سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه؛

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه؛


احد یوسفی در جلسه هماهنگی برگزاری پنجمین جشنواره انگور شهرداری ارومیه اظهار کرد: شهرداری ارومیه در اوضاع اقتصادی نامناسب با دغدغه وارد موضوع جشنواره انگور شده و بستری برای بیان مشکلات این حوزه و همچنین تبیین جایگاه و فرهنگ مصرف انگور در جامعه به وجود آورده است.
وی افزود: قطعاً کمبودهایی پیش از این در روند برگزاری این جشنواره وجود داشته اما باید یادآور شد کم کاری متولیان اصلی موضوع از دلایل به وجود آمدن آنها بوده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه اقتصاد آذربایجان غربی و ارومیه برپایه کشاورزی می چرخد، گفت: اقتصاد و تمامی حوزه های استان مبتنی بر اقتصاد کشاورزی است و باید برنامه های جامعی در این خصوص بیاندیشیم.
یوسفی با تأکید بر توجه به حوزه گردشگری و صادرات در ارومیه ادامه داد: ضعف در سیستم اقتصادی کشاورزی و روستاییان سبب مهاجرت به شهرها و بیکاری می شود که خود مسبب آسیب های اجتماعی و معضلات و تخلفات اقتصادی است و این مهم ترین موضوعی است که ضرورت حمایت از کشاورزان را گوشزد می کند.
وی تصریح کرد: باید با درنظر گرفتن تمامی جنبه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منشور کشاورزی استان تدوین و تبیین شود.
یوسفی یادآور شد: جشنواره انگور شهرداری ارومیه فرصتی برای ترویج کشاورزی مدرن و صنعتی، بیان مشکلات کشاورزان و آشنایی هرچه بیشتر آنها با سیستم های نوین آبیاری است.
وی با تأکید بر جنبه های تبلیغی و فرهنگی جشنواره انگور و ضرورت ورود دغدغه مند سازمانها و نهادهای متولی در این جشنواره عنوان کرد: یکی از مشکلات حوزه کشاورزی و به ویژه انگور که همزمان با جشنواره نیز می توان نمود آن را مشاهده کرد، فروش نرفتن محصولات است.
یوسفی اظهار کرد: اگرچه شهرداری با تمامی توان خود در سالهای گذشته و امسال وارد موضوع فروش محصولات کشاورزی و به ویژه انگور شده اما فروش تضمینی محصولات باید از طرف متولیان حقیقی پیگیری شده و به مطالبات کشاورزان پاسخ داده شود.
وی افزود: پنجمین جشنواره انگور ارومیه فرصت مناسبی برای گوش دادن به درد و دل باغداران از طرف مسئولان متولی امر است و ما آمادگی خود را برای فراهم کردن بستر این موضوع اعلام کرده و می کنیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه فرهنگسازی و ترویج کشاورزی و باغداری نوین را از مهمترین اهداف این سازمان در جشنواره انگور امسال برشمرد و خاطرنشان کرد: کاری که به مرحله اجرا درمی آید ایراداتی هم می تواند داشته باشد اما ورود شهرداری به موضوع تبلیغ بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی این پیام را به متولیان اصلی صادر می کند که با دغدغه بیشتری پیگیر اصلی ترین دغدغه اقتصادی شهر در بازه زمانی آخر فصل تابستان باشند چرا که اقتصاد شهر بر همه سازمانها و سیستم ها تأثیر خواهد گذاشت.
 

Print
کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان