سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اداره برنامه ریزی و توسعه انسانی

خانم حوریه نوروزی

رئیس اداره برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مفهوم بزرگداشت تمام ارزش‌هایی است که در دوران دفاع مقدس متبلور شده است

گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مفهوم بزرگداشت تمام ارزش‌هایی است که در دوران دفاع مقدس متبلور شده است

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه،محمد حضرت‌پور شهردار کلانشهر ارومیه در آئین گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که با حضور خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس، مسئولین ادارات، نهادها و دستگاه‌های اداری و اجرایی مرکز استان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری ارومیه برگزار گردید، گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مفهوم بزرگداشت تمام ارزش‌هایی است که در دوران دفاع مقدس متبلور شده است.
شهردار ارومیه در این مراسم، به شرایط کشور از حیث شیوع و گسترش بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از اعمال پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم و قاعدتاً ضرورت دارد تا برای انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس و آرمان‌ها و ارزش‌های دوران 8 سال جنگ تحمیلی به نسل‌های بعدی، بیشتر از گذشته تمهیدات لازم اندیشیده شود لیکن امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با محدودیت‌هایی در این زمینه مواجه بوده‌ایم. 
حضرت‌پور شهردار ارومیه، برگزاری آئین‌های بزرگداشت دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران، جانبازان و شهدای گرانقدر میهن اسلامی را از نیازها و ضرورت‌های جامعه امروز ایران اسلامی برشمرد و اظهار داشت: امروز، گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مفهوم بزرگداشت چند رزمنده و خانواده شهید نیست بلکه به مثابه بزرگداشت تمام ارزش‌هایی است که در دوران دفاع مقدس متبلور شده است. 
شهردار ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود، نقش تربیت اسلامی در پرورش انسان‌های پاک و وارسته که با ارادت قلبی و اندیشه آرمانی برای پاسداری از نظام اسلامی و انقلاب شکوهمند به خط مقدم جبهه‌ها شتافته و به دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب پرداخته‌اند را نقشی مهم و برجسته توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: پاکدامنی مادران شهدا با ایثار و شهادت فرزندانشان در جبهه‌ها تجلی و تبلور یافته است. شیر پاک مادران شهدا در دفاع مقدس در رفتار و اخلاق و منش فرزندان‌شان متبلور شده است یعنی اوج ارزش های دینی، انسانی و اسلامی و اوج ارزشهایی که شاید امروز در جامعه، جایگاه خود را از دست داده باشند ولی ما باید تلاش کنیم تا این ارزش‌ها همواره زنده و پابرجا بمانند. 
محمد حضرت‌پور با توصیف بخش‌هایی از صحنه‌های ایثار، رشادت، شهامت و ازجان‌گذشتگی و اخلاص جوانان بسیجی و رزمندگان در دوران جنگ؛ تاکید کرد: آنچه در جبهه‌ها متبلور شده است جلوه‌های بسیار ارزشمند انسانی و اسلامی فرزندان پاک پدران و مادرانی است که با رزق حلال، آنان را در دامن خود پرورش داده و رهسپار جبهه‌های دفاع مقدس نموده‌اند. اینکه رزمنده‌ای با وجود تشنگی مفرط خود، آب قمقه‌اش را به رفیق رزمنده مجروحش می‌دهد یا رزمنده‌ای حاضر نمی‌شود رزمنده مجروح، در وسط میدان جنگ یکه و تنها بماند و تلاش می‌کند تا به هر طریق ممکن او را با خود به پشت جبهه منتقل کند و چه بسا در این میان به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند، اینها تنها در سایه برخورداری از ایمان و باور عمیق به مبانی دینی و اسلامی و در عین وارستگی است. 
شهردار ارومیه در بخش پایانی سخنان خود از سردار سلیمانی به عنوان الگوی یک مکتب فکری و انقلابی جدید یاد کرد و یادآور شد: اگر می‌خواهیم جامعه‌مان به سمت اصلاح برود راهی جز پیروی از مکتب فکری که از ائمه و اسلام به ما رسیده‌ است وجود ندارد. بدون شک اگر امروز سردار سلیمانی عزیز به عنوان الگوی یک مکتب فکری جدید مطرح می‌شود این موضوع منبعث و برگرفته از تمام آیات و احادیث و روایاتی است که از ائمه به ما نقل شده است.
محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه، تاثیر عمل به آموزه‌های قرآنی و دینی در تربیت صحیح فرزندان و شکل‌گیری شخصیت والای انسانی و اسلامی در آنان را بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: عمل به آموزه‌های قرآنی و سیره پیامبر عظیم الشأن و ائمه اطهار علیهم‌السلام، انسان را تا بدانجا می‌رساند که شهید باکری،  فضایی را می‌بیند که در آن فضای مقدس به لقاء الله پیوسته و به شهادت می‌رسد، قبل از شهادتش می بیند و می‌گوید خدایا مرا پاکیزه بپذیر! امروز شهید باکری نه تنها برای تمام ایران اسلامی بلکه به عنوان افتخار تمامی مردم آذربایجان محسوب می‌شود.  / انتهای پیام

Print
2078 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان