سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

برگزاری جلسه بزرگداشت سالمندان در دفتر معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

جلسه بزرگداشت سالمندان در دفتر معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزارشد.

برگزاری جلسه بزرگداشت سالمندان در دفتر معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، صبح روز یکشنبه 1 مهر ماه 98 جلسه ی بزرگداشت روز جهانی سالمند با حضور معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، کارشناسان اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشاور مدیر کل صدا و سیما، کارشناس توان بخشی اداره  بهزیستی آذربایجان غربی و نماینده اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با ارائه توضیحاتی در خصوص چاپ برچسب هایی با عنوان اولویت نشستن در صندلی، با سالمندان و معلولان و افراد کم توان است ، گفت: این برچسب ها به تعداد 1600 عدد چاپ که تعداد1000 عدد آن بر روی اتوبوس های ناوگان حمل ونقل درون شهری و مابقی جهت ارسال به کلیه شهرداری های آذربایجان غربی و نصب در اتوبوس های ناوگان حمل و نقل شهری کلیه شهرستان های استان  می باشد.

محبوبی افزود: در داخل هر اتوبوس برچسب در قسمت آقایان و خانم ها نصب می شود ولی از آنجایی که درصد کمی مردم از اتوبوس های درون شهری استفاده می کنند، یک عدد برچسب نیز در قسمت بیرونی اتوبوس ها جهت دید عموم و فرهنگ سازی برای ترویج این فرهنگ شایسته نصب می گردد.

وی ادامه داد: جهت ترویج این فرهنگ بهتر است این خبر همراه با مراسم ویژه ای در یکی از خانه های خیریه سالمندان و با استقرار تعدادی از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل درون شهری به صورت نمادین و حضور پیشکسوتان فرهیخته عرصه های مختلف همراه باشد.

در ادامه ی این جلسه ملک کانی، کارشناس اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: حضور سازمان های مردم نهاد در حوزه های سالمندان جهت اطلاع رسانی وسیع می تواند بر روند ترویج این فرهنگ مؤثرباشد.

حسن پور مشاور کل صداو سیما از اطلاع رسانی در سطح وسیع برای این مراسم ویژه در رسانه های جمعی خبر دادو گفت: صدا و سیما اطلاع رسانی این مراسم را با اختصاص بخش های ویژه و همچنین سخنرانی دکتر فریور مدیر کل بهزیستی و دبیر شورای فرهنگی سالمندان در یک برنامه ی زنده تلویزیونی و اطلاع رسانی حضرتپور شهردار ارومیه در برنامه زنده ی رادیویی و همچنین اطلاع رسانی عمومی در تلویزیون به صورت زیر نویس پوشش می دهد.

قاسم پور کارشناس توان بخشی بهزیستی با ارائه توضیحاتی در خصوص بودجه های تخصیص یافته و هزینه های خانه ی سالمندان شهر از دستگاه های برگزار کننده هدایایی برای این مراسم خواستار شد.

در پایان این جلسه مصوبات زیر بر عهده ی هر کدام از ارگان های برگزار کننده گذاشته شد:

1- مکاتبه ای با امضا مدیر کل محترم امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری ارومیه و اداره کل ورزش و جوانان استان جهت اطلاع رسانی مراسم نهم مهر ماه ( که از ساعت 11 الی 13) در محل مرکز نگهداری الزهرا برگزار می شود.به کلیه سمن های شهر ارومیه انجام شود. همچنین لازم است بنرالکترونیکی اطلاع رسانی مراسم فوق که توسط شهرداری طراحی می شود توسط سمن ها در شبکه های مجازی (مانند اینستاگرام) منتشر شود.

2- مکاتبه ای با امضای مدیر کل بهزیستی استان با مدیران کل اعضای شورای ساماندهی سالمندان استان جهت دعوت شرکت در مراسم فوق (به همراه یک نفر از بازنشستگان فرهیخته / مشاور افتخاری سالمند) انجام شود.

3- صدا و سیمای استان از فرهیختگان شهر( در حوزه های هنری، علمی ، ورزشی ، مذهبی و ...) جهت شرکت در مراسم فوق را به عمل آوردند.

5- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اطلاع رسانی لازم جهت حضور اصحاب رسانه ای در مراسم فوق را به عمل آورند.

6- مدیر کل بهزیستی استان در برنامه رادیویی (سلام یاشاییش) مورخه 8 مهر ماه حضور داشته و در خصوص هفته جهانی سالمند و مراسم 9 مهرماه صحبت نمایند.

7- شهردار ارومیه در برنامه رادیویی روز شنبه مورخه 9 مهر ماه 98 ، شهرداری حضور داشته و همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی سالمند و چاپ و نصب برچسب های محل نشستن افراد سالمند و کم توان در اتوبوس ها را اطلاع رسانی نماید.

8- شهرداری ارومیه پذیرایی روز مراسم را برعهده گرفته اند.

9- صدا وسیمای استان در روزهای منتهی به روزجهانی سالمند، اطلاع رسانی لازم را در این خصوص ( به صورت زیر نویس و ... ) انجام دهند.

10- اطلاع رسانی مراسم روز جهانی سالمند ، در سایت خبری استانداری و بهزیستی استان انجام گیرد.

11- اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان از سالمندان کار آفرین جهت شرکت در مراسم فوق دعوت به عمل آورد ، همچنین لیست کارآفرینان سالمند را به بهزیستی استان ارسال نمایند.

12- تعدادی از اتوبوس های دارای برچسب محل نشستن افراد سالمند و کم توان در روز مراسم ، مقابل مرکز سالمندان الزهرا  مستقر باشند.

13- ضبط برنامه در داخل اتوبوس ها  توسط صدا و سیما جهت پخش در بخش خبر و تولید برنامه برای بخش خانواده صورت پذیرد.

14- هر دستگاه در حد وسع و توان مالی خود هدیه ای برای مرکز خیریه الزهرا (با واریز به مشارکت های مردمی استان ) داشته باشند.

 

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان