سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

اهم فعالیتهای سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از زبان رئیس سازمان

فرهنگ صفایی پور رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در مصاحبه رادیویی خود از اهم فعالیتهای این سازمان خبر داد.

اهم فعالیتهای سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از زبان رئیس سازمان

بزودی،  فرهنگسرای منطقه گلمان افتتاح می شود

افتتاح فرهنگسرای منطقه گلمان برای ارائه خدمات برای شهروندان صورت می گیرد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در برنامه زنده رادیویی شهریمیز ضمن تبریک  هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)  به تمامی مسلمانان جهان، با بیان این که فرهنگسرای منطقه گلمان برای ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای شهروندان بزودی در منطقه گلمان افتتاح می شود، گفت: با توجه به دور بودن منطقه گلمان از حوزه شهر ارومیه و بهره مند نشدن شهروندان از برخی امکانات فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی توانستیم یک فرهنگسرا به صورت استیجاری در گلمان آماده کرده و طی هفته های آتی با افتتاح آن درخدمت شهروندان این منطقه باشیم.

فرهنگ صفایی پور با اعلام این که درصدد آن هستیم  در 6 ماهه دوم سال جاری  سینماهای  محله محور در فرهنگسراها ایجاد کنیم، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای اجرای این طرح صورت گرفته و درصدد طی مراحل بعدی آن هستیم.

به گفته وی برابر تصمیم و تایید هیات مدیره سازمان در نیمه دوم سال جاری در نظر داریم با بهره مندی از پزشکان متعهد و متخصص با ویزیت رایگان در فرهنگسراهای مناطق کم برخوردار درخدمت شهروندان باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از برگزاری اردوهای یک و چند روزه در حوزه گردشگری و معرفی شهرارومیه در حوزه فعالیت شهرداری ارومیه خبرداد.

 بهرمندی شهروندان از خدمات رایگان بدون عضویت در فرهنگسراها

صفایی پور با بیان این که کلاس های مختلفی در فرهنگسراها در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و حقوق شهروندی برگزار می شود، گفت: شهروندان بدون عضویت در فرهنگسرا ها هم می توانند از خدمات  رایگان بهره مند شوند.

وی همچنین از تهیه تیزرهای یک دقیقه ای در حوزه فرهنگ و آموزش شهروندی با هماهنگی صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در قالب رادیو و تلویزیون خبر داد.

به گفته رئیس سازمان، درصدد افتتاح 2 فرهنگسرا در هفته بسیح در حوزه منطقه حاجی پیرلو و جاده انهر در خیابان شهید فلاحی هستیم.

صفایی پور با اشاره به عملکرد سازمان در نیمه اول سال جاری گفت: درهفته وحدت برنامه های مختلفی با همکاری مساجد حوزه فعالیت فرهنگسرها، اجرا خواهد می گردد.

به گفته وی ایجاد شور و نشاط اجتماعی، آموزش فرهنگ شهروندی، حقوق شهروندی و در حقیقت برگزاری دوره های مختلف و تولید آثار فاخر در حوزه 10 فرهنگسراها جهت ارائه خدمات به شهروندان از جمله مهمترین رسالت های سازمان محسوب می شوند.

فرهنگسراها حلقه ارتباطی بین شهروندان و شهرداری هستند

رئیس سازمان با بیان این که برگزاری  جشنواره های  مناسبتی ، محله ای، منطقه ای و استانی یکی از وظایف ذاتی سازمان بوده و از طریق فرهنگسراها  و سازمان اجرا می شود. بیان کرد: فرهنگسراها حلقه ارتباطی بین شهروندان و شهرداری هستند تا بتوانند خدمات فرهنگی بهتری به شهروندان ارائه دهند.

صفایی پور با اعلام این که با حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه توانسته ایم  در سال جاری در حوزه های اجتماعی و فرهنگی گام های مهمی برداریم، گفت: برای  اولین بار دو امدادی دور دریاچه ارومیه به مدت 2 روز با شرکت  11 دونده کشوری و دارای مقام به منظور فرهنگسازی در جذب توریسم و استفاده بهینه از آب برای احیای مستمر دریاچه ارومیه صورت گرفت.

وی افزود: با اجرای این طرح توانسته ایم با جذب توریسم و معرفی ارومیه به عنوان ( ارومیه 2020 شهر بین الملل گردشگری ) نقشی در حوزه رونق اقتصادی شهر داشته باشیم.

رئیس سازمان با بیان این که در حوزه تکریم از معلولین و سالمندان برچسب هایی برای آموزش و رفاه حال این عزیزان طراحی و چاپ شده است گفت : معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با هماهنگی کمیته فرهنگی سالمندان استان جهت آموزش و رفاه حال این عزیزان برچسب هایی جهت نصب در سیستم حمل و نقل شهری به ویژه اتوبوس ها در برخی از شهرستان های آذربایجان غربی نموده است.

برگزاری جشنواره تئاتر استانی از 25 تا 27 آبان ماه در تالار شمس

صفایی پور همچنین از  دو رویداد مهم فرهنگی با همکاری شهرداری ارومیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد و افزود: جشنواره تئاتر استانی از 25 تا 27 آبان ماه سال جاری در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و پلاتو سایه فرهنگسرای هنر به مدت 3 روز برگزار خواهد شد.

به گفته وی دومین رویداد فرهنگی نیز دربهمن ماه سال جاری باهمکاری شهرداری ارومیه،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و انجمن سینمای جوان با موضوع جشنواره فیلم وعکس استانی صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان با اشاره به تهیه و تولید موسیقی ارزشی و فاخر که یکی از تولیدات فرهنگی سازمان محسوب می شود، گفت: درصدد آن هستیم  با آماده سازی و تولید نما آهنگ موسیقی درحوزه بسیج در هفته بسیج گامی موثر در این عرصه داشته باشیم.

 

بهرهمندی بیش از 5 هزار نفر از دوره های آسیب های اجتماعی فردی و گروهی

صفایی پور همچنین از فعالیت 16 گروه نمایشی و 8 تئاتر در فرهنگسرای هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خبر داد و افزود: تئاتر هوای عاشقی با موضوع دفاع مقدس در حال تولید است.

به گفته وی در حوزه اطلاع رسانی سازمان توانسته ایم به صورت حقیقی و مجازی در خدمت شهروندان بوده و در حوزه فرهنگ و حقوق شهروندی با تولید و پخش تیزرهای مختلف از طریق تلویزیون، رسانه های مجازی و تلویزیون شهری ، گام های موثری برداریم.

رئیس سازمان  ادامه داد: تفاهم نامه های همکاری متعدد با  نیروی انتظامی، پلیس فتا، شرکت های مختلف، بهزیستی، جهاددانشگاهی برای ارتقای فرهنگ شهروندی و بهرمندی شهروندان از خدمات عمومی عقد شده است.

صفایی پور گفت: محافل و مجالس قرآنی، کلاس های مختلف در حوزه فرهنگ شهروندی و آسیب های اجتماعی با بیش از 20 مورد به صورت رایگان در فرهنگسراها برگزار می شود.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان