سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

فرهنگسراها بستر مناسبی برای فرهنگسازی اهدا خون هستند

فرهنگسراها بستر  مناسبی برای فرهنگسازی اهدا خون هستند

در دیدار مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی مطرح شد؛

فرهنگسراها بستر مناسبی برای فرهنگسازی اهدا خون هستند/ اهدا خون برابر با اهدا عضو

احد یوسفی در دیدار با مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی به مناسبت 9 مرداد روز انتقال خون اظهار کرد: این تاریخ روز ارزشمندی است و باید همه بدانیم که خدماتی که ارائه می شود حیاتی و گرانقدر است.
وی افزود: رسالت تمامی نهادها و سازمانها از بعد همکاری و تبیین موضوع اهدا خون بسیار ضروری است و از سویی اطلاع رسانی کارهای انجام گرفته نیز لازم بوده و باید دیده شود تا امید در جامعه تزریق شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: شهرداری در بحث های فرهنگی و اجتماعی در سالهای اخیر ورود جدی و همه جانبه داشته و فرهنگسازی را مقوله جدی در اقدامات خود قرار داده است.
یوسفی ادامه داد: تبیین و تبلیغ موضوع انتقال خون باید در جامعه انجام و استفاده از ظرفیت فرهنگسراها مدنظر قرار گیرد تا در بحث آموزش خانواده ها و آحاد جامعه بتوان به موفقیت هایی دست یافت.
وی تصریح کرد: همکاری تحت عنوان اعزام کارشناسان در برنامه های مناسبتی، چاپ بنر و تراکت، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی گوشه ای از اقداماتی است که می توان با همکاری فرهنگسراها آن را به سرانجام رساند.
یوسفی تأکید کرد: در بحث فرهنگسازی امروزه با مشکل روبرو هستیم و سیستم آموزشی ضروری است در این خصوص ورودی جدی پیدا کند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه اظهار کرد: سرعت فراگیری آسیب در جامعه بسیار بیشتر از فرهنگسازی شده و باید خیلی بیشتر از وضعیت کنونی تلاش کنیم.
مجتبی قهرمان نیز در این دیدار گفت: در بحث تبلیغات دستهایمان بسته و نهادینه سازی فرهنگ اهدا خون ضروری است.
وی با بیان فواید اهدا خون برای فرد و جامعه تصریح کرد: اهدا خون برای سلامتی فرد خیلی ضروری و تصفیه خون را در پی دارد.
مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی یادآور شد: هنوز هم در جامعه ترس از اهدا خون وجود دارد که باوری غلط و اشتباه بوده و باید رفع شود.
قهرمان با اشاره به اجر معنوی اهدا خون که نجات جان انسان ها را در پی دارد، اظهار کرد: با یک بار اهدا خون چندین نفر بیمار نیازمند احتیاجشان رفع می شود و باید مدنظر داشته باشیم که اهدا خون برابر با اهدا عضو است.
وی تأکید کرد: روز به روز نیازمندان به خون و فراوردهای خونی افزایش می یابد و علاوه بر اهدا خون هموطنان و همشهریان می توانند پلاسما و پلاکت خود را اهدا کنند.
قهرمان عنوان داشت: در حوزه فرهنگی نیازمند همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هستیم و فرهنگسراها ظرفیت خوبی برای فرهنگسازی هستند.
وی گفت: تهران، شیراز و ارومیه از قطب های انتقال و اهدا خون هستند.
مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی یادآور شد: در بحث آموزش باید یکسری آموزش های اجباری در مدارس و دانشگاه ها را شاهد باشیم چرا که بسیاری از مسائل در حوزه سلامت مربوط به عدم آموزش است.

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان