سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرای آئین‌های ویژه دهه امامت و ولایت برگزار شد

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی بین ادارات، نهادها ، سازمان‌ها‌ و دستگاه‌های اداری و اجرایی مرکز استان پیرامون نحوه اجرای آئین‌ها و مراسمات ویژه ایام دهه مبارک امامت و ولایت، به همت شهرداری ارومیه و با حضور مسئولین و نمایندگان ادارات یادشده‌ در سالن جلسات شهرداری ارومیه برگزار شد.

  • 30 تیر 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2258
  • 0 نظرات
جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرای آئین‌های ویژه دهه امامت و ولایت برگزار شد

 به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، اهمیت و اولویت تدوین برنامه‌های فاخر فرهنگی متناسب با مناسبت‌های مذهبی با توجه به شرایط فعلی جامعه از حیث شیوع و گسترش بیماری کرونا و لزوم لحاظ نمودن پروتکل‌های بهداشتی در خصوص اجرای برنامه‌های اجتماعی، مذهبی و فرهنگی؛ تعامل، هم‌افزایی و همکاری ادارات و نهادها برای اجرای برنامه‌های اثربخش در این زمینه و ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌های تدوین شده ویژه دهه امامت و ولایت از محورهای اصلی گفتگوی اعضای حاضر در این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر واقع شد. 

نماینده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به آسیب‌شناسی دوران همه‌گیری بیماری کرونا در جامعه، نگاه تک‌بعدی به موضوع برگزاری برنامه‌های مذهبی در شرایط فعلی جامعه را نگاهی ناقص و معیوب ارزیابی و تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در عین توجه به ملاحظات بهداشتی و رعایت جدی پروتکل‌های موجود در این زمینه، از بروز هرگونه بی‌توجهی و یا تسامح یا تغافل در اجرای مراسمات دینی و مذهبی و یا هر اقدامی که به کم‌رنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی آحاد جامعه منتهی شود جلوگیری شود.

ایشان در ادامه سخنان خود، جلب مشارکت موسسات فرهنگی متشکل از جوانان خوش‌فکر و خلاق را که کارهای خلاقانه‌ای در مناسبت‌های گوناگون فرهنگی و مذهبی انجام می‌دهند همچنین زمینه‌سازی برای همکاری هیأت‌های مذهبی و اتاق اصناف را در زمینه اجرای اثربخش برنامه‌های ویژه این ایام بسیار سازنده عنوان کرد و افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان نسبت به اجرای برنامه‌های فاخر دینی و مذهبی متناسب با این ایام را اجراء کرد.

طاهر بخشایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اهمیت توجه به مناسبت‌های ویژه دهه ولایت گفت: موضوع عید غدیر از بحث‌های محوری ولایت و بحث شیعه است البته مردم ولایتمدار و انقلابی شهر ارومیه همیشه توجه ویژه‌ای به مراسمات دهه ولایت از خود نشان داده‌اند و قطعاً مشارکت گسترده‌ای در این زمینه خواهند داشت که ضرورت هماهنگی و هدایت و انسجام‌بخشی در این زمینه احساس می‌شود.

مصطفی میلانی، قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از برنامه‌ریزی و تلاش منسجم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و مذهبی ویژه دهه ولایت امسال خبر داد و گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه ذبح شرعی و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی در بین شهروندان، برگزاری دعای عرفه در بستر شبکه‌های اجتماعی مجازی، اجرای طرح غدیریاران یا یاوران غدیر که با محوریت فرهنگسراهای شهرداری در محلات و مناطق تحت پوشش اجرا خواهد شد، برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی رده‌های مختلف سنی و شعرخوانی کودکان زیر 12 سال و انتشار در شبکه‌های اجتماعی مجازی همچنین اجرای مراسم عقد اخوت بین کارکنان مجموعه‌های شهرداری از جمله برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی است که می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای پرخیر و برکت دهه امامت و ولایت و با همکاری و تعامل جمعی ادارات و نهادهای ذیربط اجراء نمود.

قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از رویداد و واقعه عظیم عید غدیر به عنوان عید‌الله‌الاکبر یاد کرد و با اشاره به اینکه در چنین روزی، حضرت رسول اکرم ص طی خطبه‌ای رسا و شیوا در جمع عظیم مسلمانان ، حضرت علی علیه‌السلام را مورد خطاب قرار داده است، افزود: نمایش و انتشار فرازهایی از خطابه مذکور در تلویزیون‌های شهری و استندهای تبلیغاتی معابر شهری و نشر و بازنشر محتوای تولید شده در بستر شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌تواند در ترویج مضامین دینی و مذهبی این واقعه و بازخوانی این رخداد عظیم تاریخ اسلام ، اثربخشی مطلوبی در پی داشته باشد.

میلانی، قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ؛ برنامه‌ریزی برای تهیه فیم مستندهای یک دقیقه‌ای و انتشار آن با بهره‌مندی از ظرفیت فضاهای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌ریزی‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در همین راستا توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: بحث تشکیل ستاد اطعام علوی که دبیرخانه آن در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه مستقر خواهد شد از دیگر برنامه‌های فاخر مدنظر برای اجراء در طول ایام دهه امامت و ولایت -از عید قربان تا عید سعید غدیر- است که مطابق این برنامه مقرر گردیده با جلب و جذب همیاری خیرین و مشارکت فعالانه تعداد 100 نانوا در سطح شهر، نسبت به تهیه آرد مورد نیاز برای تهیه نان رایگان با عنوان نذر علوی و توزیع در تمام نقاط شهر با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار جامعه اقدام گردد که هماهنگی‌های لازم در همین رابطه با شورای آرد و نان فرمانداری شهرستان ارومیه نیز انجام یافته است.

در ادامه این جلسه، نمایندگان هر یک از ادارات، نهادها، سازمانها به طرح و بیان دیدگاه‌های خود در زمینه مباحث مطروحه پرداخته و اعلام آمادگی کردند تا با همکاری و مشارکت مسئولانه در کنار تمام متولیان و مجریان برنامه‌ها و آئین‌های ویژه دهه امامت و ولایت نقش موثر داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خاتمه این جلسه مباحث و دیدگاه‌های مطرح شده را در سه محور به تفکیک مطرح نموده سپس ابراز امیدواری کرد با هماهنگی همه نهادها و ادارات متولی نسبت به هدایت حرکت‌های خودجوش مردمی و ایجاد یک انسجام در مورد برنامه‌ها و مراسمات مزبور ، همچون گذشته شاهد برپایی باشکوه آئین‌های ویژه دهه ولایت امسال نیز باشیم.

ایشان فضاسازی محیط شهری متناسب با مناسبت‌های دهه ولایت و آذین‌بندی معابر شهری همچنین پیش‌بینی منابع مالی مورد نیاز همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن خودرویی با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و سایر مراسمات پیشنهادی را به عنوان سه محور اساسی یاد کرد که می‌بایست با رویکرد تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی در تدوین برنامه‌های امسال مورد توجه واقع شود.

بخشایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ، تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته از سوی ادارات ، نهادها ، موسسات فرهنگی، هیأت‌ها و فعالان مذهبی و مردم مومن و ولایتمدار شهر ارومیه را تحسین‌برانگیز توصیف کرده از تمهیدات شهرداری ارومیه و سازمان‌های ذیربط نیز قدردانی کرد.

دهه امامت و ولایت همه ساله از عید قربان آغاز و تا عید سعید غدیر ادامه می‌یابد. همه ساله در طول این ایام با مشارکت جمع کثیری از مردم محلات مختلف شهر، آئین‌ها و جشن‌های ویژه‌ای برگزار می‌گردد. چراغانی و آذین‌بندی کوچه‌ها و معابر شهری، یکی از مهمترین و ارزشمندترین اقداماتی است که به صورت خودجوش توسط مردم اجرا می‌شود. / انتهای پیام

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان