سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

مبانی فکری شهید مطهری مورد تایید امام خمینی(ره) بود

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی : تفکر مقام معظم رهبری و شهید مطهری مبتنی بر قرآن و شجاعت در بیان حق هستند

مبانی فکری شهید مطهری مورد تایید امام خمینی(ره) بود

مبانی فکری شهید مطهری مورد تایید امام خمینی(ره) بود

 

🔹امام جمعه ساوه در این همایش گفت: مبانی فکری شهید مطهری مورد تایید امام خمینی(ره) بود و ناب بودن یکی از ویژگی‌های تفکرات ایشان محسوب می‌شود که در کنار مبانی فکری مقام معظم رهبری باعث ماندگاری این انقلاب است.

🔸حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی تصریح کرد: در دولت اسلامی در صورت عدم دسترسی به انبیا و معصومین، ولی فقیه سکان‌دار کشور اسلامی است.

🔹وی افزود: انقلاب‌های دیگر در همان روز اول شکست خوردند و یا بعد از ده سال به ضد خود بدل شدند و کشورهای اسلامی مثل الجزایر یک میلیون شهید داد و تنها نتیجه آن رهایی از استعمار بود که حتی آن را نیز از دست دادند اما انقلاب ما ماندگار شد.

🔸امام جمعه ساوه بیان کرد: انجمن حجتیه یک لبه قیچی و لیبرال‌ها لبه دیگر قیچی هستند که به دنبال فروپاشی اسلام در جهان هستند و تفکر ناب شهید مطهری در مقابل این تفکرات همان تفکری است که به تداوم انقلاب و ظهور منجر خواهد شد.

🔹وی ادامه داد: تفکر مقام معظم رهبری و شهید مطهری مبتنی بر قرآن و شجاعت در بیان حق هستند چرا که شهید مطهری با صراحت تمام سخنرانی می‌کرد و هیچ واهمه‌ای نداشت و مقام معظم رهبری نیز با شجاعت حق را بیان می‌کنند.

🔸حسینی به مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بیان زلال ، روشن و شفاف از دیگر ویژگی‌های این دو بزرگوار به‌شمار می‌رود.

🔹وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: در حکومت‌های تئوکراسی خدا را جایگزین مردم کردند و در دموکراسی به نفع مردم خدا را کنار گذاشتند و در چنین موقعیتی امام خمینی(ره) مردم را تکریم کرد و شریعت اسلامی را پایه‌گذار قوانین مردم دانست.

🔸امام جمعه ساوه حجاب قانونی را به عنوان انضباط اجتماعی مورد توجه رهبری خواند و گفت: اگر به فرمایشات و تفکرات رهبری و شهید مطهری توجه نشود نمی‌توان انقلاب را ادامه داد و طهارت روحی از دیگر ویژگی‌های معلم شهید بود.

🔹وی تبیین ویژگی‌های مقام معظم رهبری در راستای آشنایی با تفکرات شهید مطهری را ضروری دانست و گفت: اندیشه‌های راهبردی ایشان در عالی‌ترین منصب‌های کشور مورد توجه دوست و دشمن است و آشنایی با چنین اندیشه‌هایی ضرورت دارد.

🔸حسینی به برخی ویژگی‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و تصریح کرد: آشنایی کامل مقام رهبری با تاریخ ایران و اشراف بسیار خوب قرآنی در زمینه‌های حفظ و تفسیر قرآن از ویژگی‌های رهبری محسوب می‌شود.

🔹وی متذکر شد: بحث ولایت فقیه عنصر اساسی تفکر شهید مطهری به شمار می‌رود و این دیدگاه جز جدا نشدنی مبانی فکری ایشان است.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان