سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

دیدار ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاونت اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی کشور با شهردار ارومیه و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه دیدار کردند.

دیدار ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، در این دیدار ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات  و معاونت اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی کشور ضمن تقدیر از زحمات شهرداری ارومیه در ساماندهی مناسب زیرساختها و خدمات مورد نیاز شهری برای مسافرین و گردشگران گفت: هم افزایی با سایر دستگاه ها ی فرهنگی و توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و ارتقا نشاط اجتماعی و همچنین توجه ویژه به موضوع گردشگری را می توان مهمترین این اقدامات شهرداری ارومیه دانست.

 

حجت الله غلامعلی با تاکید بر نقش محوری شهرداری ها در ساماندهی و توسعه گردشگری  و تقویت تعاملات شهرداری ها در حوزه گردشگری و تبادل گردشگر به عنوان یکی از ارکان ارائه خدمات بهینه به شهروندان و کارکنان شهرداری ها برشمرد.

 

در این دیدار شهردار ارومیه ضمن تقدیر از حضور جناب آقای مهندس حجت الله غلامعلی ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاونت اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی کشور ، با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار توسط شهرداری ارومیه بیان کرد: طرح جهادی استقبال از نوروز با مشارکت شهروندان با نام و یاد حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شده است.

 

محمد حضرت پوربا بیان اینکه ارائه خدمات به صورت محله محور از سیاستهای کلان شهرداری ارومیه  است، بیان کرد: لکه گیری و آسفالت معابر، کاشت گل و درخت، عملیات حذف موانع فیزیکی، تنظیف و شستشوی معابر، جمع آوری مصالح و نخاله، پاکسازی مبلمان شهری، امحاء دیوارنوشته های غیرمجاز، ترمیم و رنگ آمیزی جداول، لایروبی جوب ها و کانال ها، ساماندهی و پاکسازی و شستشوی باکسهای زباله و رسیدگی به وضعیت ظاهری باکس ها و نصب بتن پلاک، نصب انواع المان و سفره هفت سین نوروزی و نیز رسیدگی به وضعیت سرویس بهداشتی های سطح شهر از اهم اقدامات شهرداری ارومیه در قالب طرح استقبال از بهار در معابر شهری است .

 

به گفته وی طرح جهادی استقبال از نوروز با مشارکت شهروندان با هدف آماده سازی شهر ارومیه برای پذیرایی از میهمانان نوروزی و گردشگران هم چنین تمرین برای تحقق ارومیه 2020 "شهر ایده آل برای گردشگری" اجرا می شود.

 

شهردار ارومیه گفت: تعداد250 عدد المان شهری جهت نوروز آماده و در سطح شهر نصب شده است.

 

وی گفت: همچنین 4 میلیون بوته انواع گل‌های متنوع نیز جهت کاشت در مکان‌های مختلف شهر آماده شده است همچنین رنگ آمیزی جدول‌های داخل شهر به طول 200 کیلومتر صورت گرفته است.

 

حضرت پور اظهار کرد: تجهیز و نصب 250 نیمکت و سطل زباله جدید در مکان‌های پرتردد و بافت مرکزی شهر، نصب نیمکت در مقابل بیمارستان‌ها، تعویض پرچم‌های فرسوده در سطح شهر، ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها، ساماندهی نماز خانه و تجهیز سیستم روشنایی پارک‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه است.

 

وی با اشاره به آماده باش 880  پاکبان در ایام نوروز، عنوان کرد:  880 پاکبان با هدف سرعت بخشیدن به پاک سازی و تنظیف شهری در ایام نوروز در آماده باش کامل هستند.

 

به گفته  شهردار ارومیه پروسه روزانه نظافت شهری در ارومیه در ایام عید بصورت پیوسته همچنان جریان دارد اما در طول 15روز تعطیلات نظافت و پاکسازی محل اسکان مسافران نوروزی از جمله پارک ها به شکل ویژه ای به رسالت پاکبانان افزوده شده و در این مناطق نیز پاکبانان به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.

 

وی از معرفی 15 غرفه در بازارهای روز میوه و تره بار متعلق به سازمان میادین شهرداری به منظور طرح تنظیم بازار جهت توزیع میوه و مرکبات در ایام پایانی سال و 15 روز اول سال 98 به شهروندان خبر داد  و گفت:  این بازارهای روز در طول ایام نوروز ۹۸ آماده سرویس د‌هی به شهروندان است.

 

شهردار ارومیه با اشاره به اماده باش کامل نیروهای آتش نشانی شهرداری ارومیه از 25 اسفند لغایت 15 فروردین ماه، اظهار کرد: بدین منظور تمامی ایستگاه ده گانه آتش نشانی، ماشین الات سازمان و همچنین موتورهای گشت سیار و تمام نیروهای سازمان آتش نشانی در سطح شهر در ایام نوروز مشغول به فعالیت خواهند بود .

 

وی بیان کرد: گشت های سیار در نقاط پرتردد در شهر چون میدان انقلاب، خیابان امام (ره) ، خیاان سرداران، خیابان شهید بهشتی مستقر خواهند بود.

 

شهردار ارومیه عنوان کرد: توزیع بورشورهای توصیه های ایمنی درسطح شهر و استقرار ایستگاه های سیار آتش نشانی درورودی و خروجی های شهر از برنامه های سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه درایام نوروزاست.

 

حضرت پوربا بیان این که مراسم سنتی "تکم گردانی" و "شال سالاما" در روز چارشنبه سوری و یک قدم مانده به بهار با حضور مسئولان شهری و حضور پرشکوه شهروندان در محل میدان انقلاب ارومیه برگزار شده است، اظهار کرد: ؛ شهرداری ارومیه با اجرای آیین تکم گردانی و شال سالاما در میدان انقلاب با هدف حفظ و احیای آیین سنتی نوروز و انتقال آن به نسل جوان به پیشواز سال نو در محل میدان انقلاب رفت.

 

وی با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری و تشکیل ستاد ارائه تسهیلات و خدمات نوروزی ، عنوان کرد:  ستاد ارائه تسهیلات و خدمات نوروزی  در محل ساختمان شهرداری مرکزی ارومیه در میدان انقلاب به مناسبت آغاز سال جدید برای گردشگران دایر شد و تا پایان تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات می باشد.

 

شهردار ارومیه بیان کرد: بروشورهای گردشگری و معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری  وهمچنین نقشه های معرفی آذربایجان غربی و ارومیه برای گردشکران  نوروزی در این ستاد توزیع می شود.

 

حضرت پور افزود: همچنین امسال در ستاد تسهیلات نوروزی سوغات ارومیه چون عرق بیدمشک، نقل بیدمشک، حلوای گردو و صنایع دستی این شهر گلیم و منبت چوب  به گردشگران نوروزی معرفی می شود.

 

به گفته وی به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و آشنایی با فرهنگ کهن ارومیه اتوبوس نوروز کار خود را آغاز کرد و تا پایان عید فعالیت می کند.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات  جهت استقبال هر چه بهتر از نوروز 98 و پذیرایی از مسافران  توسط شهرداری ارومیه  در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است.

 

حضرت پور گفت: امید است با انجام  اقدامات نوروزی و آماده فضای شهری ارومیه، لحظات خاطره انگیز برای شهروندان و میهمان نوروزی رقم خورد.

 

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان