سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی/آبادانی ظاهری مساجد مهم است اما اصل آبادانی مسجد حضور نمازگزاران در مساجد است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه روز شنبه در مسجد امام رضا علیه‌السلام: ثواب نماز جماعتی که بیش از ده نفر نمازگذار داشته باشد بی‌نهایت است، لذا در نمازهای جماعت شرکت کنید و فرزندان خود را تشویق به حضور در نماز جماعت نمایید، آبادانی ظاهری مساجد مهم است اما اصل آبادانی مسجد حضور نمازگزاران در مساجد است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی/آبادانی ظاهری مساجد مهم است اما اصل آبادانی مسجد حضور نمازگزاران در مساجد است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه روز شنبه در مسجد امام رضا علیه‌السلام ضمن اشاره به اهمیت و ارزش مساجد گفت: مساجد پایگاه توحیدی و یکی از بزرگ ترین نعمات خداوند به ما هستند لذا قدر و ارزش مسجد را بدانید، مخصوصاً مسجدی که در آن پنج وعده نماز خوانده می‌شود.

وی در ادامه افزود: بهترین شکر برای نعمت، استفاده بهتر از آن نعمت است لذا در مساجد حضور پیدا کنید و فرزندان خود را تشویق به حضور در مساجد نمایید، این مسئله، مسئله مهمی است که بعد از پدر، فرزندان در مسجد حضور داشته باشند.

وی در ادامه به بیان ثواب نماز جماعت پرداخت و گفت: ثواب نماز جماعتی که بیش از ده نفر نمازگذار داشته باشد بی‌نهایت است، لذا در نمازهای جماعت شرکت کنید و فرزندان خود را تشویق به حضور در نماز جماعت نمایید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آبادانی ظاهری مساجد مهم است اما اصل آبادانی مسجد حضور نمازگزاران در مساجد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی در ادامه اهل مسجد را به قدردانی از روحانی مسجد توصیه کرد و گفت: قدر روحانی مسجد خود را بدانید که وقت خود را برای مسجد شما اختصاص می‌دهد و پنج وعده نماز را در مسجد حضور پیدا می‌کند.

وی در ادامه به بیان نقش علمای مسجد در زنده نگه داشتن دین پرداخت و گفت: دین به وسیله همین علمایی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند و چند نفر را دور هم نگه می‌دارد زنده نگه داشته می‌شود.

وی در ادامه به بیان روایتی از اهل بیت در موضوع ارزش علم علما پرداخت و گفت: بنابه روایتی از اهل بیت در قیامت علم علما را با خون شهدا وزن خواهند کرد و وزن و ارزش علم علما بیشتر از خون شهدا خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر عالم، عالم واقعی باشد ارزش زیادی نزد خداوند دارد و به همین سبب است که نظر به عالم عبادت است.

امام جمعه ارومیه در ادامه اهل مسجد را به دوری از اختلافات توصیه کرد و گفت: در مسجد از اختلافات جلوگیری نمایید و سعی کنید افراد زیادی را جذب مسجد کنید چرا که در جایی که اختلاف باشد برنامه‌هایش برنامه‌های سبک و کم ارزشی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اینکه یکی از اهالی مسجد مریض می‌شود به عیادت او می‌روید کار بسیار پسندیده‌ای است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تمام تلاش دشمنان ما این است که کشور و نظام را از بین ببرند و اگر خدایی ناکرده این اتفاق بیافتد دیگر اثری از مسجد و دین در جامعه نخواهد بود.

وی در پایان افزود: اگر دشمن به مملکت ما دست پیدا کند به زن و فرزند رحم نخواهد کرد لذا این وظیفه همه ماست که از کشور و نظام خود دفاع کنیم.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی

شهرداری#ارومیه#باغشهر#حضرتپور#شهردار#فرهنگ#صفایی_پور#سازمان_فرهنگی_اجتماعی_ورزشی_شهرداری_ارومیه#نماینده_ولی_فقیه_آذربایجان_غربی#امام_جمعه_ارومیه#آبادانی_ظاهر_مساجد_مهم_است#نمازگزاران_مساجد#

Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان