سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

اولین نشست کارگروه آسیب های اجتماعی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی مجمع کلانشهر های ایران برگزار شد

اولین نشست کارگروه آسیب های اجتماعی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی مجمع کلانشهر های ایران به میزبانی مجمع شهرداران در تهران برگزار شد.

اولین نشست کارگروه آسیب های اجتماعی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی مجمع کلانشهر های ایران برگزار شد

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، اولین نشست کارگروه آسیب های اجتماعی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی مجمع کلانشهر های ایران با ریاست کمال مرادی دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرها و  حضور نمایندگان حوزه اجتماعی  کلانشهر های تهران، ارومیه، تبریز، شیراز ، یزد ، اصفهان و همچنین معاونین سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری  تهران برپا شد.

در این جلسه محمد ابراهیم عموئی دبیر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شهرداران کلانشهرهای ایران مطالبی در خصوص دلایل تشکیل کارگروه تخصصی کمیته آسیب های اجتماعی بیان کرده و به تشریح و بررسی مفاد مصوبات  اولین نشست کمیته آسیب های اجتماعی پرداخت.

در این جلسه پس از بررسی عملکرد حوزه های مربوطه،  پیشنهادات و نقطه نظراتی در خصوص تعریف مشخص از اهم مسائل و مشکلات اجتماعی و نقشه راه کمیته آسیب های اجتماعی، تعیین ضوابط و بخشنامه های یکسان برای اجرا در کلانشهر ها، بازدید و الگو برداری از مراکز موفق در کلانشهر ها برای ارتقا کیفیت کار، تشریح کامل و بررسی سند جامع آسیب های اجتماعی ارائه شد و موارد مصوب نشست مذکور بویژه سند طرح جامع آسیب های اجتماعی با همفکری و همراهی حاضرین مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت.

علی محبوبی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با ارائه گزارش عملکرد در حوزه مسائل اجتماعی ، بر وجود وحدت رویه در اجرای هماهنگ برخی تجربیات موفق شهرداری ها در سطح کشور تاکید نموده و نظرات خود را در خصوص آئین نامه و پیش نویس سند جامع کاهش آسیب های اجتماعی کلانشهرها ارائه نمود.

بررسی کارشناسانه طرح جامع آسیب های اجتماعی برای ارسال به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی جهت تصویب نهایی در مجمع شهرداران ایران از اهم موارد  نشست مذکور بود.

در پایان این نشست ،کمیسیون اجتماعی و فرهنگی، مسئول پیگیری در خصوص ارسال پیشنویس سند جامع کاهش آسیب های اجتماعی به کلانشهر ها و بررسی و کارشناسی این پیشنویس در قالب برگزاری جلسات تخصصی در حوزه اجتماعی کلانشهر ها را ظرف مدت یک هفته عهده دار شد.

مقرر گردید کمیسیون اجتماعی با همکاری اعضای شرکت کننده  باید طی 3 هفته  پیشنهادات و نظرات کارشناسی کلانشهرها را به کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی مجمع کلانشهرهای ایران ارائه نمایند .

بررسی پیشنویس سند جامع آسیب های اجتماعی در قالب برگزاری جلسات مداوم کارگروه به منظور نهایی شدن و ارائه ، بر عهده کمیته آسیب ها گذاشته شد.

کمیسیون اجتماعی و فرهنگی موظف شد در طول یک هفته ، انتقال تجربیات مربوط به طرح ها و دستورالعمل ها ی در حال اجرا و انجام شده در حوزه آسیب های اجتماعی را به کلانشهرها ارسال نماید.

 

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان