سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

معاونت فرهنگی، هنری و گردشگری

جناب آقای اکبر ابوالفتحی

معاون فرهنگی، هنری و گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

نشست هماهنگی برای کسب عنوان پایتخت کتاب کشور برگزار شد

نشست هماهنگی برای کسب عنوان پایتخت کتاب کشور برگزار شد

جلسه هماهنگی برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در ارومیه با حضور مسئولین و با هدف ایجاد هماهنگی بین نهادهای مردمی و دستگاههای اجرایی و تلاش برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و در نهایت تبدیل و معرفی شهر ارومیه به عنوان پایتخت کتاب ایران در محل دفتر رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه تشکیل یافت.

به گزارش امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، جلسه هماهنگی برای کسب عنوان پایتخت کتاب کشور امروز شنبه ۱۲ شهریور ماه با شرکت رئیس این سازمان، معاون فرهنگی ارشاد،مدیران ارتباطات شهرداری مرکزی، سازمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون اجتماعی سازمان و مسئول کتابخانه قرآن و عترت برگزار شد.

در این نشست در خصوص اهمیت پایتخت کتاب ایران و نیز راههای کسب این عنوان و لزوم مشارکت و همکاری دستگاههای اجرایی و تشکل ها و نهادهای مردمی در تحقق این امر بحث و تبادل نظر شد و اعضای حاضر در این نشست به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

نقی پور، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در این نشست با تبریک انتخاب شهر ارومیه به عنوان ۱۲ شهر برتر دوستدار کتاب کشور به همه فرهنگ دوستان گفت : گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش به سزایی در آرامش و امنیت اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: عدم درک تاثیرات کتابخوانی، چگونه خواندن و چه خواندن سه مشکل اساسی است که سرانه کتابخوانی در کشور را پایین آورده و تا زمانی که نگرش ما به بحث کتاب و کتابخوانی عوض نشود، تمامی فعالیت ها در این زمینه بسیار کم تاثیر خواهد بود.

نقی پور با اشاره به ۲۰ طرح پیشنهادی این سازمان تحت عنوان گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: سه مورد از این طرح ها عملی شده و برای اجرای سایر طرح ها، لازم است که ابتدا کارهای زیر ساختی انجام بگیرد.

قادری معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره‌ به تلاش‌های انجام شده برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: با اینکه شهرداری ارومیه بعنوان بازویی توانمند در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی دارد ولی کسب عنوان پایتختی کتاب کشور، نیازمند عزمی همگانی و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.

وی اجرای طرح‌های فرهنگی از جمله وقف کتاب را زمینه ساز گسترش همدلی فرهنگی و اجتماعی دانست .

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارومیه برگزاری پویش های کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب در مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها را در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر دانست و تصریح کرد: نام گذاری خیابان یا میدانی به نام کتاب و نصب المان‌های مرتبط با کتاب در گسترش فرهنگ ناب کتابخوانی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

گفتنی است از جمله طرحهای ارائه شده در این جلسه می توان به پیشنهاد نامگذاری خیابان یا میدانی با عنوان کتاب، ایجاد بوستان کتاب، ایجاد نمایشگاه دائمی کتاب، ترویج کتابخوانی در فرهنگسراها و مدارس،ادارات و دانشگاه ها در قالب طرح های فرهنگی، جاگذاری المان های مرتبط با کتابخوانی در سطح شهر،ایجاد کتابخانه الکترونیکی و سیار و ... اشاره کرد.
مطلب قبلی نشست تخصصی رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان شهر ایران با رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه
مطلب بعدی جلسه شورای معاونین سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد
Print
307 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان