سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

جشن بزرگ کرسی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می شود

  • 29 آذر 1402
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 183
  • 0 نظرات
جشن بزرگ کرسی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می شود
به گزارش امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه،جشن بزرگ کرسی به همت سازمان و با حضور کریمی،رییس و منافی نایب رئیس، یوسفی، رییس کمسیون فرهنگی اجتماعی، بهرام، وحید افشار،علی نژاد عضو شورای اسلامی شهر ارومیه و همچنین نقی پور رییس سازمان، جمعی از معاونین، همکاران و شهروندان ارومیه در سالن آمفی تئاتر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری ارومیه برگزار می شود.
این جشن بزرگ کرسی به مدت ۲روز از ساعت ۲۱ در این سالن با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، ملی و هنری در راستای حفظ سنت های دیرینه و همچنین آداب و رسوم مردم آذربایجان برگزار می شود.
در این جشن می توان به یکی از جذاب ترین بخش های این برنامه که در خانه‌های بیشتر مردم آذربایجان در شب یلدا(چله گجسی )جای دارد ، کرسی، اشاره کرد ،که اهل خانواده و مهمان‌ها دور کرسی می‌نشینند و ازخاطرات و داستان‌های قدیمی خود می گویند.در این جشن با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به این امر پرداخته شده است.
در این برنامه رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تبریک شب یلدا(چله گجسی) اجرای این چنین برنامه های را امری مهم در احیای سنت های حسنه و دیرینه دانست و در ادامه سخنان خود به خاطرات قدیمی و رسم و رسوم مردم آذربایجان در چله گجسی اشاره کرد.
در ادامه این جشن برنامه های مختلف و مسابقات ویژه برگزار شد.
در پایان عاشیق ذکریا و شاعر آقای جامعی با اشعار خود به وصف سنت ها و آداب و رسوم قدیمی چله گجسی پرداختند.
Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان