سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

فراخوان نمایشگاه ملی عفاف و حجاب منتشر شد

  • 2 اردیبهشت 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 4423
  • 0 نظرات
فراخوان نمایشگاه ملی عفاف و حجاب منتشر شد

ایرنا- فراخوان نمایشگاه ملی عفاف و حجاب با اهدافی چون ترویج و تعمیق الگوهای عفاف وحجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در دستیابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی منتشر شد.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مشارکت و همکاری هنرمندان، فعالان و دست اندرکاران عرصه عفاف و حجاب، ترویج و تعمیق الگوهای عفاف و حجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و جایگزین کردن پوشش اسلامی ایرانی به جای پوشش نامتعارف  به منظور  فعال سازی همه ظرفیت‌های موجود حوزه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب برای ایجاد جهش در تولید کشور وهمچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در دستیابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی، نمایشگاه ملی عفاف وحجاب را از نوزدهم  لغایت بیست وهفتم  تیرماه  سال ۱۳۹۹  همزمان با هفته عفاف وحجاب  برگزار می کند

در بخش اهداف نمایشگاه مواردی چون معرفی ظرفیت های طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب؛ افزایش و توسعه خلاقیت ، نوآوری و توسعه درمدو لباس اسلامی – ایرانی و ساماندهی آن؛ کمک به اشاعه و گسترش فرهنگ عفاف وحجاب درجامعه؛ فراهم ساختن بستر مناسب  برای مخاطبان جهت دسترسی  وخرید محصولات عفاف وحجاب؛ بستر سازی،  بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی، ایرانی در عرصه پوشش و سبک زندگی و ارج نهادن چهره‌های ماندگار و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق  عفاف و حجاب عنوان شده است.

رویکرد نمایشگاه

رویکرد غالب معرفی الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی- اسلامی در پوشش و سبک زندگی که هویت و اصالت خود را از نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی اسلامی گرفته باشند

بخش های نمایشگاه

این دوره از نمایشگاه در چهار بخش مسابقه ونمایش طرح عفاف وحجاب؛ مسابقه ایده تا اجرا؛ فعالیت های تبلیغی، ترویجی  و عرضه محصولات  عفاف وحجاب برگزار می شود.

الف) مسابقه طراحی لباس  اجتماع بانوان:

دراین بخش کلیه طراحان وتولیدکنندگان می توانند  با ارائه طرح  های چادر؛ مانتو  (تا مچ پا) و پوشش سر که با نگاهی کاربردی  متناسب با فرهنگ وموازین ایرانی اسلامی باشد دراین بخش حضور یابند

ب) مسابقه ایده تا اجرا 

متقاضیان شرکت در این بخش با گرایش چادراربعین ، مانتو عبایی، اسلامی می توانند ضمن ثبت نام در سایت نمایشگاه آمادگی خود را در فرم ارایه شده اعلام نمایند و کلیه سوابق تخصصی خود و افراد گروه سه نفره خود متشکل از ( طراح / الگو ساز / دوزنده ) را به عنوان رزومه فعالیت و توانایی مشخص نمایند . هیات انتخاب پس از بررسی فرم های ارسالی و با در نظر گرفتن مندرجات اعلامی و اولویت متقاضیان نسبت به انتخاب گروه اقدام می نمایند.

نتایج نهایی شرکت کنندگان از طریق سایت نمایشگاه  به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

در این بخش قرار است گروه های  مربوطه  در مدت دوروز برپایی کارگاه زنده طراحی و دوخت لباس آثار خود را ارایه نمایند و در پایان زمان تعیین شده گروه برگزیده به عنوان گروه برتر معرفی و در مراسم تجلیل ازفعالان عفاف وحجاب از ایشان تقدیر بعمل خواهند آمد .

ج) بخش فعالیت های تبلیغی ، ترویجی:

دراین بخش از نمایشگاه،کلیه  موسسات دولتی وخصوصی، نهادها، ارگان ها، دستگاه های اجرایی و مراکز فرهنگی و دینی که دارای آثار جهت عرضه و نمایش هستند می تواند حضور پیدا کنند. 

موسسات عفاف وحجاب؛ دراین بخش موسساتی  عفاف وحجاب که درعرصه های علمی پژوهشی فعالیت دارند و می تواند دستاوردهای علمی خود با محوریت موضوع حجاب  را در قالب مقاله، کتاب، بروشور، و ... درمعرض نمایش   قرار دهند می توانند حضور پیدا کنند

رونمایی از آثار برتر حوزه عفاف وحجاب

سرای حجاب؛ سرای حجاب به عنوان مکانی برای تعامل طراحان، تولیدکنندگان، مزون داران و کانونی برای فکر و معارفه  دردستورکارخواهد بود

طرح تعویض چادر؛ این طرح با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و به همت بخش خصوصی اجرا خواهد شد روش اجرای آن به این ترتیب است که متقاضی می توانند چادرهای مستهلک خود را تحویل مؤسسه مجری دهد و با پرداخت مبلغ(قیمتی که کمیته ارزیابی مشخص کرده است )که قیمت تولید آن است چادری نو و با کیفیت مناسبت دریافت کند.

کارگاه دوخت رایگان انواع چادر

برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی

کمیته علمی و دانشگاهی نمایشگاه با شناسایی نیاز های آموزشی و با دعوت از اساتید، صاحب نظران و پیشکسوتان حوزه  عفاف وحجاب  اقدام به برگزاری نشست ها تخصصی و کارگاه های آموزشی می نماید.

مشخصات دقیق عنوان و زمان نشست ها وکارگاه ها از طریق سایت قابل پگیری خواهد بود.

مهد کودک

در این بخش از نمایشگاه در نظر هست با بهره گیری از کارشناسان امور تربیتی، آموزه های دینی موجود در حوزه عفاف و حجاب را با استفاده از وسایل کمک آموزشی و نقاشی به کودکان آموزش داده شود

بخش عرضه محصولات عفاف وحجاب

با هدف حمایت ازکالای ایرانی و بهره مندی از ظرفیت های تولید داخلی، کارگروه ساماندهی مدولباس با حضور و مشارکت فعالان عفاف و حجاب نسبت به نمایش آثار و طرح‌ها اقدام کرده و بسترلازم را برای دسترسی  و خرید محصولات عفاف و حجاب فراهم خواهند ساخت.

دراین بخش کلیه طراحان، تولید کنندگان وعرضه کنندگان می توانند محصولات خود را به تفکیک در چهار بخش چادر و پوشش سر، مانتو اجتماع بانوان و ملزومات عفاف و حجاب را که موفق به دریافت نشان شیما یا مالکیت معنوی گردیده‌اند به مخاطبان عرضه کنند.

در بخش معیارها و ضوابط مهم جهت حضور دربخش عرضه به مواردی چون کلیه آثار قابل عرضه می‌بایست نشان شیما را قبل از عرضه برای هر یک از محصولات دریافت نمایند؛ کلیه محصولات عرضه شده در بخش فروش می‌بایست تحت نظارت کامل کارگروه ساماندهی مدولباس (قیمت گذاری ومطابقت با ضوابط طراحی و دوخت ایرانی اسلامی)؛ قیمت گذاری تمامی آثار با حضور کارشناسان اتحادیه، کارگروه، تعزیرات و اماکن تهران انجام خواهدشد و قیمت گذاری غرفه ها براساس متراژ درخواستی و هزینه های جاری تعیین واعلام می گردد اشاره شده است.

علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه می توانند پس از ثبت نام در سایت نمایشگاه  https://iranmode.farhang.gov.ir/ و مطالعه اطلاعات تکمیلی دروب سایت، آثار خود را از اول اردیبهشت تا یکم تیرماه سال جاری به ستاد نمایشگاه  ارسال کنند.

بر اساس اعلام مسولان جشنواره، متقاضیان از هفتم اردیبهشت ماه تا روز نخست تیر ماه ۱۳۹۹ برای ثبت نام در این رویداد فرصت دارند. همچنین نتایج این بخش ازطریق سایت نمایشگاه به نشانیhttps://iranmode.farhang.gov.ir/ اطلاع رسانی می شود.

نمایشگاه ملی عفاف و حجاب از ۱۹ تا ۲۷ تیرماه ۱۳۹۹ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان