سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

تلاوت ۲۱ قاری در ماه رمضان از رادیو ترتیل پخش می‌شود

  • 1 اردیبهشت 1399
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2282
  • 0 نظرات
تلاوت ۲۱ قاری در ماه رمضان از رادیو ترتیل پخش می‌شود

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه به نقل از ایرنا- شبکه رادیویی ترتیل همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان روزانه با صدای ۲۱ قاری ممتاز و بین المللی تلاوت ترتیل قرآن کریم را پخش می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه رادیو قرآن همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان جدول پخش شبکه رادیویی ترتیل بصورت ویژه برای علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن کریم طراحی و آماده شده است که در هر ساعت تلاوت ترتیل یک جزء از قرآن با صدای یک قاری پخش می شود و هر فرد علاقه مند می تواند در زمان مورد نظر به تلاوت ترتیل با صدای قاری مورد علاقه خود گوش فرا دهد.
هر جزء از قرآن کریم روزانه ۲۱ مرتبه با صدای ۲۱ قاری به روی آنتن رادیو ترتیل خواهد رفت که علاوه بر آن رادیو نمای ترتیل نیز همزمان علاوه بر نمایش صفحات جزء مربوطه ترجمه آن را نیز در معرض دید قرآن دوستان قرار می دهد.

اسامی قاریان به ترتیب از یک بامداد عبارتند از : شحات محمد انور، محمود حسین منصور، کریم منصوری، احمد رزیقی، محمود خلیل الحصری، محمد ایوب، حسین کرمی، محمد جبریل، محمدحسین سبزعلی، محمدصدیق منشاوی و  عبدالباسط و از ساعت 14 به بعد تلاوت شهریار پرهیزکار، مصطفی اسماعیل، احمد نعینع، عباس امام جمعه، محمد عکاشه و محمدحسین سعیدیان پخش خواهد شد که پس از افطار نیز تلاوت خلیفه طنیجی، احمد محمد عامر و محمود علی البناء از موج اف ام ردیف ۹۵/۵ مگاهرتز به روی آنتن می رود. 

 

برنامه "قرآن و زندگی" در ماه رمضان پخش می شود

برنامه صبحگاهی قرآن و زندگی هر روز از ساعت ۱۰ به مدت 45 دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود. در این برنامه شنوندگان با مفاهیم آیات برگزیده جزء مورد نظر در همان روز آشنا می شوند. نمایش، حکایت، گفتگو با نوجوانان روزه اولی از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود. این برنامه کاری از گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی سمیه خراج و فاطمه گنجی و با اجرای کتایون درویشی بصورت زنده به روی آنتن می رود.

 

فراخوان مسابقه «نفس‌های طلایی»

فراخوان دوره چهارم مسابقه نفس‌های طلایی شبکه رادیویی قرآن، به همت گروه تلاوت این شبکه رادیویی، منتشر شد.  چهارمین دوره این مسابقه از امروز با هدف گسترش فرهنگ تلاوت در جامعه آغاز شده که در آن دو بخش کوتاه از دو تلاوت قاریان مشهور جهان اسلام پخش می‌شود.
دوره چهارم مسابقه نفس‌های طلایی در دو سبک استاد محمد اللیثی و سعید مسلم در حال برگزاری است و علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت دارند که تلاوت‌های خود را از طریق وب‌سایت شبکه رادیویی قرآن ارسال کنند.
در این مسابقه هریک از قاریان و علاقه‌مندان می‌توانند یکی از دو تلاوت معرفی شده را انتخاب و به بهترین و نزدیکترین شیوه اجرا و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن و کانال سروش ارسال کنند.
در پایان هر مسابقه نیز شش هدیه یک میلیون تومانی به شش نفر تعلق خواهد گرفت که از این تعداد یک هدیه به قید قرعه از میان تمامی شرکت‌کنندگان انتخاب خواهد شد. همچنین، داوری شرکت‌کنندگان در دو مقطع زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال انجام می‌شود که متناسب با میزان شرکت‌کننده، تعداد هدایا نیز توزیع خواهد شد.

مسابقه «نفس‌های طلایی» در قالب میان‌برنامه هر روز در فواصل برنامه‌های مختلف شبکه رادیویی قرآن پخش می شود. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن به نشانی radioquran.ir مراجعه کنند. 

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان