سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اداره برنامه ریزی و توسعه انسانی

خانم حوریه نوروزی

رئیس اداره برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره "حس پروانگی" برگزار شد

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره "حس پروانگی" برگزار شد

به گزارش امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره «حس پروانگی» در استان آذربایجان غربی با موضوع خاطرات سفر راهیان نور، امروز یکشنبه ۲۵ تیر با حضور مسئولین کشوری، استانی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم و معرفی آثار برگزیده در سالن آمفی تئاتر شهید سردار سلیمانی شهرداری ارومیه برگزار شد.

«مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این مراسم با تحلیل ابعاد موثر در وقوع انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از آغازین روز‌های شکل‌گیری خود حول محور اسلام و دفاع از ارزش‌های اسلامی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه ظلم و ستم رژیم پهلوی قابل تطهیر نیست؛ افزود: آن دسته از افرادی که امروز می‌خواهند جنایت‌ها و تبعیض‌های طاغوت را کنار بزنند و پرونده سفیدی برای آن رژیم ایجاد کنند و اصل انقلاب را زیر سوال ببرند، بدانند این جنایت‌ها و تبعیض‌ها قابل انکار نیست و ما سخت ترین شکنجه‌ها را در سیاه چاله‌های ساواک تحمل کردیم تا دین خدا در خطر نیافتد، به مردم ظلمی واقع نشود و امروز این استقلال و عدم وابستگی که از نعمت‌های بزرگ انقلاب و نظام هستند را قدر بدانیم.

مجتهدزاده با بررسی نقش زنان در دوران دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد: زنان ما در آن دوران با تلاش مضاعف، منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادند و مهر و عاطفه را با جهاد و شهادت درهم آمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را فتح کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر مرور سیره و زندگینامه شهدا گفت: شهدا نماد ایثار و گذشت هستند و می‌توانند مسیر روشن تعالی و راه رسیدن به سعادت را برای ما نشان دهند.

در پایان این مراسم از کتاب «از پیله تا پروانه» مجموعه‌ای از آثار جشنواره و فیلم مستند «روز دهم» روایتی از شهید میر پرویز نعمتی رونمایی شد.

@urmiafarhangh
Print
199 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان