سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می کند:

فراخوان گرد آوری عکس های آرشیوی به مناسبت هفته فرهنگی شهر ارومیه\ «انقلاب اسلامی انقلاب ارزشهاست» امام خمینی (ره)

  • 25 دی 1398
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 2707
  • 0 نظرات
سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می کند:

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، فراخوان  گرد آوری عکس های آرشیوی به مناسبت 2 بهمن ماه، روز فرهنگی ارومیه با هدف آشنايي بيش از پيش نسل حاضر با مجاهدت هاي مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی، ثبت روایت ایثار و فداکاری های وی در اذهان ملت شهید پرور این خطه از ایران اسلامی ، یکی از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی صحنه های به یاد ماندنی در تاریخ آذربایجان خلق کرده است و روایت ایثار و فداکاری های وی هرگز از ذهن ملت قهرمان این خطه از ایران اسلامی پاک نمی شود.

مجاهدت ها و مبارزات آیت‌الله غلامرضا حسنی بسیار ارزنده است و در بیان قابل وصف نیست و یقینا این مجاهدت ها از خاطره هیچ آذربایجانی پاک نمی شود.

به طوری که حجت الاسلام والمسلمین حسنی صحنه های به یاد ماندنی در تاریخ آذربایجان خلق کرده است. حسنی در مبارزه مسلحانه مردم ارومیه با طاغوت و پس از آن با عوامل ضد انقلاب، تشکیل اولین بسیج مردمی انقلاب اسلامی، خنثی سازی توطئه حزب دمکرات در نقده، دفاع از پادگان پیرانشهر و دهها رویداد تاریخی آذربایجان و کردستان نقش محوری داشت.

وی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی بود، در اوایل انقلاب با بسیج مردم علیه تجزیه طلبان در برابر همه‏ آنان ایستاد و به همین سبب مورد کینه دشمن واقع شد؛ چندین بار ترور شد اما از همه‏ آنها جان سالم بدر برد.

این مجاهد نستوه در سال 1306 شمسی در روستای بزرگ آباد ارومیه متولد شد و پس از عمری مبارزه و تلاش در سن 91 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

موضوع و محورهای فراخوان :تمامی عکس ها میبایست با موضوع و محورهای حماسه 2 بهمن 1357 در شهر ارومیه ، مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج  شیخ غلامرضا حسنی ، مسجد اعظم ارومیه ، مسجد جامع ارومیه، مبارزات مردم شریف ارومیه بر علیه رژیم پهلوی و شعارها و نمادهای انقلابی باشند.

 

مهلت ارسال آثار : تمامی عکس ها می بایست تا 30 دی ماه 1398 به پست الکترونیکی سازمان به آدرس اینترنتی farhangiurmia.ir@gmail.com ، یا به آدرس پستی : ارومیه ، بلوار شهید دستغیب ، خیابان دفاع مقدس ، فرهنگسرای قرآن و عترت ، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ( امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ) کد پستی 57147- 91574 ارسال شوند.

لازم به ذکر است نمایشگاه عکس و فیلم با نام صاحبان اثر در هفته فرهنگی ارومیه برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار به درگاه اینترنتی www.farhangiurmia.ir  مراجعه و یا با شماره تلفن های  04432259371- 04432259376 - فکس 04432259383 تماس حاصل نمایند .

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان