سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اداره روابط عمومی و ارتباطات

جناب آقای مجید یوسفی

سرپرست امور ارتباطات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

استفاده از نقوش ایرانی کمک شایانی به برندسازی لباس می کند

تهران- ایرنا- مدرس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: پارچه سازی و استفاده از نقوش ایرانی کمک بسیاری به برندسازی لباس می‌کند و علاوه بر زمینه‌ سازی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی، می‌تواند به ارتقای کیفیت کالا کمک کند تا در حوزه صادرات نیز فعال شویم.

استفاده از نقوش ایرانی کمک شایانی به برندسازی لباس می کند

به گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاخه های مختلف هنری ظرفیت و پتانسیل بالایی برای معرفی و تبلیغ کالای ایران ساخت دارند. هنرهای تجسمی یکی از این حوزه ها است که خود رشته های زیادی در بر دارد. 
طراحی پارچه رشته ای در هنرهای تجسمی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در طول تاریخ لباس همواره بیانگر فرهنگ و قومیت است. بنابراین این رشته در حفظ فرهنگ یک کشور نقش به سزایی دارد.
یکی از کارگاه هایی که در سومین روز از جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت برگزار شد به این رشته هنری اختصاص داشت. در کارگاه 'طراحی پارچه و پارچه سازی با رویکرد هویت ایرانی' که توسط سیما کلانتر مدرس دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، کلیاتی درباره این رشته ارائه شد. 
کلانتر با بیان اینکه نقوش، رج بندی و دوخته دوزی ها در تبدیل یک لباس به برند نقش اساسی دارد، اظهار کرد: در دوره صفویان، ایران در استانداردهای نساجی رتبه بالایی داشت به گونه ای که منسوجات ایرانی در کلیساها به عنوان شی متبرک قرار می گرفتند.
کلانتر همچنین بیان کرد: پوشش همچون ابزاری برای تبلیغ فرهنگی و هنری محسوب می شود. پس با استفاده از پوشش سنتی و به کارگیری نقوش سنتی کشورمان که متنوع است می توان به ارتقا و توسعه آن کمک کنیم. رشته طراحی پارچه ظرفیت های بالایی دارد اما مهجور مانده است که با کمک جشنواره هایی همچون ایران ساخت می توان به بهره برداری از این ظرفیت ها دست یابیم.
دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.

شهرداری#ارومیه#باغشهر#حضرتپور#شهردار#فرهنگ#صفایی_پور#سازمان_فرهنگی_اجتماعی_ورزشی_شهرداری_ارومیه#نقوش_ایرانی#برند_سازی_لباس#اشتغال#کار_افرینی#

Print
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

 

 آقای مجید یوسفی

سرپرست امور ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

آمار بازدید
دی ان ان