سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری بیدمشک خبر داد

  • 5 فروردین 1403
  • نویسنده: لیلا برجسته
  • تعداد نمایش ها: 172
  • 0 نظرات
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری بیدمشک خبر داد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری بیدمشک خبر داد.

به گزارش امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، محمد نقی‌پور ،رییس این سازمان از برگزاری جشنواره بیدمشک در ارومیه خبر داد.

وی افزود: این جشنواره فرهنگی و گردشگری از پنجم تا هفتم فروردین با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: هدف از برگزاری این جشنواره توجه به برندسازی شهری محصول بیدمشک در ارومیه بوده که محصولات فرعی آن اعم از عرق و نقل بیدمشک از سوغاتی‌های معروف و محبوب این شهر است که عرق آن خاصیت درمانی نیز دارد.

نقی‌پور با بیان اینکه بیدمشک و آیین‌های چیدن، فروش و عرق‌گیری آن جزء فرهنگ و سنن ارومیه شده، تصریح کرد: همه ساله در آستانه نوروز و چندین روز پس از نوروز شاهد مراسمات مرتبط با بیدمشک در منازل شهروندان هستیم که ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌ای را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در راستای ارج نهادن به فرهنگ مردم ارومیه حتی اقدام به کاشت درختان بیدمشک در سطح کرده و شکوفه‌های بیدمشک که پیش پیشا نامیده می‌شوند، همه ساله در این ایام معابر شهر را عطرافشانی می کنند، یادآور شد: از وظایف مدیریت شهری همچنین برگزاری جشنواره‌هایی برای فرهنگ و فولکلور ساکنان محدوده شهری ارومیه  بوده که این فرهنگ و فولکلور نه تنها از دهه‌ها بلکه سده‌های گذشته تا کنون در سطح شهر تداوم داشته است که باید احیا و تداوم داشته باشند.

نقی‌پور یادآور شد: جشنواره بیدمشک در خیابان دفاع مقدس و محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار خواهد شد و علاقمندان به شرکت در آن می‌توانند همه روزه در طول ایام برگزاری جشنواره در آن حضور یافته و  از بخش‌های متنوع فرهنگی،هنری و فولکلوریک آن بهره‌مند شده و بازدید کنند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در تلاشیم سال‌های آینده این جشنواره به صورت ملی و حتی بین المللی برگزار شود.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان