سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

جلسه کمیته فرهنگی و رفاهی سالمندان آذربایجان غربی برگزار شد

جلسه کمیته فرهنگی و رفاهی سالمندان آذربایجان غربی برگزار شد.

جلسه کمیته فرهنگی و رفاهی سالمندان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه سومین جلسه کمیته فرهنگی و رفاهی سالمندان آذربایجان غربی در سالن اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاسم پور، کارشناس توان بخشی بهزیستی به شرح دستور جلسه در خصوص بررسی راهکارها و ارائه طرح های جایگزین به جای صدور کارت منزلت برای شهروندان ارومیه توضیحاتی را ارائه دادو از دستگاه های شرکت کننده در خواست ارائه پیشنهادات خود را در این زمینه کرد.

وی در ادامه به بررسی راهکارها جهت برنامه های فرهنگی و تفریحی در 13 مرکز شبانه روزی و 2 مرکز روزانه سالمندان استان توسط گروه های هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت رایگان پرداخت.

 معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه  در این جلسه در خصوص اجرای مراسم ویژه 9 مهر ماه 98 روز جهانی سالمندان و رونمایی از برچسب های ویژه سالمندان با ارائه توضیحات لازم،  گفت: از اداره بهزیستی استان خواهشمندیم طی ابلاغ به ادارت شهرستانی خود برچسب های ویژه سالمندان را از شهرداری های هر استان مطالبه نمایند.

علی محبوبی با بیان این که شهرداری ارومیه با هماهنگی بهزیستی استان در نظر دارد کارت های ویژه سالمندان «کارت منزلت» جهت استفاده رایگان سالمندان از ناوگان حمل و نقل عمومی  را اجرا کنند، اظهار کرد: اجرای این طرح طبق تحقیق و برآورد هزینه نیازمند بودجه بسیاری بوده وطی نشستی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی  صورت گرفته، مقرر شده است بخشی از این میزان هزینه در صورت به تصویب رسیدن از بودجه استانی و ملی تامین شود.

وی در ادامه افزود: در خصوص بخش فرهنگی و تفریحی در مراکز سالمندان حاضر به همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم ، ما می توانیم در این زمینه  از ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری جهت برگزاری کارگاه ها استفاده کنیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: با احصاء افراد سالمند خوش فکر، می توان اتاق فکری تشکیل داد تا دغدغه های سالمندان را از زبان خود آن ها به دستگاه های اجرائی پیشنها د داد.

رئیس مرکز مشاوره و دانشگاه ارومیه گفت: برای حمایت از سالمندان بایدبا ارزش بودن این عزیزان در جامعه را در وجودشان بارور و زنده کرد و این کار فقط از طریق تشویق سالمندان به خواندن روزنامه، خاطره نویسی، حل جدول، مراقبت از گل ها و بسیاری از اقدامات مفید دیگر صورت خواهد گرفت که نیاز آن چنانی به هزینه و بودجه مالی را ندارد.

 دکتر عیسی زادگان از برگزاری کارگاه های مختلف در زمینه چگونگی رفتار با سالمندان، و اینکه چگونه سالمندان از زندگی لذت ببرند،با بدخلقی سالمندان چگونه برخورد کنیم و یا تشویق به ادامه تحصیل از طریق ارائه سهمیه ای برای آن ها میتوان انجام داد، خبر داد.

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان