سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

معاونت فرهنگی، هنری و گردشگری

جناب آقای اکبر ابوالفتحی

معاون فرهنگی، هنری و گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در ارومیه برپاست

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در ارومیه برپاست

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) به همت جوانان عاشق اهل بیت (ع) در ارومیه برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه به نقل از خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه برای دهمین سال پیاپی، تا بیست و سوم بهمن ماه جاری در خیابان امام (ره) ارومیه دایر است.

صدر اسلام و مصائب حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به همراه دفاع مقدس بخش های مختلف این نمایشگاه معنوی را تشکیل داده اند.

ماکت نمادین کوچه و محل زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و حضرت صدیقه کبری (س)، بعثت پیامبر(ص)، دارالحکومه امیرالمومنین(ع)، منزل ابوذر، سلمان فارسی و مقداد، چاه حضرت امیرالمومنین (ع)، بیت الصفه، باب الجبرئیل و باب البقیع در داخل منزل حضرت زهرا (س)، نمادی از قبرستان بقیع، تصویر قبرستان بقیع و مرقدهای مطهر ائمه معصومین (ع) پیش از تخریب توسط وهابیون از بخش های این نمایشگاه به شمار می رود.

مناطق عملیاتی مختلف، تصاویری از شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای گمنام، تصاویری از تفحص شهدا و پیام ها و شعارهایی در ضرورت زنده نگاه داشتن نام و یاد آنان به همراه تصاویری از مردم یمن از دیگر موارد نمایش داده شده در بخش دفاع مقدس هستند.

در این نمایشگاه همچنین محصولات فرهنگی، کتاب و لوح های فشرده با محوریت حضرت فاطمه زهرا (س) برای بازدید کنندگان ارائه می شود و ایستگاه صلواتی نیز دایر است.

علاوه بر آن، در حاشیه این نمایشگاه جلسه سخنرانی با حضور علمای استان و اساتید معارف دانشگاه های ارومیه برگزار می شود.

این نمایشگاه مورد توجه شهروندان در ارومیه قرار گرفته است به طوری که در تمامی ساعات روز، بازدیدکنندگان از بخش های مختلف آن بازدید می کنند.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

مطلب قبلی دومین جلسه هماهنگی همایش رهروان فاطمی ، یاوران ولایت برگزار شد
مطلب بعدی بازدید سرپرست و پرسنل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از نمایشگاه کوچه های بنی هاشم
Print
4029 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان