جان خودش را فدا کند؟

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم یادواره شهدای روستای بند، با اشاره به سخنان گهربار امام راحل در مقطعی قبل از سال 1365 که بیان فرموده بودند: "حسینیان آماده باشید درنگ امروز، فردای اسارت‌باری را به دنبال دارد"؛ گفت : نتیجه لبیک مردم به این سخن امام ره، این شد که بیش از 100 هزار انسان مخلص، کارآمد و ایثارگر خود را آماده نموده و در صحنه دفاع مقدس حاضر شدند و خالق بزرگترین عملیات در دفاع مقدس همچون کربلای 5 شدند، واقعاً ملت بزرگ ایران ملت بی‌نظیر هستند.

 

در خاتمه این مراسم، بیانیه اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی قرائت و شرکت‌کنندگان در این یادواره با حضور در محل یادمان شهدای روستای بند و قرائت فاتحه و نثار گل، به مقام شامخ این شهیدان والامقام ادای احترام کردند./ انتهای پیام

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان