سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

فرهنگسرای شهید مظاهری برگزار کرد:

فضای مجازی تهدید یا فرصت؟

  • 6 دی 1402
  • نویسنده: admin
  • تعداد نمایش ها: 194
  • 0 نظرات
فرهنگسرای شهید مظاهری برگزار کرد:
به گزارش امور ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ،کارگاه آشنایی با تهدیدات و آسیبهای فضای مجازی به همت معاونت اجتماعی سازمان در مدرسه معصومه (س) برگزار شد.

دراین کارگاه کارشناس پلیس فتا در یک فرصت یک ساعته از آسیبها ودام های فضای مجازی برای کودکان 12 تا 15 سال تشریح کرد.

عدم نظارت والدین و دوری اعضای خانواده از یکدیگر؛ جذب شدن به ارزش های بیگانه و عدم بلوغ؛ آسیب های جسمانی؛ آسیب روانی ؛ سو استفاده جنسی و خیانت اینترنتی؛ اعتیاد اینترنتی و انزوا طلبی از جمله اسیبهایی بود که کارشناس پلیس فتا در این جمع برشمرد.

عرفی در ادامه سخنرانی به راهکارهای مصونیت از آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت:
آموزش و آگاه‌سازی: اطلاع‌رسانی و آموزش نوجوانان در مورد مخاطرات و فواید فضای مجازی حیاتی است. والدین و معلمان باید نوجوانان را آگاه کنند تا آنها با اطلاعات بیشتری وارد این فضا شوند.

برقراری محدودیت‌ها: تعیین ساعات معین برای استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و ایجاد یک برنامه روزانه متعادل می‌تواند به کنترل بهتر و استفاده سالم‌تر از فضای مجازی کمک کند.

نرم‌افزارهای کنترل: استفاده از نرم‌افزارهای کنترلی مانند مدیریت زمان مصرف و یا فیلترینگ محتوا می‌تواند به والدین در نظارت بر فعالیت‌های نوجوانان در فضای مجازی کمک کند.

بحران‌پذیری‌های اینترنتی: آموزش نوجوانان در مورد ویروس‌ها، هک و بحران‌پذیری‌های اینترنتی می‌تواند آنها را از خطرات احتمالی محافظت کند.

کنترل فردی: مرتبط با توانمندی فرد در کنترل فعالیت‌ها، اطلاعات و هویت خود در اینترنت است. از آنجایی که فضای مجازی می‌تواند اطلاعات شخصی را برملا کند، کاربران باید از ابزارها و تنظیمات امنیتی برای محافظت از هویت خود استفاده کنند.

برپایه این گزارش در پایان کارگاه به سوالات دانش آموزان در حوزه فضای مجازی پاسخ داده شد.
Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان