سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

تلاش شهرداری ارومیه برای حفظ وجهه مردمی عزاداری ایام محرم/ اعلان عزای شهر و اهتراز پرچم عزا در میدان امام حسین(ع)

چهارشنبه ۲۹ شهریور مصادف با ۲۹ ذیحجه بعنوان روز اعلان عزای شهر به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و اهتزاز پرچم عزا در میدان امام حسین(ع) تعیین شده که به همین مناسبت نشست خبری در فرهنگسرای رسانه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

تلاش شهرداری ارومیه برای حفظ وجهه مردمی عزاداری ایام محرم/ اعلان عزای شهر و اهتراز پرچم عزا در میدان امام حسین(ع)

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، تشکل مذهبی مداحان اورمیه امسال تصمیم گرفت برای روز "اعلان عزا" تدارک یک گردهمایی را ببیند و آنگونه که مسئول این حرکت عنوان کرده، برای تصویب و اجرای آن دهها جلسه با خادمان، فعالان، هیات امناها و پیرغلامان هیئات مذهبی در طول شش ماهه گذشته برگزار شده تا ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۹ شهریور مصادف با ۲۹ ذیحجه بعنوان روز اعلان عزای شهر و اهتزاز پرچم عزا در میدان امام حسین(ع) تعیین شود.

فرهنگسرای رسانه در جهت حمایت از این اقدام ارزشمند پیشنهاد داد تا متولیان امر در رابطه با چگونگی ایجاد و پرورش فکر این حرکت و اهداف آن برای خبرنگاران توضیح دهند.

در ابتدای این نشست، حامد عطائی با بیان اینکه شهر اورمیه از گذشته تا کنون مهد و خاستگاه آیین های عاشورایی و حسینی بوده، ضمن استقباا از حرکت درخور تحسین تشکل مداحان اورمیه برای همراه سازی بخشی از جامعه حسینیان جهت برگزاری مراسم اعلان عزای واحد در میدان امام حسین(ع) تکثر دستجات و چندصدایی را آفت بزرگ سوگواریهای محرم صفر دانست و ابراز امیدواری کرد با تداوم و تقویت حرکتهای اینچنینی شور حسینی در سایه نمایش اتحاد شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) همچون گذشته در این شهر جاری شود.

در ادامه، غلام آقاپور، مسئول تشکل مداحان اورمیه با بیان اینکه در بین مداحان و هیئت های مذهبی اتحاد و انسجام مورد انتظار مشاهده نمیشود، ضمن اشاره به سفارش رهبر انقلاب مبنی بر آتش به اختیار فرهنگی، تاکید کرد که سر خدمه هیات ها و متولیان عزاداری ها بایستی با کمک اصحاب رسانه فرهنگسازی در بین مردم اتحاد مورد نظر در دستجات عزاداری را ایجاد کنند.

 آقاپور گفت: اصول و اهداف خاصی برای آموزش صحیح مداحی و تقویت بعد معرفتی مداحان در دستور کار تشکل مداحان قرار گرفته که موازی با سایر تشکل ها ولی مستقل از هر نهادی به ایجاد روحیه اتحاد و احیای سبک عزاداری خاص اورمیه خواهد پرداخت.

به گفته آقاپور، اعلان عزای شهر اورمیه ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت همزمان با ۲۹ ذیحجه در میدان امام حسین(ع) برگزار میشود که تجلیل از ۵ پیرغلام هیاتهای عزاداری از جمله برنامه های این مراسم است.

همچنین حامد صفاری، معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اورمیه نیز در این نشست خبری در این نشست از نقش حمایتی مدیریت شهری از دستجات و هیئات مذهبی گفت و اینکه شهرداری تلاش دارد وجه مردمی عزاداریها حفظ شده و از ورود و مداخله در اجرای برنامه ها خودداری نماید.

صفاری اعلام کرد که برای همین منظور و در راستای حمایت از حرکت تشکل مداحان در برگزاری مراسم اعلان عزای شهر اورمیه، پرچم متبرک اباعبدالله الحسین(ره) را که همه ساله در محوطه ساختمان شهرداری برافراشته میکرد، امسال در میدان امام حسین(ع) به اهتزاز درخواهد آورد.

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تاکید کرد این سازمان امسال برنامه های ویژه ای برای ایام سوگواری محرم و صفر در دست اجرا دارد که از آن جمله سوگواره عکس عاشورایی، مراسم ویژه دختران حسینی به یاد حضرت رقیه(ع) و ... از جمله این رویدادها خواهد بود.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان