سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

به مناسبت روزجهانی بدون پلاستیک و نایلکس ویژه برنامه ای در فرهنگسرای محمد رسول الله (ص) برگزار شد

به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک و نایلکس ویژه برنامه ای در فرهنگسرای محمد رسول الله (ص) برگزار شد.

به مناسبت روزجهانی  بدون پلاستیک و نایلکس ویژه برنامه ای در فرهنگسرای محمد رسول الله (ص) برگزار شد

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، براساس تحقیقات انجام شده تنها در ایران سالانه بیش از3 میلیون تن پلاستیک تولید می شود. بیشتر این پلاستیک ها نیز بادوام هستند و صد ها سال طول می کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند.

 با هماهنگی به عمل آمده از سوی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، فعالان محیط زیست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه و مرکز بهداشت شهرستان ارومیه در«21تیر، روز جهانی بدون پلاستیک و نایلکس» به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان جهت حفاظت از محیط زیست و توسعه فرهنگ مصرف در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی کارگاه آموزشی در محل فرهنگ سرای محمد رسول الله برای خانواده ها برگزار نمودند.

کارشناسان محیط زیست و بهداشت با ارتباط چهره به چهره با مخاطبان و صحبت در خصوص زیان های بهداشتی و محیط زیستی، استفاده از کیسه های پلاستیکی و لزوم استفاده کمتر از کیسه و ظروف پلاستیکی و عوارض ناشی و چگونگی آسیب آن به اکو سیستم و حیوانات پرداختند.

هنگامی که کیسه های پلاستیکی به عنوان زباله دور ریخته می شوند، به علت ماندگاری بیش از 500 سال در محیط، باعث آلودگی محیط زیست می شوند. این کیسه ها به همراه باد جابه جا شده و وارد رودخانه ها و کانال های آب می شوند؛ در نتیجه موجب گرفتگی آبراهه ها شده و در بسیاری موارد به علت ساکن ماندن آب، زاد و ولد انواع حشرات افزایش می یابد. کیسه های پلاستیکی درصورت ورود به محیط زیست دریایی، وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی شده و سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی از قبیل وال، دلفین، فک و لاک پشت و نیز پرندگان دریایی اشتباهاً بر اثر خوردن این کیسه ها و خفگی ناشی از آن می میرند.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان